    From: "Hals" <u...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki program do GPS i geo tagowania fotek
    Date: Mon, 16 May 2011 19:33:14 +0200

    Po kilku dniach - mam już działający zestaw:
    1. odbiornik GPS na BT. Marki nie znam - podobny do Pentagrama. Największa
    zaleta - zasilany z baterii BL-5C NOKIA
    2. Telefon NOKIA 3120 Clasic
    3. program - darmowy GPS Track - uruchamiany w javie lub e-GPSTrack - też
    java. wolę ten pierwszy.
    Zalety: zestaw uruchomiony z elementów posiadanych, bez dodatkowych
    inwestycji - może oprócz niedawno kupionego odbiornika GPS.
    Czas działania na bateriach - dłuuugi. Zwłaszcza odbiornika GPS - z uwagi na
    dobrą i dużą baterię. Nokia działa długo - parę dni.
    Telefon działa bez karty, lub z włożoną pustą kartą - czyli nie ma ryzyka że
    ktośbędzie dzwonił (teoretycznie)
    Start jest szybki, pliki można exportować do 3 róźnych formatów.
    Program do tagowania - polecany przez j00zefa GeoSetter.

    Czego się nie udało:
    1. odpuściłenm sobie współpracę z telefonem HP Voice Messenger - mimo że ma
    WIN CE. Jakoś nie chciał ten układ działać.
    2. Telefony LG i SciPhone mają BT ale głównie do słuchawki. Z GPS nie
    działa. SciPhone dodatkowo może sterować kursorem i pryzciskami klawiaturz w
    komputerze :-)
    3. programy przewidziane do pracy z tak obiecującym Win CE nie chciały mi
    działać. Może wersja win zbyt stara.
    4. Sports Tracker polecany przez Hants nie zadziałał na mojej Nokii - za
    stara :-)
    5. TrekBuddy - nie potrafiłem go uruchomić. Telefon zgłaszał błąd.

    Oczywiście zdaję sobie sprawę że logger gps jest najlepszym rozwiązaniem
    Dziękuję wszystkim którzy zechcieli się ze mną podzielić doświadczeniem.

    Pozdrawiam. Hals.