  • Data: 2011-09-08 23:44:17
    Temat: Re: Jaki szybki dysk SSD (40-60 GB) pod system?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Latet" j4b6ll$snt$...@i...gazeta.pl

    > Co dokładnie rozumiesz przez __awaryjność__ związaną z częstym
    > pisaniem? Żywotność komórek pamięci? Czytałem obliczenia, z których
    > wynikało, że przy przeciętnie intensywnym użytkowaniu i (co bardzo
    > ważne) zapełnieniu max. 75% - żywotność komórek taka jak jest
    > w nowych dyskach SSD (kilkakrotnie krótsza niż w starszych) - i tak
    > wystarczy na lata. Poza tym można monitorować proces starzenia
    > się dysku i w porę zareagować.

    Przeniesieniem SWAPu w inne miejsce? ;)

    > Dla mnie celem kupna SSD jest maksymalne przyśpieszenie systemu,
    > a nie maksymalnie długie utrzymywanie dysku przy życiu.
    > A najbardziej drażniące spowolnienia systemu odczuwam
    > wtedy, gdy musi dużo danych odczytać ze swapa.

    Więc po co Ci ten SWAP? :) SWAP ma sens, gdy dysk jest 1000 razy tańszy od RAMki.

    > Duża ilość RAM-u i tak zostaje w całości zapełniona na bufor,
    > gdy kopiuje się jakieś duże lub liczne pliki. Po takiej
    > operacji - powrót do normalnej pracy zawsze oznacza czekanie
    > (i patrzenie jak np. ikony pulpitu się powoli odświeżają...).

    Aha...

> [...]
    > protestowały. Potem testowałem bardzo małe rozmiary swapa - niby
    > wszystko działało OK, ale system czasem wyświetlał komunikaty, że
    > swap jest za mały (ale nie, że zabrakło pamięci - po prostu
    > denerwujące ostrzeżenie, że swap jest za mały). W końcu
    > przywróciłem dużego swapa (2xRAM). Ale tak myślę, że jak
    > się przesiądę na SSD, to znów ustawię możliwie małą wielkość
    > pliku wymiany, tak małą jak się da, aby nie dostawać tych głupich
    > ostrzeżeń (512 MB chyba wystarczy, a może i mniej). Im mniejszy
    > swap na SSD, tym wolniejsza degradacja dysku.

    No cóż -- parę godzin temu uważałem, że do tej pory wzrosła świadomość
    ludzka co do SWAPu i wirtualnej pamięci oraz chronionego dostępu...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'