    From: kan <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki prostownik/ładowarka do akumulatora?
    Date: Mon, 22 Aug 2011 16:29:55 +0200

    On 2011-08-11 15:52, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dlatego, że elektromagnesy zachowują się inaczej przy prądzie stałym a
    > inaczej przy przemiennym. Również dopuszczalny spadek napięcia jest
    > inny dla urządzeń 230V a inny dla 12V. Ostatni drobiazg, to gaszenie
    > łuku - trochę inne przy prądzie stałym i niskim napięciu a inne przy
    > przemiennym i napięciu wyższym - oznacza to inny dobór materiału na
    > styki. Wystarczy?

    Jakie elektromagnesy? Spadek napięcia nie ma tutaj nic do rzeczy, to
    jest zabezpieczenie prądowe. Jedynym problemem może być gaszenie łuku (i
    nie jest to drobiazg) i to nie ze względu na wartość ale głównie rodzaj
    prądu. Przy stałym prądzie nie przechodzi przez zero i nie ma tendencji
    do naturalnego gaszenia się.
    Jednak przy niskich napięciach nie ma to znaczenia i do 50V DC stosuje
    się zwykłe eski na prąd przemienny. Dopiero powyżej tej wartości
    stosuje się wersje esek w wersji na DC(zazwyczaj w wykonaniu do ok. 400V)

    --
    Pozdrawiam,
    kan