  • 11. Data: 2013-10-21 10:48:18
    Temat: Re: Jaki soft archiwizujący?
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.10.2013 09:49, Boogie pisze:
    > Mam teraz pytanie - dlaczego (przy zalozeniu czestych backupów i
    > krótkoterminowym stosowaniu backupu przyrostowego) archiwizacja na dvd
    > jest zlym pomyslem? Z calym szacunkiem ale dyski twarde sa awaryjne i to
    > bardzo a plyty dvd czy bd znacznie pewniejsze (odporne na uszkodzenia
    > elektromagnetyczne) i co wazne - przedstawiaja dane nie tylko z
    > ostatniego okresu ale i kilku wstecz.

    Dlatego, że jakbym miał archiwizować na DVD, to nie robiłbym nic innego
    jak wkładał i wyjmował płytki.

    Poza tym, taki drobny szczegół że najbliższy napęd DVD jest u sąsiada.

    p. m.

  • 12. Data: 2013-10-21 13:19:40
    Od: Boogie <b...@o...pl>

    W dniu 2013-10-21 10:48, m pisze:

    > Dlatego, że jakbym miał archiwizować na DVD, to nie robiłbym nic innego
    > jak wkładał i wyjmował płytki.
    >
    > Poza tym, taki drobny szczegół że najbliższy napęd DVD jest u sąsiada.
    >
    > p. m.

    Ok, argumentacja wyborna uśmiałem się jak norka :-)
    Cóż - na częstą wymianę płytek rozwiązaniem jest blu ray...

  • 13. Data: 2013-10-21 13:21:07
    Od: Boogie <b...@o...pl>

    W dniu 2013-10-21 10:34, mappl pisze:

    > +1

    > a tu się nie zgodzę. Archiwizowanie na płytach jako _jednym_z_nośników_
    > jest jak najbardziej ok. Co więcej, Jeśli zarchiwizujemy dane na kilku
    > nośnikach z automatu odradzanych (DVD, pendrive i zewnętrzny dysk) to
    > zapewni to bezpieczeństwo większe, niż jeden nośnik rekomendowany (np
    > NAS) który ulegnie awarii. _Ważne_ dane powinny być archiwizowane na
    > kilku nośnikach (kilka kopii), trzymanych w różnych miejscach.

    Podpisuję się pod tą opinią - jakakolwiek dywersyfikacja (np. napęd
    magnetyczny i optyczny) daje większą pewność niż klasyczny pewny NAS.
    Tylko ewentualnie wygoda mniejsza...

  • 14. Data: 2013-10-21 14:07:59
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "mappl" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > który ulegnie awarii. _Ważne_ dane powinny być archiwizowane na kilku
    > nośnikach (kilka kopii), trzymanych w różnych miejscach.

    Generalnie duże backupy robię za pomocą "Image for Windows" na HDD
    (USB/NAS/Wewnętrzny) ale to co osobiście wklepałem do komputera (z wyjątkiem
    poczty) również na DVD jako kopie przyrostowe wykonywane przez Nero.

    --
    marfi

  • 15. Data: 2013-10-21 17:51:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-20 02:52, BQB pisze:
    > [ciach]

    > Nie Ta Grupa
    >
    > ale, jak chcesz, to na Amidze był fajny program - xcopy, tyle, że on do
    > dyskietek był :P

    Ale xcopy nie robił kopii przyrostowych ani różnicowych, nie wypalał też
    danych na DVD ;)

    Ale miał za to żaróweczki :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 16. Data: 2013-10-21 17:56:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-21 13:19, Boogie pisze:

    > Ok, argumentacja wyborna uśmiałem się jak norka :-)
    > Cóż - na częstą wymianę płytek rozwiązaniem jest blu ray...

    I za kilka archiwizacji (biorąc pod uwagę nagrywarkę BR oraz koszt płyt)
    możesz kupić NAS-a z mirrorem lub nawet RAIDEM-5. I problem padających
    dysków Ciebie raczej już (statystycznie) nie dotyczy.

    Adam

  • 17. Data: 2013-10-21 22:47:24
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 21 Oct 2013 10:06:29 +0200, robot napisał(a):

    > Wszyscy jak zwykle polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
    > Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.

    co bylo nie tak/czego brakowalo?

