  • 1. Data: 2011-08-28 14:08:50
    Temat: Jaki szybki dysk SSD (40-60 GB) pod system?
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Witam,

    Proszę o polecenie dysku SSD pod system (XP).
    Wystarczy 40 GB, ale chciałbym, aby był technologicznie nowoczesny i szybki.

    P.S. Czy zwykłe narzędzia do klonowania partycji (np. BootIT NG) poradzą sobie z
    przeniesieniem partycji systemowej XP z hdd na ssd?

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2011-08-28 14:27:17
    Temat: Re: Jaki szybki dysk SSD (40-60 GB) pod system?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-28 16:08, Latet wrote:
> [...]
    >
    > P.S. Czy zwykłe narzędzia do klonowania partycji (np. BootIT NG) poradzą
    > sobie z przeniesieniem partycji systemowej XP z hdd na ssd?

    Dysk SSD dziala w kontekscie przenoszenia partycji jak zwykly dysk.
    Jezeli wiec w/w przenosi partycje sprawnie, to przeniesie na SSD. (ja
    osobiscie wykorzystuje ghosta i odtwarzam z backupu - przy okazji robie
    sobiac kobie systemu)

  • 3. Data: 2011-08-28 14:32:12
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-28 16:27, Rafał Łukawski wrote:

> [...]
    > Jezeli wiec w/w przenosi partycje sprawnie, to przeniesie na SSD. (ja
    > osobiscie wykorzystuje ghosta i odtwarzam z backupu - przy okazji robie

    BTW. w kontekscie XP, system warto dokonfigurowac do SSD, szczegolnie ze
    XP nie obsuguje (i nie bedzie) technologii TRIM

    hint: google + SSD Tweak

  • 4. Data: 2011-08-28 14:49:22
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 16:08:50 +0200, Latet napisał(a):

> [...]
    >
    > P.S. Czy zwykłe narzędzia do klonowania partycji (np. BootIT NG) poradzą sobie z
    > przeniesieniem partycji systemowej XP z hdd na ssd?

    Tak. Ale partycja na dysku SSD powinna się zaczynać w innym miejscu i
    ZTCP tego już BootIt z palca nie zrobi, trzeba ją potem ręcznie
    przesunąć.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2011-08-28 14:57:52
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Tak. Ale partycja na dysku SSD powinna się zaczynać w innym miejscu i
    > ZTCP tego już BootIt z palca nie zrobi, trzeba ją potem ręcznie
    > przesunąć.

    Ręcznie, tzn. czym?
    I jak?

    Dzięki,

    latet

  • 6. Data: 2011-08-28 14:59:02
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    P.S.
    Czy dobrze myślę - że w przypadku SSD rozróżnienie na 2,5" i 3,5" nie ma wpływu
    na wydajność?

    Dzięki,

    latet

  • 7. Data: 2011-08-28 15:08:39
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-28 16:59, Latet wrote:
    > P.S.
    > Czy dobrze myślę - że w przypadku SSD rozróżnienie na 2,5" i 3,5" nie ma
    > wpływu na wydajność?

    Nie ma znaczenia. To tylko i wylacznie kwestia miejsca na uklady
    scalone, logiczne jest wiec ze warto produkowac dyski 2.5" + ramka,
    ktore beda pasowac jednoczesnie do laptopow jak i komputerow stacjonarnych

    niektorzy produkuja/produkowali napędy SSD 3.5", ale raczej pojemnosci i
    koszty poza zainteresowaniem ;)

  • 8. Data: 2011-08-28 18:29:28
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 16:57:52 +0200, Latet napisał(a):

    > Ręcznie, tzn. czym?
    > I jak?

    Wróć. BootIt jak najbardziej obsługuje "partition alignment". Tak na
    marginesie to rok temu pytałeś o to samo ;-):

    http://www.grupy.banzaj.pl/Dysk,SSD,jako,systemowy,C
    ,czy,to,dobry,pomysl,14,913919,2010_02.html

    "You can use BootIt Next Generation to align your new or existing
    partitions by enabling its Align 2048 setting (you should also disable
    Align on End, enable Align MBR End HS - see manual for details at
    http://www.terabyteunlimited.com/support-bootit-next
    -generation.htm )
    before creating the partition or before using its slide (move) option to
    move the partition location."

  • 9. Data: 2011-08-28 18:44:40
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Wróć. BootIt jak najbardziej obsługuje "partition alignment".

    A jak się spisuje (pod tym i pod każdym innym względem) jego następca - BootItR
    Bare Metal ?
    http://www.terabyteunlimited.com/bootit-bare-metal.h
    tm

    Dzięki,

    latet

  • 10. Data: 2011-08-28 19:04:18
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 20:44:40 +0200, Latet napisał(a):

    > A jak się spisuje (pod tym i pod każdym innym względem) jego następca - BootItR
    > Bare Metal ?
    > http://www.terabyteunlimited.com/bootit-bare-metal.h
    tm

    Niestety nie miałem czasu się z nim zapoznać, ale w manualu wspominają o
    pełnej kompatybilności z Windows 7 i dyskami SSD.