  • 21. Data: 2013-10-22 00:33:47
    Temat: Re: Jaki soft archiwizujący?
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 10/21/2013 5:47 PM, (c)RaSz wrote:

> [...]
    > krążku, a nijakiej zawartości - nie widać! Choć Nero twierdzi że all is
    > correct...
    >
    > No cóż, jakieś gnomy siedzą w komputerach, i zawsze cósik tam na-kaszanią!
    >
    > Jeśli Twoje krążki były onegdaj czytelne, a dziś już - nie, to pewnie
    > dlatego, że mogły się porysować, zakurzyć, albo co najgorsze - zostały
    > zaatakowane przez pleśń. Zerknij do tematu
    > " paluchy na płycie CD/DVD " - do tego posta:
    > news:521f73b5$0$1225$65785112@news.neostrada.pl - ludwik poradzi sobie
    > czasem i z pleśnią, choć być może trzeba też będzie ożyć jakiegoś płynu o

    wlasnie jestem w trakcie cyfrowania swoje kolekcji plyt. czesc z nich to
    limitowane do kilkudziesieciu/kilkuset kopii wydania na CDRach. spora
    czesc z nich juz nie jest do odczytu, przynajmniej nie w calosci. plyty
    sa w idealnych stanach.

    nie wiem o jakiej plesni mowisz, ale plyty tloczone przez kilka firm np.
    PDO podlegaja czemus, co sie nazywa disc rot, ktorego sie nie da usunac,
    bo jest ona wyninikiem reakcji chemicznej miedzy nosnikiem a plastikiem.

    > Poza tym są programy które potrafią odczytać naprawdę znaczny procent
    > krążka, który jest nawet najbardziej zaszargany. Soft jest specjalistyczny,
    > dość drogi, więc najlepiej zlecić taką pracę firmie, która się tym zajmuje.
    > Albo skrzyknąć się w dziesięciu, i soft nabyć. Niestety nie pamiętam jak się
    > on nazywał (choć korzystał z niego mój brat), więc nie podpowiem Ci za czym
    > googlać...

    jesli problemem sa rysy to mozna uzyc czegos co sie nazywa disc master.
    nie mam czasu teraz szukac linka. jest to fizyczne urzadzenie, ktore
    papierem sciernym o wysokiej granulacji, na mokro, zdziera powierzchnie
    dysku. kosztuje chyba ze 30$. plyta potem wyglada jak psu z gardla i
    jest jakby matowa, ale nie ma juz tych glebokich rys i daje sie czytac.
    no chyba ze rysy sa po stronie nosnika albo na wylot, to nawet ten
    specjalistyczne soft o ktorym mowisz nie pomoze. <rs>

  • 22. Data: 2013-10-22 01:01:57
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    > Ktoś tam jeszcze pisał o "statystycznej" niezawodności RAID5 (czym to się
    > je?), ktoś jeszcze o zaletach NAS'a, ale nie dam tu linku, bo posty jakoś
    > nieopatrznie już wykasowałem. Jednak skomentuję ową niezawodność:
    >
    > Najlepszy RAID-1000 nic a nic nie pomoże, jeśli w system dupnie naprawdę
    > sprytny wirus. Notabene przez wirusy straciłem kilkakrotnie nie tylko cenne
    > dla mnie dane, ale i całą zawartość Outlooka, wszelkie moje ustawienia
    > spersonalizowane, zakładki i historię w przeglądarce.
    >
    > No ale to dłuższy temat (a w zasadzie nawet dwa), więc pewnie innym razem.

    NAS nie podłącza się do komputera, na NAS robi się kopie przez sieć co
    jakiś czas, najprościej to zrzucać przez FTP na NAS. Co za różnica, czy
    w pliku, którego kopię zrobisz na płytę czy na NAS jest wirus? No fakt,
    z płyty to już właściwie go nie usuniesz :P

    a tak gwoli przypomnienia - RAID nie służy do robienia kopii - RAID jest
    po to, aby w razie awarii dysku to co pracuje na tym RAIDzie działało
    dalej (nie dotyczy RAID0).

  • 23. Data: 2013-10-22 10:26:11
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-10-21 22:47, jg pisze:

    > co bylo nie tak/czego brakowalo?

    Niestety, nie pamiętam już. Miedzy innymi brakowało jakiejś podstawowej funkcji.
    Może chodziło o wykonywanie kilku różnych backupow automatycznie po kolei,
    ale nie pamiętam na 100%.

    > wlasnie zrzucam na dysk usb jakies 200 cd nagrywanych 12-8 lat temu ... z
    > co druga plytka jakies problemy, niektore pliki nieczytliwe. sprawdzane na
    > trzech czytnikach. plytki rozne, ale glownie srednie jakosciowo...

    O to mi właśnie chodziło z płytami.

    --
    pozdro
    2x XEON E5-2650@2,4GHz 16C/32T|64GB RAM|2xGTX780|1xHD7850|ASUS Z9PE-D8WS

  • 24. Data: 2013-10-22 10:38:05
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-10-22 00:17, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > : Wszyscy jak zwykle polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
    > : Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.

