  • Data: 2017-07-13 22:08:15
    Temat: Re: Jaki telefon malenki i wodoodporny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >Zauważ, ze od lat widzimy raz za razem coś, co miało być
    >nierzeczywiste:
    > - matryce kamer (poczytaj sobie posty sprzed kilkunastu
    > lat i rzuć okiem na dzisiejsze smartfony)

    A co w tym nierzeczywistego ?
    Matryce sa stare, fotodiody jeszcze starsze, nierzeczywiste to sie
    moglo wydawac zmieszczenie aparatu na grubosci 5 mm..

    > - zegarki CPU (warszawski inż. mgr, gardzący białostockimi
    > inż. wyjaśniał mi około roku 1990, że chyba 133 MHz to niemal
    > kres możliwości;

    I tak sie wtedy wydawalo

    > dziś smartfony mają 2.5 GHz bez trudu,
    > o desktopowych CPU nie wspominając)

    .. ale czemu zegarki ?
    To dzis moze sie wydawac, ze 2.5GHz w zegarku nie bedzie, bo za duzo
    pradu zre.

    Ba - duze czestotliwosci wymagaja malych wymiarow ... ale z drugiej
    strony dobre chlodzenie wymaga duzych wymiarow :-)

    >- LEDki jako efektywne źródło światła

    Trudno powiedziec ze nierzeczywista, ale efektywnosc przez dlugie lata
    byla mierna.
    Nikt raczej barier nie stawial.

    > - efektywne ogniwa słoneczne (dziś są z tego megawaty i gigawaty)
    >
    > http://gadzetomania.pl/35995,najwieksza-elektrownia-
    sloneczna-powstanie-na-saharze

    One sa tanie, a nie efektywne.
    Efektywnosc tanich ogniw chyba niewiele wzrosla przez 30 lat (wtedy
    bylo ~14%).

    Tu masz efektywne (40%)
    http://www.spectrolab.com/

    Ale cena zapewne ... kosmiczna :-)

    > Podobno jeśli pokrytoby około 0,3% powierzchni Sahary panelami
    > słonecznymi, to otrzymana energia mogłaby zasilić całą Europę!

    Jakos tak ... ale to za daleko na przesyl energii :-(
    No i ... czym myc te panele, jak tam wody nie ma :-)

    No i gdzie gromadzic ten prad na czas nocy

    >Laptopy niemal stoją w miejscu:
    > - 2 GHz w roku 2007 (taki kupiłem w połowie 2008 roku -- właśnie
    > zawiesił się bez powodu)
    > - 2.5 GHz i5 7200 (taki teraz mam -- siódma generacja, najnowsza)
    > z chwilowym podbiciem chyba do 3.1 GHz

    No widzisz - w 1990 tez sie tak wydawalo, ze te ~40MHz to max :-)

    A ja mialem 40MB i Windows :-P
    A jak to smigalo na 8MB RAM :-)

    J.