  • Data: 2013-06-25 18:14:40
    Temat: Re: Jaki skaner teraz kupić?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Pszemol" kqc1kt$bgq$...@d...me

    > Z tym, że każdy taki skaner ma prostą metodą zdjęcia szyby
    > do łatwego jej wymycia z obu stron. Odnowiłem w taki sposób
    > nie do poznania 10 letni skaner żyjący w domu nałogowego palacza.

    > Żadne "płyny myjące" nie zastąpią włożenia wyjętej szyby pod kran
    > i umycia jej Ludwikiem :-)

    Poza szybą są i inne elementy do umycia.

    IMO najprostszą metodę zastosowano w matrycach
    fotograficznych aparatów cyfrowych z wymienną
    optyką. Najlepsze są wyposażone ;) w różne
    mechanizmy, niekiedy istniejące jednocześnie
    i uzupełniające się wzajemnie:

    -- otrząsanie matrycy ultradźwiękami
    -- szczelność korpusu
    -- brak oddychania
    -- częsty puszkozmian ;)

    A i wymienna optyka nierzadko bywa nieoddychająca.

    Ogólnie jest to temat trudny, choć (jak wiadomo) zabrudzona przednia
    soczewka obiektywu aparatu pogarsza fotkę nieznacznie, zaś zabrudzona
    szyba daje efekty czasami powalające...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'