  • Data: 2021-06-28 16:29:37
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27 cze 2021 o 09:32, ToMasz pisze:

    > będziesz miała telefon bez etui? Bez obudowy? jak bez - nie ma problemu
    > (dopóki nie upadnie)

    Asus Max spadał wielokrotnie -- raz przeleciał ~150 centymetrów,
    zanim zatrzymał się na terakocie... Moim zdaniem wyczerpał TBW...
    Etui najpierw chciałem kupić, później już nie chciałem...
    Siadałem na nim wielokrotnie...

    Overmax też spadał -- wybił nawet dziury w terakocie...
    W sobie też wybił... ;) Co najmniej jedną dużą...
    (~na środku ekranu)

    > zachowanie. (pisałem o podwójnym stuknięciu w ekran aby załączyć i
    > wyłączyć - przydatne w uchwycie samochodowym).

    Wystarczy dotknąć włącznik z jego czytnikiem...

    > razu sprawdzić responsywność, jak szybko łapie gps (stawiam że 5 sekund)

    Raczej ten sam telefon może łapać 0 lub milion sekund... ;)

    > i wtedy podziel sie wrażeniami.
    > 1000zł to nie pryszcz, ale to tylko telefon a nie decyzja wpływająca na
    > całe życie.

    brak_czasu lub brak_paliwa lub inne_niedostatki
    słaba czułość odbiorników GNSS
    zła pogoda (w tym także jonosferyczne burze ;)
    i deszcze lub mgła bądź chmury)

    Bywało, że miałem zapas zerowy -- czasu lub paliwa...

    Raz (wówczas nie było powszechnego GPS -- 35 lat temu) pomyliłem się,
    więc pchałem motocykl do benzynowej stacji... swój zasięg określiłem
    z niebywałą precyzją, ale pojechałem złą drogą...

    Raz miałem mało energii elektrycznej w NVS40 a GPS Asusa
    źle funkcjonował podczas mgły...

    Raz miałem mało czasu -- jw...
    (zwykle mam mało czasu; wówczas wracałem z Wieńca i każda minuta
    przed zmierzchem była cenna, gdyż do ~15 godziny nie było warunków
    do bezpiecznej jazdy a był to najkrótszy dzień roku -- ZUS chybił,
    wysyłając mnie na taką śmierć...)

    Moim zdaniem GNSS to ważny punkt w smartfonie...
    GNSS, GSM, internet, akumulator...

    Natomiast niezbyt ważne są wg mnie kamerki, zwłaszcza:
    rozmywacze tła; tryby nocne i inne zębate koła; ultrawide'y itd... ;)

    Rzut oka mi nie powie, czy mam UltraWide, czy tylko Wide... ;)

    -=-

    Jutuberzy opowiadają godzinami o kamerkach, trybach ;) wideo,
    filmach kręconych nocą czy ruchliwym kotom, ale o GNSS milczą
    jak zaklęci... Co najwyżej zauważą, że GPS jest, do tego A-GPS
    i GLONASS... ;) (tak, jakby A-GPS był jakimś ekwiwalentem GPS)

    -=-

    Im lżejszy -- tym lepszy; im mniej pustki dookoła ekranu -- tym
    lepiej... Wolałbym jednak telefon tak gruby, by kamerki nie
    wystawały a uzyskane miejsce by było wypełnione akumulatorem...

    --