  • Data: 2017-07-13 21:02:01
    Temat: Re: Jaki telefon malenki i wodoodporny?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" ojjk2t$ve3$...@u...news.interia.pl

    > Chodzi mi o to, czym można nawinąć cewkę, jeśli nie metalem.

    Metale mają to do siebie, że są przewodnikami elektryczności
    i ciepła. Obok metali -- przewodzi też węgiel. ;)

    > Bo to, co przychodzi mi do głowy, to np. klej przewodzący - ale
    > do ładowania bezprzewodowego nie nadaje się - przynajmniej
    > przy tak małych gabarytach.

    Resztę takiego zegarka wykonasz samodzielnie? ;)

    -=-

    Zauważ, ze od lat widzimy raz za razem coś, co miało być nierzeczywiste:

    - matryce kamer (poczytaj sobie posty sprzed kilkunastu
    lat i rzuć okiem na dzisiejsze smartfony)
    - zegarki CPU (warszawski inż. mgr, gardzący białostockimi
    inż. wyjaśniał mi około roku 1990, że chyba 133 MHz to niemal
    kres możliwości; dziś smartfony mają 2.5 GHz bez trudu,
    o desktopowych CPU nie wspominając)
    - LEDki jako efektywne źródło światła
    - efektywne ogniwa słoneczne (dziś są z tego megawaty i gigawaty)
    http://gadzetomania.pl/35995,najwieksza-elektrownia-
    sloneczna-powstanie-na-saharze
    Podobno jeśli pokrytoby około 0,3% powierzchni Sahary panelami
    słonecznymi, to otrzymana energia mogłaby zasilić całą Europę!
    - odporne na zarysowania i zarazem elastyczne Gorilla Glass 4 i 5...
    (warto obejrzeć testy -- można to giąć niemiłosiernie)

    BTW -- imo pokryto by, nie pokrytoby.

    Kiedyś (całkiem niedawno) wyśmiewano się ze mnie, gdy chciałem
    bezprzewodowego ładowania smartfonów. :)

    -=-

    Laptopy niemal stoją w miejscu:

    - 2 GHz w roku 2007 (taki kupiłem w połowie 2008 roku -- właśnie zawiesił się bez
    powodu)
    - 2.5 GHz i5 7200 (taki teraz mam -- siódma generacja, najnowsza)
    z chwilowym podbiciem chyba do 3.1 GHz
    - RAMki mają więcej MHz, ale i więcej CL
    (na jedno wychodzi przez te puste cykle)

    Gdy pisałem o zawieszeniu laptopa z 2008 roku, zawiesiła się myszka tutaj... :)
    Jakaś zmowa? Solidarność sprzętowa? Pierwszy raz spotkało mnie coś takiego?...
    Owszem -- kiedyś myszka odmówiła posłuchu, ale wystarczyło coś kliknąć.
    (jakiś wyłącznik toczpada)

    - największe dyski do laptopa niby mają 4 TB, ale i 15 mm, zamiast 7 mm...
    kiedyś partycja systemowa WXP mieściła się na 1 GB (zajmowała 700 MB)
    teraz W10 zajmuje 40 GB, a rezerwuję na nią 60 GB; jeśli chcę mieć
    4 partycje systemowe W10 na wszelki wypadek -- zajmą ćwierć
    terabajtowego dysku... 10 lat temu miałem w desktopie dwa
    HDD -- 80 GB i 60 GB, więc kilka kopii WXP (plus kilka kopii
    WinDosa) nie zajmowało wiele...

    -=-

    Natomiast smartfony za kilka stówek pln mają już: FHD z GG4, 8 r...@...5GHz, 4 GB
    RAMek...