    Cytuję:

    SyncBackSE to program do synchronizacji plików i folderów na dysku.
    W programie znajdziemy harmonogram backupu, tryb symulacji oraz moduł przywracania
    danych z backupu.

    SyncBackSE to program do synchronizacji plików i folderów na dysku.
    W aplikacji znajdziemy harmonogram backupu, tryb symulacji oraz moduł przywracania
    danych z backupu.

    SyncBackSE działa w dwóch trybach: uproszczonym, w którym starannie dobrano zestaw
    najpotrzebniejszych
    funkcji i opcji oraz w trybie zaawansowanym. W trakcie tworzenia nowego profilu
    (zadania)
    użytkownik wybiera typ zadania: Backup, Synchronizacja, Mirror lub Grupa.
    Grupa łączy dwa lub więcej profili, które mogą być uruchamiane jednocześnie.
    Twórcą aplikacji jest 2BrightSparks.

    Widzę, że jest wersja polskojęzyczna (ja używałem angielskiej).
    Program jest w różnych wersjach, darmowych i nie darmowych.
    Więcej szczegółów szukaj na stronie producenta.

  • 25. Data: 2013-10-22 21:20:40
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości
    news:5265b268$0$2149$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : (...)
    : Co za różnica, czy
    : w pliku, którego kopię zrobisz na płytę czy na NAS jest wirus? No fakt,
    : z płyty to już właściwie go nie usuniesz :P
    :

    Wspominałem o wirusie naprawdę złośliwym, wrednym i przebiegłym. A zaś
    najczęściej jeszcze - tego typu wirusy nie były wykrywane przez standardowe
    programy anty-vir, bowiem tworzone je specjalnie pod określonego "klienta".
    Można by je określić jako "dedykowane". Co mam na myśli? Onegdaj zetknąłem
    się z opisem ich działania, polegało ono na tym, iż taki wirus instalował
    się w systemie, i zaczynał szyfrować zawartość dysków, czyniąc to "w tle".
    Kiedy system sięgał do jakiegoś pliku, to wirus przechwytywał informację o
    tym, i wpierw sprawdzał, czy już ten plik zaszyfrował, czy jeszcze nie.
    Jeśli nie - to nic nie robił (czekał na sprzyjającą sposobność aby go
    zaszyfrować), natomiast jeśli plik był zaszyfrowany, to go konwertował (w
    tle) tak, aby użytkownik nic nie zauważył. Sposób deszyfrowania musiał być
    dość szybki, aby opóźnienie było niewielkie.

    Klucz (podstawę szyfrowania) wirus przekazywał swemu TFU-rcy, co było
    elementem strategii. I gdy minął zadany czas, kiedy wybiła data krytyczna,
    wirus kasował sam siebie, kasował dane dotyczące sposobu szyfrowania, po
    czym (najczęściej, ale... nie zawsze!) wyświetlał przerażonym użytkownikom
    informacje o tym "co zrobił". Podawał też informację dotyczącą możliwości
    odzyskania dostępu do zaszyfrowanych danych - co oczywiście wiązało się z
    koniecznością wyłożenia sporej kasy.

    Niewątpliwym jest chyba, że z-beckupowane pliki były szyfrowane
    priorytetowo. Oczywiście mogło być i tak, że ktoś, za pomocą "czystego"
    komputera zajrzał do beck-up-u - i kropnął się, iż coś jest nie tak, ale...
    Ale najczęściej sięga się przecież do kopii najświeższej, a zaś ta była pod
    troskliwym nadzorem wirusa, i on dekodował dane w locie.

    :
[...]

    Nnno - jednak "wyższe" RAIDy robią coś w rodzaju "kopii" - albo za pomocą
    strategii "mirror", albo - co w zasadzie daje podobny efekt - sumy
    kontrolnej. Tak czy siak, ale naprawdę wredny (a w szczególności
    "dedykowany") wirus może sobie poradzić zarówno z RAIDami, jak i wieloma
    innymi sposobami zabezpieczenia danych "na wypadek awarii". W tym -
    oczywiście - z archiwizowaniem ich na krążkach CD / DVD...

  • 26. Data: 2013-10-22 21:28:24
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 21 Oct 2013 23:47:56 +0200, (c)RaSz napisał(a):

> [...]
    >:
    >
    > Hm, a sprawdzałeś je bezpośrednio _po_nagraniu_ ?

    nero zawsze weryfikowalem...

    > Jeśli Twoje krążki były onegdaj czytelne, a dziś już - nie, to pewnie
    > dlatego, że mogły się porysować, zakurzyć, albo co najgorsze - zostały
    > zaatakowane przez pleśń.

    nic z powyzszego... przelezaly sobie w etui... jak dziewicze...

    raczej widze tu slaba jakosc cd albo raczej parametry nagrywarki i obecnych
    czytnikow... jakies optyczne parametry, ogniskowe itp. moze... btw. przy
    odczycie 150 plytki nagrywarka dvd odmowila poslugi przy odczycie... a
    stary 15 letni czytnik cd philipsa daje rade jak zaden... jak ma problemy
    to zwalnia niemozebnie, ale powoli i czesto idzie do przodu z odczytem, tam
    gdzie inne nie daja rady...

