  • 21. Data: 2010-01-17 19:08:12
    Temat: Re: Jaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Sierra 2.0 DOHC, albo 2.9V6. Nie spełnia:

    (dotyczy DOHC)

    A reszta - jak ulał :D

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 22. Data: 2010-01-17 19:13:21
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Mercedes W201 2.5D

  • 23. Data: 2010-01-17 19:44:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 15:27:09 +0100, Przemek napisał(a):

    > O! Dobra propozycja, ten przód jakoś mi nie pasuje, ale reszta wydaje się
    > być w porządku.

    Napęd na niewłaściwa ośkę AFAIK ;)

  • 24. Data: 2010-01-17 20:33:24
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...cedaniluk.com>

    Przemek wrote:
    > Witam wszystkich!
    > Szukam jakiegoś ciekawego, mniej pospolitego samochodu, który spełni jak
    > najwyższą liczbę z poniższych warunków:
    >
    > -raczej coś z lat 90-tych, ale może być i 80-tych, w cenie powiedzmy 2-7
    > tys. zł. Samochód chciałbym traktować hobbystycznie, samemu dokonywać
    > przy nim prostych napraw. W przeciągu pierwszego roku mógłbym wydać na

    Golf 2 G60 ;) Polo G40, ale znalezienie ladnego egzemplarza bedzie
    graniczylo z cudem ;)

    Jak nie to moze Golf 3 VR6 ??

    Jakies Audi z 5cylinder benzinen motor ??

    Pozdrawiam !!

  • 25. Data: 2010-01-17 22:24:28
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Macie jakieś inne propozycje?

    Volvo 480.

  • 26. Data: 2010-01-18 13:37:35
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-01-17 13:29, Robert Rędziak pisze:

    > Chciałbyś sobie poświrować łajbą dla dziadka? ;)))

    To autko w odpowiedniej wersji raczej jest "czajniczkiem" niż "łajbą dla
    dziadka".

    Czajniczek - od zagotowywania na światłach "szypkich i fsciekłych" w ich
    tuningowanych szportowych golfach - "Co to k... było?"

    Oczywiście piszę o wersji GTi z silnikiem 1.9 benzynowym - w zależności
    od wersji 120 - 160 KM.

    Przy założonym budżecie można już szukać poprawnego egzemplarza.
    Spełnia większość wymagań:

> [...]
    >dokonywać przy nim prostych napraw. W przeciągu pierwszego roku
    >mógłbym wydać na naprawy powiedzmy 2-4 tys. zł, później już mniej.
    Cena dobrego egzemplarza może zacząć się już od 4k złotych. Oczywiście
    trzeba się liczyć że wersje sportowe nie były traktowane przez
    poprzednie ...naście lat bardzo delikatnie.

    >-fajnie by było, gdyby miał ze 100 KM/tonę lub więcej, benzynowe
    Masa własna to tylko ok. 1070kg więc się mieści nawet w nie
    najmocniejszej wersji.

    >-raczej coś z mniejszych/lżejszych samochodów
    Ciężki nie jest, ale dość duży i kanciasty.

    >-duży plus za niebanalny wygląd, rozważam kabriolety
    Stylistyka z lat 80 - więc to już prawie antyk ;)

    >-na tyle popularny model i wersja silnikowa, aby był dostęp do
    >akceptowalnie tanich części i nie trzeba było ich szukać po całej
    >Polsce (czyli niestety np. Saaby odpadają). Możliwie bezawaryjny i
    >prosty konstrukcyjnie.
    Konstrukcja prosta jak klocki LEGO, aczkolwiek czasem wymagająca
    poszukiwań elementów :( - wersje GT i GTi były jednak niszowymi
    modelami. Mechanicy się boją hydropneumatyki.

> [...]
    >z silnikiem innym niż rzędowa czwórka, który byłby sensowny cenowo w
    >utrzymaniu (jakieś rozrządy, filtry, świece itp)? Choć rzędowych
    R4 - nic innego nie było. I nie kocha grzebania (głowica, kanały, dolot,
    wydech).

