  • 61. Data: 2011-06-05 16:45:09
    Temat: Re: Jaki tani samochód dla siostry
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-04, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Pewnie. Kiedyś nie było klimy i się jeździło. Nie było też wielu innych
    > rzeczy i jakoś się żyło. Pytanie czy faktycznie mamy z tego wszystkiego
    > teraz rezygnować? Myśląc w ten sposób bardzo szybko wrócimy do wozów
    > drabiniastych.

    Myślę, że jak ktoś ma bardzo mało pieniędzy to powinien trzy razy się
    dokładnie zastanowić na co je wydać. Moim zdaniem przy tym budżecie w
    małym, pierwszym samochodzie wspomaganie nie jest najważniejszym
    parametrem.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 62. Data: 2011-06-05 16:49:10
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-04, Marcin Jan <t...@g...pl> wrote:

    > ze niby jak masz wspomaganie to od kręcenia w miejscu psuje się
    > wspomaganie?

    Raczej maglownica.

    > Jestem ciekaw po jakim realnie przebiegu i jak często pada
    > wspomaganie od takiego kręcenia. Zaliczyłem parę aut ale jakoś ze
    > wspomaganiem problemów nie było. A należę do osób które mają to gdzieś i
    > skoro da się kręcić to się kręci. Pozdrawiam wszystkich dmuchających na
    > zimne ;).

    Oki, od tego Pana samochodu nie kupujemy ;-)

    > Do wątkotwórcy: czasem brałem SC (bez wspomagania) od ojca i byłem
    > zdziwiony że trzeba używać podobnej siły jak w lagunie ze wspomaganiem.
    > No ale to lekkie auto i cienkie opony.

    Rozmawiamy o małych i lekkich samochodach :)

  • 63. Data: 2011-06-06 12:29:48
    Od: Stachu Gdansk <s...@g...com>

    Myślałeś nad polo? Tanie auto, proste, łatwe w naprawach. Ja wybrałem
    dla siebie jako pierwszy samochód, kosztowało więcej ale pewnie trochę
    starsze dostaniesz w tej kwocie.

    Plusy:
    - tanie
    - jeździ tego masa, tanie części
    - każdy mechanik naprawi
    - duży wybór na rynku

    Minusy:
    - małe
    - brzydkie :)

    Osobiście Ci tylko poradzę: nie bierz z silnikiem 1.0 45km, bo muł okropny.

    Wg mnie na pierwszy samochód w sam raz.

    PS Znajomy kupił synowi na pierwsze auto escorta za 2.400 (od Niemca,
    sam po nie jechał) i póki co (po roku używania) jest bardzo zadowolony,
    aczkolwiek nikt nie przyzna się do złego zakupu więc nie wiem czy
    rzeczywiście wszystko jest tak różowo ;)

    Ogólnie, patrząc po zakupach swoich kumpli celowałbym w auto proste ale
    drogie w swojej klasie cenowej, a nie w okazje które mało kosztują a
    okazują się padakami generującymi problemy przy każdej możliwej okazji.
    Cudów nie ma, jak ktoś coś sprzedaje tanio to znaczy że to coś jest mało
    warte.

    Pozdrawiam,
    Stachu

  • 64. Data: 2011-06-06 14:21:30
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Lepiej dołożyć i kupić coś lepszego.
    W innym razie wyjdzie na to samo (albo gorzej), tylko zamiast
    w zakup auta trzeba będzie doinwestowywać non stop w warsztat.

    Jeśli rozważasz Corsę czy Polo, to zastanów się też np nad
    Mazdą 121.

    --
    CB

  • 65. Data: 2011-06-06 15:57:57
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 06 Jun 2011 14:21:30 +0200, cbnet wrote:

> [...]
    > non stop w warsztat.
    >
    > Jeśli rozważasz Corsę czy Polo, to zastanów się też np nad Mazdą 121.

    Cały czas zastanawiam się nad Mazdą 323 (IV/V), ale ciężko trafić coś
    ładnego z takim wiekiem. Budżet jest jaki jest, oczywiście trochę mogę
    dołożyć, ale ni o to chodzi. Bo dokładać można w nieskończoność, a gdybym
    miał od reki 15k to nie bawiłbym się w takie podchody.

    Tomek

  • 66. Data: 2011-06-06 16:08:54
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 03/06/2011 23:11, Maciek wrote:
    > Bo wiesz, no, ten teges ... kierownicą nie kręci się stojąc w miejscu :->

    Zwłaszcza w ciasnych miejscach parkingowych w centrum miasta. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 67. Data: 2011-06-06 16:10:30
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 03/06/2011 15:32, Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "Kamil 'Model'"

    > Dobrze, że tego nie czyta :)
    >
    > Na przyszłość dobra rada, nigdy nie mów tak o kobiecie, bo z takiej
    > niewinnej pierdoły potrafią zrobić kosmiczny problem ;-)

    Chyba, że nie jest nadętym pustogłowiem i ma dystans do siebie, nie
    wszyscy mają w rodzinie same niunie z dyskotek.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 68. Data: 2011-06-06 19:03:02
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Szczerze mówiąc gdybym miał wydać 5-6 kpln to wolałbym zainwestować
    w M 323, czy nawet w Hyundai'a, niż w przereklamowaną Corsę, Polo, czy
    Toyotkę jeśli w tej samej cenie, to praktycznie koniecznie w stanie bliższym
    złomowi.

  • 69. Data: 2011-06-07 18:34:07
    Od: BearBag <c...@g...com>

    a jaki plus tej mazdy ? że cześci jest na rynku wtórnym 20 razy mniej
    a nowe kosztują majątek? A może trudność znalezienia mechanika który
    zrobi byle pierdołę? Sorry za ironie ale nie lubie jak ktoś na siłe
    chce byc oryginalny.

  • 70. Data: 2011-06-11 00:23:47
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Sprawdź najpierw następnym razem ile kosztują klocki, łożyska,
    elementy zawieszenia... itd przed wysłaniem takiego mniemanologicznego
    maila.

    No chyba że stawiasz wyłącznie na części używane, to wtedy OK.

    BTW ja w swoim aucie wymieniałem klocki + tarcze wentylowane
    przód "made in japan" i nówki dostałem [w sklepie] za mniej niż 200 pln.
    IMHO te 200 pln to taniocha.
    Z warszatem zero problemów [bo auta japońskie relatywnie są dosyć
    jednak proste konstrukcyjnie].

    Tak więc sorry, ale durnoty wypisujesz.

    --
    CB