  • 11. Data: 2012-02-18 16:49:02
    Temat: Re: Jaki smartfon ;)
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 17:20:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > A czemu mieliby nie zrobic ? Kosmici te sterowniki pisza ?
    >
    > Fakt ze czasem nie ma dokumentacji, z czasem moze im sie znudzic robota za
    > friko, wymagania moga ich przerosnac itd.

    A znasz jeden przykład UDANEGO przeniesienia Androida na inny sprzęt? Tak,
    żeby wszystko działało bez problemu... Bo ja nie.
    Nawet tak dobrze udokumentowane telefony jak HD2 i Nokia N900 wciąż
    sprawiają jakieś problemy, wciąż trzeba dłubać i knuć - a to ta biblioteka,
    a to tamta, a to jedno chodzi a drugie z kolei ni cholery..
    Czyli lekko licząc - 2 lata dłubania to wciąż za mało. A to znaczy, że
    dzisiejszy telefon za dwa lata nie będzie mieć uzytecznego portu, będa
    problemy albo trzeba będzie kastrowac system bo się nie zmieści jak w G1

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

  • 12. Data: 2012-02-18 16:50:28
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu So 18 02 2012 17:25, Krasnal pisze:

    > Np. czy to zmiany tylko estetyczne dotyczące wyglądu menu czy to tak jakby
    > inny system?

    Raczej to drugie: błyskawiczny dostęp do włączenia/wyłączenia danych
    pakietowych/Wi-Fi/BT, wyciszenia fona. Skróty do aplikacji na pulpicie
    pojedyncze, a nie jak wcześniej "czteropak", podobnie kontakty.
    "strzałka w lewo", zamiast "menu -> wyjdź", itd. Na pewno jest dużo
    większa zmiana Anna -> Belle, niż ^3 -> Anna, czy v5 -> Anna.
    BTW "Stare, dobre, sensowne" menu pozostało :-D

    > Głównie chodzi mi o to, czy aplikacje na Symbian 3 bedą bez
    > problemów działać na Belle?

    Zapomnij. Po zaktualizowaniu Anna -> Belle systemu, 3/4 (nie liczyłem,
    tak szacuję) aplikacji jest niekompatybilna. Choć są nowe wersje pod Belle.

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 13. Data: 2012-02-18 18:40:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A czemu mieliby nie zrobic ? Kosmici te sterowniki pisza ?
    >
    > Fakt ze czasem nie ma dokumentacji, z czasem moze im sie znudzic robota za
    > friko, wymagania moga ich przerosnac itd.

    Ci co piszą mają tylko do nowego jądra przystosować o ile trzeba.

  • 14. Data: 2012-02-18 18:56:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > 1. Duży dobry ekran zarówno pod względem wymiarów jak i rozdzielczości (tu
    > chyba N8 wypada blado)
    prawie każdy za 1000zł
    > 2. Świetne wykonanie, najlepiej metalowe, wytrzymały ekran na zarysowania,
    > wygodne pisanie SMS.
    desire z jest metalowy, i ma klawiaturę. czy 180gram nie będzie problemem?
    > 3. Dobra bateria, im dłużej trzyma tym lepiej.
    Zapomnij. jak Ci wytrzyma dłużej niż 3 dni, to nieprawidłowo używasz
    urządzenie :) Kup sobie drugą baterie
    > 4. Dobry aparat z dobrą lampą (tu chyba N8 wypada najlepiej)
    też loteria. 5 mpix w telefonie robi fotki jak 2 mpix w aparacie. KArtkę
    a4 odczytasz spoko, ale _fotografii_ nie zrobisz. Matryca jest zamała.
    > 5. Dobry wygodny odtwarzacz muzyczny do słuchania mp3 (miło by było flac)
    > 6. Szybkość i niezawodność telefonu, dobra jakość połączeń głosowych jak i
    > Wi-Fi, GPRS, 3G.
    też chyba wszystkie za 1000zł będą maiały dobre..... ale GPRS w
    sensie.... onet lajt? G3? wideorozmowy nie chodzą na większości androidów
    > 7. Dobra nawigacja, ewentualnie możliwość zainstalowania Sygic, Garmin lub
    > coś innego.
    to wracasz panie do windows mobile 6.x
    > 8. Dobra współpraca z usługami typu Facebook, Myspace, Youtube - najlepiej
    > do wszystkiego osobna aplikacja.
    > 9. Małe rozmiary i waga, wolę telefon grubszy ale mały, niż cienki ale
    > duży. Powiedzmy, że wysokość telefonu max. około 12cm.
    wow! dobry ekran z małym telefonem? defy ma dobry stosunek wielkości
    ekranu do wymiarów.
    > 10. Nowoczesny przyszłościowy system operacyjny. Tu chyba Android rządzi,
    dwa lata i jesteś nieaktualny. niema zmiłuj.
    ToMasz

    PS Jeśli wogóle się zdecydujesz, to raczej weźmiesz coś z androidem.
    Warto wtedy jednak sprawdzić albo zapytać czy konkretny model się
    nadaje, bo często jest tak, że czegoś istotnego (hardware) zabrakło i
    telefon za 1000zł nie działa jak byś sobie życzył...

  • 15. Data: 2012-02-18 21:03:32
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Akarm <a...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ciekawostka: najczęściej spotykane są właśnie takie wymagania.