    >-duży plus za tylny napęd, choć nie jest to warunek
    FWD - wersje z 4x4 działającym są częste jak uczciwi handlarze samochodów :(

    >-czasem ma posłużyć do zabawy i nauki na jakichś bocznych opuszczonych
    >drogach, lotniskach itp., więc może się zdarzyć, że coś
    >nieeksploatacyjnego uszkodzę - dobrze by było, aby nie był to jakiś
    >egzotyczny samochód, do którego problem będzie znaleźć jakąś część
    >używaną
    Jeśli trafisz na GTi z oryginalnymi zderzakami laminatowymi - to
    najlepiej je schować w garażu i zastąpić "cywilnymi". Cena oryginału w
    ASO jest "troszkę" wysoka - ok. 7k zł.

    >-możliwie mało siermiężne wnętrze, duży plus za bogatsze wyposażenie
    GTi zazwyczaj miało wszystko (lub prawie) co dostępne do tego modelu.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 27. Data: 2010-01-18 16:51:53
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Przemek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi, odpisuję zbiorczo:
    >
    > AE86 to chyba w środowisku driftu popularna, E30 i E36 to już w ogóle
    > popularne, bo to udane samochody. Zatem popyt na nie jest spory, a skoro
    > już ich nie produkują i więcej ich się na rynku nie pojawi, to ceny mogą
    > być niewspółmierne do wartości użytkowej. Z MX-5 i Capri jest chyba
    > podobnie. Mój budżet na samochód jest raczej niezmienny w czasie, traktuję
    > motoryzację jako jedno z hobby i posiadanie takiego samochodu-zabawki jest
    > dla mnie warte te kilka tysięcy, ale nie więcej.

    Tak jak Robert napisał popatrz na MX-5. Natłukli tego mnóstwo, części w
    Polsce też jest dużo bo do UK ciągle spływają używane z Japonii, auto jest
    proste jak cep w budowie, pancerne jak oldskulowy japończyk i daje dużo
    frajdy. Łatwo przy niej dłubać i jest dużo materiałów w necie o tym co i jak
    można dłubać. Nieporównywalne z jakimiś BX'ami czy wozami drabiniastymi
    pokroju Capri czy Manty. O frajdzie z jazdy nie wspomnę bo miała być
    nieistotna ale sam się przekonasz.

  • 28. Data: 2010-01-18 17:15:54
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 18 Jan 2010 13:37:35 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK]
    <w...@o...pl> wrote:

    > Czajniczek - od zagotowywania na światłach "szypkich i fsciekłych" w ich
    > tuningowanych szportowych golfach - "Co to k... było?"

    Póki nie trafisz na GII z 1.8T 225+KM pod maską? ;))

    > Oczywiście piszę o wersji GTi z silnikiem 1.9 benzynowym - w zależności
    > od wersji 120 - 160 KM.

    Wątpię, żeby dawał frajdę większą niż np MX-5, mimo że Miata ma
    sporo słabszy silnik. Zresztą dlatego polecam koledze
    sześciocylindrowe betki, bo tam jest przynajmniej 190KM (przy
    czym w 328 M52 można całkiem niedrogo dorobić się dwójki z
    przodu), a nie marne 120 czy 150. I napęd na właściwą oś.

    > Cena dobrego egzemplarza może zacząć się już od 4k złotych. Oczywiście
    > trzeba się liczyć że wersje sportowe nie były traktowane przez
    > poprzednie ...naście lat bardzo delikatnie.

    Wersje sportowe w takim wieku są zazwyczaj, niestety, zabite.
    Czy to będzie BX, czy 205GTi (którego bym polecał w miejsce
    BX-a), czy choćby Kadett/Astra GSi.

    r.
    _____________

  • 29. Data: 2010-01-18 23:38:05
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    > Witam wszystkich!
    > Szukam jakiegoś ciekawego, mniej pospolitego samochodu, który spełni jak
    > najwyższą liczbę z poniższych warunków:

    Fiat 125p z motorem 2.0, albo zaszczepić jakiś wiekszy motor od Sierry.
    Opadnięte szczęki Gofrów - bezcenne :)
    --
    Stoout
    prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900

  • 30. Data: 2010-01-18 23:53:04
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 18 Jan 2010 23:38:05 +0100, Jacek <s...@w...pl> wrote:

    > Fiat 125p z motorem 2.0,

    Których jest na pęczki w stanie nówka sztuka, nieśmigana.

    > albo zaszczepić jakiś wiekszy motor od Sierry.

    Który, który?

    > Opadnięte szczęki Gofrów - bezcenne :)

    Najpierw niech wyjedzie z garażu.

    r.