  • Data: 2013-06-25 16:03:01
    Temat: Re: Jaki skaner teraz kupić?
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pszemol" napisał w
    news:kqc1kt$bgq$1@dont-email.me...
    : "Eneuel Leszek Ciszewski" wrote in
    : message news:kq71qf$gb8$1@speranza.aioe.org...
    : >> Najzabawniejszą cechą skanera płaskiego jest jego trwałość -- łapanie
    : >> brudu, którego nie można nijak usunąć.

    : Z tym, że każdy taki skaner ma prostą metodą zdjęcia szyby
    : do łatwego jej wymycia z obu stron. Odnowiłem w taki sposób
    : nie do poznania 10 letni skaner żyjący w domu nałogowego palacza.
    :
    : Żadne "płyny myjące" nie zastąpią włożenia wyjętej szyby pod kran
    : i umycia jej Ludwikiem :-)
    :

    Też myłem ludwikiem, ale po umyciu szyb okazało się, że brudna jest również
    delikatna optyka: te wszystkie elementy o precyzyjnie wykonanych
    krzywiznach...

    Rozebrałem, przemyłem, złożyłem. No i od tego czasu wszystkie skany są
    koślawe. A w dodatku musiałem zapomnieć o kolorowych, bowiem wdał się żółty
    zafarb...

    No ale i tak używam go do skanowania dokumentów, gdzie kolor by jedynie
    przeszkadzał. OCR-om jakoś koślawość obrazu nie wadzi nic a nic.

    Jeśli ktoś jeszcze tego nie wie, to skan w postaci bit-mapy zajmuje
    kilkanaście razy więcej miejsca, niż z-OCR-owany, i następnie zapisany w
    formacie takim, jaki OCR-soft zaproponuje...