    Tak właśnie. A nie pierdy w stylu wysyłanie innym nerdom plików przez
    bletooth.

    A 1000zł wystarczy, by na allegrze nabyć Lumię 710, która ww. wymagania
    spełnia.

  • 16. Data: 2012-02-19 08:23:20
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    (...)

    > Tak właśnie. A nie pierdy w stylu wysyłanie innym nerdom plików przez
    > bletooth.
    zgadza się. a potem się okazuje że internet jest, ale flash nie chodzi,
    bank nie działa i właściwie można korzystać z wikipedii o onet lajt.
    GPS jest, ale nawigacji brak. skype jest, ale bez video. Voip działa,
    ale jak telefon gasi ekran to wyłącza wifi. Zestaw słuchawkowy BT -
    oczywiście, ale wybieranie głosowe z niego nie działa. I tak by można
    ciągnąć w nieskończoność.
    Conajmniej 50% wypasionych super hiper smartfonów nie nadaje się do
    pełnego wykorzystania i są skierowane do osób którym wystarcza nokia
    3310, ale chcą mieć "lepszy model"

    ToMasz

  • 17. Data: 2012-02-19 08:26:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 11:37:00 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > No więc właśnie nie ma takiego.
    > Różnice między poszczególnymi wersjami Androida są podobne jak między
    > generacjami Windows i tak samo ciężko na jednym sprzęcie zainstalować
    > więcej niż dwie generacje systemu tak, aby można było powiedzieć, że to
    > dobrze chodzi. W tym momencie w Banana Republic of Poland nie kupisz
    > telefonu z ICS (chyba, że właśnie coś wprowadzili do sprzedaży), czyli
    > jesteś skazany na 2.3.x

    Co ci zawiniły Motorola Razr i Galaxy Nexus, że je znikasz? A na początku
    marca aktualizację do ICS mają dostać HTC z rodziny Sensation...

    > A to oznacza, że JAK DOBRZE PÓJDZIE to BYĆ MOŻE będziesz mógł zainstalować
    > na tym ICS w bliżej nieokreślonej przyszłości. A to znów znaczy, że na
    > Jellybean są małe szanse. Warto pamiętać, że ludzie z xda-dev są świetni
    > albo nawet najlepsi na świecie, ale nie są cudotwórcami.

    No, do cudotwórców naprawdę im niedaleko, skoro jest już zupełnie niezły
    ICS na Desire :)

> [...]
    > wyjść jakikolwiek oficjalny system - chodzi o sterowniki sprzętu, których

    Zrobią, zrobią ;)

    > Oczekiwanie, że za 2-3 lata wciąż będzie nowy system na telefon kupiony
    > teraz jest równie rozsądne jak oczekiwanie, że Windows 7 pójdzie na Pentium
    > III ze 128 MB RAM. Po pewnych sztuczkach da się uruchomić zapewne, ale
    > używać tego się nie będzie dało.

    Tylko że na Desire custom ROM z Sensation działa równie sprawnie (albo i
    lepiej) jak oryginalny Gingerbread, dając przy tym możliwość zainstalowania
    więcej niż kilku aplikacji na krzyż. Co przeczyłoby tezie, że się nie da, a
    jak się już da, to będzie działało źle.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie."

  • 18. Data: 2012-02-19 10:19:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 09:23:20 +0100, ToMasz napisał(a):

    > zgadza się. a potem się okazuje że internet jest, ale flash nie chodzi,

    takie czasy. I w zasadzie popieram - po ch* ten flash wszedzie, szczegolnie
    tam gdzie absolutnie nie jest potrzebny.

    > bank nie działa i właściwie można korzystać z wikipedii o onet lajt.

    Ale to chyba wina banku i ewentualnie tej wikipedii

    > GPS jest, ale nawigacji brak.

    w zasadzie norma.
    A nawet w nokiach - nawiogacja jest, ale jaklas taka ch* :-)

    J.

  • 19. Data: 2012-02-19 19:33:46
    Od: "zho" <o...@p...com>

    No to moze Nokia E6,
    Nie gubi zasiegu a mieszkam na wygwizdowie gdzie wrony zawracaja a gsm
    znika,
    Ma aparacik 5 MPix z lampa,
    Ma wifi, gps z nawigacja od Nokii, przyzwoita przegladarke, sporo softu do
    obrobki biurowego szajsu jak sie ktos uprze, wygodnego klienta pocztowego,
    klawiature qwerty i mimo moich paluchow drwala daje sie go wygodnie obsluzyc
    Do tego wszystkiego fajny dotykowy ekranik i 0 ruchomych czesci, nic nie ma
    prawa sie zaciac czy wskutek eksploatacji wytrzec przetrzec ....
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl

  • 20. Data: 2012-02-20 06:51:02
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-18 12:43, Akarm pisze:
    > Czyżbym stawał się mniejszością uważając, że aparat telefoniczny ma
    > służyć mi przede wszystkim do rozmawiania? W związku z tym na pierwszym
    > miejscu stawiam zawsze brak gubienia zasięgu, co od razu eliminuje
    > wszelkie sony-ericssony.

    rozwiń temat, właśnie myślę o zakupie se xperia active, nie zauważyłem
    żeby ktoś narzekał na zasięg...

    Lukasz