  • 21. Data: 2011-08-11 13:18:05
    Temat: Re: Jaki prostownik/ładowarka do akumulatora?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 11, 2011, 11:47:12 AM, you wrote:

    > Ano, rozebralem kiedys twardy dysk, tam byly takie na 50VDC/120VAC, akurat
    > sie przydal.
    > Podejrzewam ze i typowa S-ka wydoli, moze po drobnych przerobkach.
    > No ale coz robic - taki dali. Usunac czy wstawic elektroniczne
    > zabezpieczenie ?
    > Bo chyba nie proponujesz montowac gniazda na mostki .. choc dawno cen nie
    > sprawdzalem :-)

    Proste zabezpieczenie robi się na przekaźniku i diodzie - ale w
    akumulatorze musi być jeszcze tyle życia, żeby przekaźnik ruszyć.
    Trochę lepsze można zrobić z dodaniem tranzystora - też wystarczająco
    tanie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2011-08-11 13:36:29
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2011-08-11 10:47, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Na wyjściu? A ską wziąłeś taki na 12V DC?

    > Topikowe ssą :(

    A dlaczego musi być 12V DC? Na 12V DC to KAŻDA "eska" będzie pasować.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 23. Data: 2011-08-11 15:52:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kan,

    Thursday, August 11, 2011, 1:36:29 PM, you wrote:

    > A dlaczego musi być 12V DC? Na 12V DC to KAŻDA "eska" będzie pasować.

    Dlatego, że elektromagnesy zachowują się inaczej przy prądzie stałym a
    inaczej przy przemiennym. Również dopuszczalny spadek napięcia jest
    inny dla urządzeń 230V a inny dla 12V. Ostatni drobiazg, to gaszenie
    łuku - trochę inne przy prądzie stałym i niskim napięciu a inne przy
    przemiennym i napięciu wyższym - oznacza to inny dobór materiału na
    styki. Wystarczy?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2011-08-22 16:29:55
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2011-08-11 15:52, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > łuku - trochę inne przy prądzie stałym i niskim napięciu a inne przy
    > przemiennym i napięciu wyższym - oznacza to inny dobór materiału na

    Jakie elektromagnesy? Spadek napięcia nie ma tutaj nic do rzeczy, to
    jest zabezpieczenie prądowe. Jedynym problemem może być gaszenie łuku (i
    nie jest to drobiazg) i to nie ze względu na wartość ale głównie rodzaj
    prądu. Przy stałym prądzie nie przechodzi przez zero i nie ma tendencji
    do naturalnego gaszenia się.
    Jednak przy niskich napięciach nie ma to znaczenia i do 50V DC stosuje
    się zwykłe eski na prąd przemienny. Dopiero powyżej tej wartości
    stosuje się wersje esek w wersji na DC(zazwyczaj w wykonaniu do ok. 400V)

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 25. Data: 2011-08-22 17:26:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kan,

    Monday, August 22, 2011, 4:29:55 PM, you wrote:

    > Jakie elektromagnesy?

    Punkt 7 na zdjęciu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%C5%82%C4%85cznik_ins
    talacyjny

    > Spadek napięcia nie ma tutaj nic do rzeczy, to jest zabezpieczenie
    > prądowe.

    Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że bredzisz?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-08-23 09:58:41
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2011-08-22 17:26, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Punkt 7 na zdjęciu:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%C5%82%C4%85cznik_ins
    talacyjny

    > Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że bredzisz?

    Nie wydaje mi się... a wręcz jestem przekonany że wiem co mówię.
    Wiesz w ogóle jak to działa? Czy tylko klikasz i kopiujesz rzeczy
    których do końca nie rozumiesz?
    Napięcie nie ma większego znaczenia a określa tylko i wyłącznie wartości
    maksymalne do których można stosować takie zabezpieczenie.
    Jeśli nie wierzysz zadzwoń sobie do dowolnego producenta i skontaktuj
    się z działem technicznym to Ci wytłumaczą.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 27. Data: 2011-08-23 10:18:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kan,

    Tuesday, August 23, 2011, 9:58:41 AM, you wrote:

    Dlaczego wyciąłeś fragment, w którym tak dałeś ciała?

    talacyjny
    > Nie wydaje mi się... a wręcz jestem przekonany że wiem co mówię.
    > Wiesz w ogóle jak to działa? Czy tylko klikasz i kopiujesz rzeczy
    > których do końca nie rozumiesz?

    Już mnie tu kiedyś jeden chciał przetwornic uczyć - teraz Ty chcesz
    mnie uczyć spraw związanych z zasilaniem?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-08-23 13:22:39
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2011-08-23 10:18, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >
    > Już mnie tu kiedyś jeden chciał przetwornic uczyć - teraz Ty chcesz
    > mnie uczyć spraw związanych z zasilaniem?

    W żadnym nie dałem ciała. Wszystko można w wątku zobaczyć a wycina się
    dla przejrzystości. Jeśli zajmujesz się zasilaniem to polecam poważnie
    się doszkolić.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 29. Data: 2011-08-23 14:06:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2011-08-23 10:18, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    >W żadnym nie dałem ciała. Wszystko można w wątku zobaczyć a wycina
    >się dla przejrzystości. Jeśli zajmujesz się zasilaniem to polecam
    >poważnie się doszkolić.

    Obaj przesadzacie. Owszem, elektromagnesy sa inne (a moze i nie w
    bezpiecznikach - nie bede rozbieral), zestyki na DC pracuja inaczej,
    ale elektromagnes AC na DC tez pracuje, 12V z malego trafa luku nie
    zapali, spadek napiecia jakis zapewne jest ... tylko prostownik z tym
    zabezpieczeniem pracuje juz wiele lat bez wymian mostka, akumulatory
    laduje, wylacza sie przy ~5A, a jedyny problem to z kompletnie
    rozladowanym akumulatorem - przekracza 5A i tez wylacza :-)

    J.

  • 30. Data: 2011-08-26 09:25:55
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2011-08-23 14:06, J.F wrote:

> [...]
    > laduje, wylacza sie przy ~5A, a jedyny problem to z kompletnie
    > rozladowanym akumulatorem - przekracza 5A i tez wylacza :-)

    Trudno żeby nie działał. To jest normalne zastosowanie takiego
    zabezpieczenia. A "elektromagnesy" nie są inne, bo tam nie ma żadnych
    elektromagnesów w dosłownym tego słowa znaczeniu. Szczególnie takich,
    przy których napięcie w układzie ma jakiekolwiek znaczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    kan