  • 1. Data: 2009-11-06 13:17:28
    Temat: Jaki tuner SAT z linuxem na pokładzie
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Witam. Zastanawiam się nad kupnem tunera SAT w miarę uniwersalnego. Z
    tego co zdążyłem się zorientować to najbardziej uniwersalne sprzęty są
    te z linuxem na pokładzie.

    O tutaj news:hc95ll$2hq$1@inews.gazeta.pl pytałem się o dreamboxa DM 800
    HD PVR Ma on jedną zasadniczą wadę. Nie posiada wejścia na moduły
    warunkowego dostępu. Niestety odbiorniki firmy Dream Multimedia mają
    jedną zasadniczą wadę. Te odbiorniki które mają wejście na modół CI nie
    obsługują telewizji HD. Wyjątkiem stanowi najnowszy produkt tej firmy
    ale jak dla mnie cena jest absurdalna i całkowicie nie do przyjęcia.

    W wyżej wymienionym przeze mnie wątku ktoś zaproponował zastanowienie
    się nad tunerem AB IPBOX 9000. Z tego co zdążyłem się zorientować to
    tuner ten posiada dwa wejścia na moduł CI i posiada przystępną cenę

    Czy do tego odbiornika jest dostępna taka sama ilość dodatkowego
    oprogramowania jak do dreamboxa? Czy pasują te same dodatki?

  • 2. Data: 2009-11-06 13:52:25
    Temat: Re: Jaki tuner SAT z linuxem na pokładzie
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Gienek" <g...@s...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy do tego odbiornika jest dostępna taka sama ilość dodatkowego
    > oprogramowania jak do dreamboxa? Czy pasują te same dodatki?

    Oba bazują na Enigma2 Część dodatków działa a częsc nie. Mają dwie rózne
    architektury procesorów. DM ma MIPS (Broadcom 7404) a IPbox ma SH4 (STi710x)
    Pluginy są jednak w większości pisane w pythonie co czyni je (teoretycznie)
    działające na wszystkich platformach.
    W Polsce jest grupa rozwijająca firmware dla IPbox. Wiecej na
    http://pkt.cal.pl

    c.

  • 3. Data: 2009-11-06 14:28:42
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Pluginy są jednak w większości pisane w pythonie co czyni je
    > (teoretycznie) działające na wszystkich platformach.
    > W Polsce jest grupa rozwijająca firmware dla IPbox. Wiecej na
    > http://pkt.cal.pl

    Jak to jest z dystrybucją linuxa która pracuje w odbiornikach tv SAT
    czyli Enigma2. Można pod niego skompilować programy które są pisane do
    linuxa tego na pecety? Na przykład Mplayera?

  • 4. Data: 2009-11-06 14:48:34
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Jak to jest z dystrybucją linuxa która pracuje w odbiornikach tv SAT czyli
    > Enigma2. Można pod niego skompilować programy które są pisane do linuxa
    > tego na pecety? Na przykład Mplayera?

    Programy pod konsole da się skompilowac cross-compilatrorem i dzialaja bez
    problemu natomiast z grafika juz nie jest tak latwo. Dlatego powstala Enigma
    ktora jest jak gdyby X-Serwerem.

    choc ztcw... mplayera da sie skompilowac zeby dzialal.

    c.

  • 5. Data: 2009-11-06 18:11:32
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Gienek wrote:

    > W wyżej wymienionym przeze mnie wątku ktoś zaproponował zastanowienie
    > się nad tunerem AB IPBOX 9000. Z tego co zdążyłem się zorientować to
    > tuner ten posiada dwa wejścia na moduł CI i posiada przystępną cenę

    Uwaga na AB Ipbox i AZ Ipbox. Podobno sa problemy z poprawną obsługą
    CAM Polsatu. Lepiej poszperać wcześniej na ten temat, o ile masz zamiar
    korzystać z Polsatu.

    Są jeszcze KATHREIN z Linuksem na pokładzie. Ztcw. na Katarzynach cam
    Polsatu działa poprawnie.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-11-06 19:22:48
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > choc ztcw... mplayera da sie skompilowac zeby dzialal.

    Jak to się obsługuje? U siebie w linuxie wydajeś polecenie w konsoli
    mplayer i nazwa pliku i mi odtwarza. Jak to się robi w tunerze? Chyba
    tam konsoli nie ma?

  • 7. Data: 2009-11-06 19:45:15
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Jak to się obsługuje? U siebie w linuxie wydajeś polecenie w konsoli
    > mplayer i nazwa pliku i mi odtwarza. Jak to się robi w tunerze? Chyba tam
    > konsoli nie ma?

    tez jest konsola ... mozna sie polaczyc telnetem.
    ...ale ten mplayer uzywany jest chyba tylko do odtwarzania animacji przy
    ladowaniu enigmy.

    Masz tam Media Center, ktorym mozesz odtworzyc praktycznie wszystko.
    zobacz sobie ten filmik:
    http://www.youtube.com/watch?v=roCLhIb4OPI

    c.

  • 8. Data: 2009-11-12 13:12:21
    Od: "jacek wilczek" <j...@n...wilczek.biz>

> [...]
    > zasadniczą wadę. Te odbiorniki które mają wejście na modół CI nie
    > obsługują telewizji HD. Wyjątkiem stanowi najnowszy produkt tej firmy
    modół CI w większości zastosowań jest zbędny
    wbudowany czytnik + emulacja CI wystarcza

    --
    jacek

  • 9. Data: 2009-11-12 13:16:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jacek wilczek" <j...@n...wilczek.biz> napisał w wiadomości
    > modół CI w większości zastosowań jest zbędny
    > wbudowany czytnik + emulacja CI wystarcza

    Do Polsatu też?

  • 10. Data: 2009-11-12 13:18:17
    Od: "jacek wilczek" <j...@n...wilczek.biz>

    > Do Polsatu też?

    jak kupisz modół/kartę z box key też (mała dopłata za usługę --> allegro)

    --
    jacek