    --
    jg

  • 27. Data: 2013-10-22 21:42:30
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-10-22 21:20, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > programy anty-vir, bowiem tworzone je specjalnie pod określonego "klienta".

    Ale ktoś je musi zainstalować, porządne antywiry drą się w przypadku
    próby instalacji czegoś niestandardowego, poza tym, praca na
    uprawnieniach admina?

> [...]
    > tle) tak, aby użytkownik nic nie zauważył. Sposób deszyfrowania musiał być
    > dość szybki, aby opóźnienie było niewielkie.

    I szyfrowanie i deszyfrowanie musiało by być dość szybkie - przy
    obecnych procesorach jest wystarczająco szybkie.

> [...]
    > odzyskania dostępu do zaszyfrowanych danych - co oczywiście wiązało się z

    Chyba kolego czytałeś ten sam artykuł co ja w którymś chipie

> [...]
    > Ale najczęściej sięga się przecież do kopii najświeższej, a zaś ta była pod
    > troskliwym nadzorem wirusa, i on dekodował dane w locie.

    Sądzisz, że w przypadku robienia kopii przyrostowej ktoś tego nie
    zauważy, że nagle niemal wszystkie pliki są kopiowane? Że archiwum
    zamiast tworzyć się chwilę trwa kilka/kilkanaście godzin?

> [...]
    > innymi sposobami zabezpieczenia danych "na wypadek awarii". W tym -
    > oczywiście - z archiwizowaniem ich na krążkach CD / DVD...

    Nie, RAID nie robi kopii. RAID również nie zabezpiecza na wypadek awarii
    software, on jest tylko po to, aby software działało dalej mimo awarii
    sprzętowej któregoś dysku.

  • 28. Data: 2013-10-23 12:00:07
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.10.2013 (c)RaSz <N...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Jednak czas zacząć dane gdzieś duplikować. No i tu pojawia się kwestia - jak
    > w tytule.

    NTG- pytaj na grupie poświęconej systemowi, z którego korzystasz.
    Od siebie mogę polecić rdiff-backup :-)

    > 3.. Jako że nie mam żadnego NAS'a (ba, nawet to co_to_takiego - jest mi
    > obce! - może ktoś mi wyjaśni?), nie mam też dużego zapasu HD, dlatego

    Masz bana na Google?

    > chciałbym robić kopie na DVD.

    To niekoniecznie jest dobry pomysł. Dobry backup to backup _wykonywany_,
    więc najlepiej jak robi się sam i nie musisz o nim pamiętać.
    NAS lub (lepiej "i") chmura (szyfrowanie jak poufne dane).

    Co do reszty wymagań- praktycznie każdy program do backupu to robi,
    często-gęsto masz go razem z systemem.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 29. Data: 2013-10-27 00:33:39
    Od: Kamikazee <n...@n...pl>

> [...]
    > którzy polecali jakieś programy, aby skrobnęli słówko o tym, czy są one
    > dostępne w polskiej wersji językowej, jaki jest orientacyjny koszt, tudzież
    > garść informacji technicznych - o ile im wolny czas pozwoli ;)
    >
    > Skomentuję też kilka wypowiedzi uczestników - tak "zusamen do kupy" - coby
    > nie mnożyć postów.
    >
    > "Kamikazee" napisał w news:l3vl3j$bpg$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > : Do przyrostowej automatycznej
    > : archiwizacji to Cobian Backup, do wypalania DVD to
    > : CDBurnerXP
    >
    > Cobian? CDBurnerXP? Lepszy od Nerona? Napisz jeszcze słówko o nich!

    Cobian służy mi do archiwizacji na odległy serwer FTP i lokalnego NASa,
    CDBurnerXP do kopiowania danych na płyty sam dzieli dane na płyty jak tylko
    zmeniam płyty http://cdburnerxp.se/help/Data/disc-spanning
    Do płyt przydaje się generowanie sum kontrolnych MD5.
    Jakiś czas bawiłem się http://dvdisaster.net/en/index.html do generowania
    woluminów odzyskiwania ale czas potrzebny do generowania przekraczał czas
    wypalenia dodatkowej płyty i zrezygnowałem z tego programu na rzecz
    dodatkowej replikacji danych.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 30. Data: 2013-10-29 14:26:22
    Od: Boogie <b...@o...pl>

    W dniu 2013-10-21 17:56, Adam pisze:

    > I za kilka archiwizacji (biorąc pod uwagę nagrywarkę BR oraz koszt płyt)
    > możesz kupić NAS-a z mirrorem lub nawet RAIDEM-5. I problem padających
    > dysków Ciebie raczej już (statystycznie) nie dotyczy.

    Skąd taki pomysł? Nagrywarka Sony to koszt 350 zł plus płytka 25 gb
    koszzt 5 zł (TDK). Nie bardzo widzę koszty zmierzające aż do tysiąca za
    wspomniany NAS.