  • Data: 2021-06-13 19:22:40
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Ewa" 60c631c7$0$516$6...@n...neostrada.pl

    > Wg portalu gsmarena Twój telefon jest najnowszy
    > z tych wymienianych w tym wątku.
    > Napisz proszę:
    > - dlaczego wybrałeś tę firmę i ten model

    - stosunkowo niska cena
    (na 899pln wraz z przesyłką decydowałem się;
    kilka dni później dostałem 5% rabatu)
    - dobry sklep (X-Kom)
    - myślalem, że RN9P obsługuje Galileo
    - doskwierał mi brak smartfonu (rok wcześniej
    znienacka Asus Max odmówił mi posłuszeństwa)

    > - w wyniku użytkowania jakie dostrzegasz plusy

    - nawigacja satysfakcjonuje mnie pomimo braku DB
    oraz braku spodziewanej obsługi Galileo
    - brak spodziewanych reklam
    - dobra folia na ekranie
    (mam ją na ekranie do tej pory, choć dokupiłem
    dawno jakieś magiczne folie rzekomo zżerające
    delikatne zarysowania)
    - ogólnie bardzo dobry GNSS
    (w zestawieniu z Asusem Maxem chyba każdy ma dobry GNSS)
    - dobra jakość telefonicznych rozmów
    (Asus oferował znacznie lepszą, ale ta też mi odpowiada)
    - niska energochłonność (ale trzeba zabijać to i owo)
    - łatwość konfiguracji i łatwość obsługi
    - dobry wygląd (choć akurat kolor niekoniecznie najszczęśliwszy)

    > - w wyniku użytkowania jakie dostrzegasz minusy

    - brak spodziewanej obsługi Galileo
    - brak Dual Band GNSS
    - brak fabrycznych nagrywaczy rozmów telefonicznych
    - nakładka MIUI
    - fabryczne śmieci typu MI Video zżerające energię
    elektryczną i miejsce
    - raczej słabe etui (słabo chroni wystające kamerki)
    - wbrew pozorom niezbyt cudowna ;) jakość fotek
    (akurat nie zależy mi na tej jakości)

    > - czy poleciłbyś go do nawigacji

    Jeśli nie potrzebujesz decymetrowej dokładności pozycjonowania
    GNSS -- polecam. (ale chyba nie ma go już w sprzedaży lub jest
    w zaporowej cenie)

    Jeśli szukasz czegoś taniego i bardzo dokładnego -- nie polecam,
    gdyż inne tanie telefony od dawna obsługują Galileo a wiele niezbyt
    drogich telefonów obsługuje Dual Band GN co najmniej 4 systemów
    satelitarnych.

    Xiaomi z ,,dyskiem'' 64GB to nico więcej niż nic z uwagi na
    nakładkę MIUI. (potrzebne są karty pamięci, więc potrzebne
    są stosowne sloty a z tym bywa różnie w telefonach Xiaomi)

    > Rozumiem, że kupiłeś go w Polsce i że o takim piszemy.

    Kupiłem w X-Kom, dostałem bardzo szybko do paczkomatu.
    Polecam X-Kom -- ceny sklepowe, obsługę...

    -=-

    Niedawno telefon stracił łączność z kartą pamięci. Karta jest
    sprawna, została skopiowana na HDD poza telefonem, następnie
    w telefonie została sformatowana ponownie i pracuje poprawnie...
    Straciłem czas i gigabajty TBW...

    Przez chwilę myślałem o kupnie (chyba właśnie w X-Kom) Lexara.
    (chyba za 35pln A1 V30 64GB -- taka wystarczy do tego telefonu)

    Ogólnie jestem zadowolony z tego telefonu, ale pół roku to za
    mało do rzetelnej oceny...

    --