  • 51. Data: 2011-09-02 12:31:13
    Temat: Re: Jaki szybki dysk SSD (40-60 GB) pod system?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 14:23:20 +0200, Tomasz Potega napisał(a):

    > Bo nikt nie tworzy pliku z pustymi sektorami (jeśli nie musi), a tylko
    > gwarantuje przypisanie plikowi powierzchni na dysku. I robi wszystko, by
    > jak najmniej go dotykać - plik jest potrzebny tylko i wyłącznie do
    > uzyskania listy wolnych sektorów.

    Więc właśnie ci piszę, że sparse file nie będzie zawierał listy pustych
    sektorów. Żaden znany mi system plików nie przydziela sektorów dla sparse
    file. I żaden nie gwarantuje pustych sektorów dla takiego pliku. W
    szczególności sparse file może być "logicznie" większy od pojemności
    dysku.

  • 52. Data: 2011-09-02 13:09:33
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 09/02/11 14:31, jureq wrote:
> [...]
    > file. I żaden nie gwarantuje pustych sektorów dla takiego pliku. W
    > szczególności sparse file może być "logicznie" większy od pojemności

    W szczególności możesz też posiłkować się fallocate()...
    Pojechałem skrótem, i nie zauważyłem skórki od banana.

    pozdrowienia,
    shadow

  • 53. Data: 2011-09-07 18:11:58
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Dla porządku - zdecydowałem się na OCZ Vertex 2 - 60GB.
    Pozdrawiam,
    latet

  • 54. Data: 2011-09-07 19:04:16
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Latet" <l...@l...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Dla porządku - zdecydowałem się na OCZ Vertex 2 - 60GB.
    > Pozdrawiam,
    > latet
    Tak na wszelki wypadek - nie umieszczaj na nim żadnych ważnych danych, a
    tylko system. Vertexy potrafią się całkowicie bez powodu zjarać.

  • 55. Data: 2011-09-07 19:15:52
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-07 21:04, Andy Niwiński wrote:

    > "Latet" <l...@l...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Tak na wszelki wypadek - nie umieszczaj na nim żadnych ważnych danych, a
    > tylko system. Vertexy potrafią się całkowicie bez powodu zjarać.

    Hej, maestro. Chcąc być dokładnym załóż, że KAŻDY dysk może paść
    niespodziewanie. Ja mam bardzo ważne dane na Vertex2 i co? Mam backupy.
    Miałbym je również przy WD Scorpio Black.

    Troche rozsądku.

  • 56. Data: 2011-09-07 19:18:01
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-07 20:11, Latet wrote:
    > Dla porządku - zdecydowałem się na OCZ Vertex 2 - 60GB.

    Pierwsze wrażenia po przeniesieniu systemu? Nie pamiętam poprzednich
    wątków, dla mnie o dziwo XP działało nawet wyraźnie szybciej niż W7.
    /przy roznego rodzaju operacjach/

    Dla uspokojenia. Vertex2 120GB, dziala praktycznie 24h/dobe od grudnia
    2010. dotad zadnych problemow. jak beda - leci na gwarancy, a system sie
    wrzuci na inny dysk z backupu /pelny obraz dysku (przyrostowy)
    uaktualniany co najmniej raz dziennie/ Proste?

  • 57. Data: 2011-09-07 20:22:59
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > inny dysk z backupu /pelny obraz dysku (przyrostowy) uaktualniany co najmniej

    Oczywiście, że na SSD będę miał tylko system (+ swap), wszaq 60 GB to naprawdę
    maleńki dysk! Od lat katalog "Moje Dokumenty" mam przekierowany na inny dysk niż
    system. A padu dysku systemowego się nie obawiam, bo mam obraz (robię raz na
    jakiś czas). To mi wystarcza, ale chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej na
    temat obrazów przyrostowych. Czy, je robić? Pewnie tylko płatne narzędzia?

    Pozdrawiam,

    latet

  • 58. Data: 2011-09-07 20:56:01
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > mam obraz (robię raz na jakiś czas). To mi wystarcza, ale chętnie
    > dowiedziałbym się czegoś więcej na temat obrazów przyrostowych. Czy, je

    Nie wiem czy TYLKO płatne, Ghost wydaje się dobry - wykorzystywałem go
    wielokrotnie do odtwarzania systemu nie tylko w przypadku padu, ale np.
    testów lub wyciagania pojedynczych plikow.

    Mam akurat dwa zestawy, jeden z dyskiem USB, na ktory codziennie leca
    backupy przyrostowe, pelny raz na miesiac (w pelni konfigurowalne, wiec
    nie ma co sie sugerowac), w drugim przypadku siec.

    Podstawowa cecha obrazu jest to, ze w 100% odtwarza partycje bez
    potrzeby instalowania czegokolwiek. W Twoim przypadku sprobowalbym
    bardziej trzymac calosc na jednym dysku (programy i dokumenty - zalezy
    jakie dokumenty), a swap na innym - tu juz nie ma zadnego znaczenia
    backup. Wtedy jeden mechanizm backupuje Ci caly system + dane robocze.

  • 59. Data: 2011-09-08 07:51:56
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > W Twoim przypadku sprobowalbym bardziej trzymac calosc na jednym dysku
    > (programy i dokumenty - zalezy jakie dokumenty), a swap na innym - tu juz nie
    > ma zadnego znaczenia backup.

    Zależy mi jednak, z oczywistych chyba powodów, aby swap był na SSD.

    latet

  • 60. Data: 2011-09-08 08:00:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Latet napisa?(a):

    > Zależy mi jednak, z oczywistych chyba powodów, aby swap był na SSD.

    Podziel SSD na partycje ;) A potem rob kopie tylko tych partycji, ktore
    chcesz backupowac.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/