    > I również nie polecam archiwizowania na płytach.

    wlasnie zrzucam na dysk usb jakies 200 cd nagrywanych 12-8 lat temu ... z
    co druga plytka jakies problemy, niektore pliki nieczytliwe. sprawdzane na
    trzech czytnikach. plytki rozne, ale glownie srednie jakosciowo...

    --
    jg

  • 18. Data: 2013-10-21 22:50:40
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 21 Oct 2013 09:50:14 +0200, Boogie napisał(a):

    > dyski na usb sa bardzo wadliwe - stracilem 160 gb na drogim western
    > digital passport - odradzam szczerze!

    no, ale czy 10 twoich znajomych tez padlo ich ofiarami?... bo nie bardzo to
    do mnie statystycznie przemawia...

    --
    jg

  • 19. Data: 2013-10-21 23:47:56
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jg" napisał w wiadomości
    news:1jkvg5sozza1s$.15wmchyo4butg$.dlg@40tude.net ...
    : Dnia Mon, 21 Oct 2013 10:06:29 +0200, robot napisał(a):
    :
    : (...)
    :
[...]

    Hm, a sprawdzałeś je bezpośrednio _po_nagraniu_ ?

    Chodź w zasadzie powinien to robić sam Neron, ale... Ale i u mnie, choć mam
    "cesarza" dość nowego - czasem coś się nagra tak, że: zajmuje miejsce na
    krążku, a nijakiej zawartości - nie widać! Choć Nero twierdzi że all is
    correct...

    No cóż, jakieś gnomy siedzą w komputerach, i zawsze cósik tam na-kaszanią!

    Jeśli Twoje krążki były onegdaj czytelne, a dziś już - nie, to pewnie
    dlatego, że mogły się porysować, zakurzyć, albo co najgorsze - zostały
    zaatakowane przez pleśń. Zerknij do tematu
    " paluchy na płycie CD/DVD " - do tego posta:
    news:521f73b5$0$1225$65785112@news.neostrada.pl - ludwik poradzi sobie
    czasem i z pleśnią, choć być może trzeba też będzie ożyć jakiegoś płynu o
    silniejszym działaniu.

    Poza tym są programy które potrafią odczytać naprawdę znaczny procent
    krążka, który jest nawet najbardziej zaszargany. Soft jest specjalistyczny,
    dość drogi, więc najlepiej zlecić taką pracę firmie, która się tym zajmuje.
    Albo skrzyknąć się w dziesięciu, i soft nabyć. Niestety nie pamiętam jak się
    on nazywał (choć korzystał z niego mój brat), więc nie podpowiem Ci za czym
    googlać...

  • 20. Data: 2013-10-22 00:17:38
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Dziękując za komentarze i podpowiedzi, chciałbym prosić jeszcze raz tych,
    którzy polecali jakieś programy, aby skrobnęli słówko o tym, czy są one
    dostępne w polskiej wersji językowej, jaki jest orientacyjny koszt, tudzież
    garść informacji technicznych - o ile im wolny czas pozwoli ;)

    Skomentuję też kilka wypowiedzi uczestników - tak "zusamen do kupy" - coby
    nie mnożyć postów.

    "Kamikazee" napisał w news:l3vl3j$bpg$1@node1.news.atman.pl...

    : Do przyrostowej automatycznej
    : archiwizacji to Cobian Backup, do wypalania DVD to
    : CDBurnerXP

    Cobian? CDBurnerXP? Lepszy od Nerona? Napisz jeszcze słówko o nich!

    "Szymon von Ulezalka" napisał w
    ps.com ...
    : (...)
    : co do softu:
    http://www.dobreprogramy.pl/Archiwizacja-danych,Prog
    ramy,Windows,223.html

    Jeśli się nie mylę (niech mnie ktoś poprawi - koniecznie!) witryna owa
    prowadzi dość bandycką politykę. Do oferowanego oprogramowania (cudzego! -
    choć właściciel praw autorskich pozwala go rozpowszechniać - uwaga! -
    bezpłatnie!) witryna "dobreprogramy" dołącza jakieś wredne "ciasteczka"
    które potrafią nieźle nakaszanić, a i wqrwić niewąsko.

    : natomiast naprawde wazne dane dobrze jest miec w sieci-
    : skydrive, dropbox, google dysk.

    Nnno, jakoś nie mam przekonania do "chmury" - choć niby żadnych tajnych
    tajności nie posiadam. Ale nigdy nie uwierzę, iż do takiego dropbox'a nikt
    włamać się nie może, choćby po to, aby z czystej złośliwości wykorzystać
    jakieś dane...

    Użytkownik "Boogie" napisał w
    news:l42m9m$vco$1@news.task.gda.pl ...
    : (...)
    : Proponuje Allways Sync&Go - nie sluzy backupowi a synchronizacji jednak
    : przy ustaleniu jednokierunkowosci sprawdza sie doskonale a dodatkowo
    : jest portable.
    :

    Chwytam co 2 słowo. Co to jest w tym przypadku "jednokierunkowość", czym się
    różni synchronizacja od backup'a, i dlaczego program powinien być "portale"?

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w
    news:5264ea52$0$2148$65785112@news.neostrada.pl ...
    : (...)
    :
    : Dlatego, że jakbym miał archiwizować na DVD, to nie robiłbym nic innego
    : jak wkładał i wyjmował płytki.
    :

    Danych do archiwizacji produkuję tyle co kot napłakał, jeden krążek
    "rewritable" starczy mi na parę tygodni, chyba że coś mi się odmieni. Nie są
    to jakieś dane, z których utratą wiązałby się wieeelki uszczerbek finansowy,
    ale... byłbym jednak niepocieszony!

    Zasadniczym problemem jest to, że są one porozsiewane w różnych miejscach,
    chciałbym coby program za mnie już zapamiętywał co-gdzie-jest, sprawdzał,
    czy zmienił się w którymś z tak zapamiętanych lokalizacji atrybut
    "archiwizacyjny", robił kopie, a w razie zniszczenia pliku - przywracał (z
    najnowszej kopii), i to (co ważne!) dokładnie w tej samej ścieżce dostępu
    co była onegdaj, a nie "gdzie bądź"...

    : Poza tym, taki drobny szczegół że najbliższy napęd DVD jest u sąsiada.

    No tak, zupełnie jak w tym dowcipie z Napoleonem, i burmistrzem małego
    miasteczka:
    "Ależ cesarzu, strzelalibyśmy, ale nie mieliśmy armat..." ;)

    Użytkownik "marfi" napisał w
    news:5263ba00$0$2285$65785112@news.neostrada.pl ...
    : (...)
    : Masz Nero? No pewnie i NeroBackItUp?
    :

    Nnno tak, nie sprawdziłem zawartości _własnego_ dysku, a szperam w necie
    ;)

    Ale... nigdy nie korzystałem z NeroBackItUp, nie wiedziałem że można nim
    cosik po-archiwizować. Dzięki, sprawdzę!

    Użytkownik "robot" napisał w
    :
    : Wszyscy jak zwykle polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
    : Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.
    : Ja polecam SyncBackSE.

    A jakieś szczegóły?

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w
    news:52651927$0$2286$65785112@news.neostrada.pl ...
    : (...)
    : (...) na DVD jako kopie przyrostowe wykonywane przez Nero.
    :

    A jak Nerona nakłonić do robienia kopii przyrostowych - a już najlepiej na
    krążku "rewritable" ? Bo próbowałem, ale jakoś bezskutecznie...

    Ktoś tam jeszcze pisał o "statystycznej" niezawodności RAID5 (czym to się
    je?), ktoś jeszcze o zaletach NAS'a, ale nie dam tu linku, bo posty jakoś
    nieopatrznie już wykasowałem. Jednak skomentuję ową niezawodność:

    Najlepszy RAID-1000 nic a nic nie pomoże, jeśli w system dupnie naprawdę
    sprytny wirus. Notabene przez wirusy straciłem kilkakrotnie nie tylko cenne
    dla mnie dane, ale i całą zawartość Outlooka, wszelkie moje ustawienia
    spersonalizowane, zakładki i historię w przeglądarce.

    No ale to dłuższy temat (a w zasadzie nawet dwa), więc pewnie innym razem.