  • 1. Data: 2012-03-14 14:43:34
    Temat: Jaki procek do programowania?
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Niby Intel ma 10 razy więcej kasy i przez to powinien robić znacznie
    lepsze procki niż AMD. Ale...

    Platformę AMD64 stworzyło oczywiście AMD, więc Intel jest z nim "zgodny"
    ale wcale nie musi być zgodny w 100%.

    Benchmarki pokazują, że procki Intela są niby szybsze, ale... Np:
    http://tinyurl.com/7mxt3ps
    pokazuje, że w WinRar 4 procek AMD jest szybszy o 1/3. Zaś test WinRar
    jest chyba testem który jest najbliższym koncepcyjnie (z tych testów
    jakie są na tej stronce) do pracy w czasie kompilacji (co jest
    najbardziej obciążające procka przy programowaniu).

    Dodatkowo się zastanawiam nad taką kwestią jak grafa wbudowana w procek.
    Ja nie programuję (na razie) grafiki wiec jej wydajność nie jest dla
    mnie kluczowa. Natomiast brak konieczności zakupu karty graficznej była
    by bardzo korzystną opcją. Rozpatrywane procki Intela mają grafikę
    wbudowaną, a AMD nie.

    Kolejną sprawą jest to, że jak bym np. kupił dziś procek AMD FX-6100 6
    rdzeniowy za 550zł, to za jakiś czas (gdy ceny spadną) mógłbym go sobie
    wymienić na 8 rdzeniowy jaki teraz jest za 1090zł. Ale nie wiem czy to
    ma sens, bo różnica w Win Rar 4 jest +28% na korzyść 8 rdzeniowego. Więc
    pytanie jest takie, czy kompilacja lepiej się "zrównolegla" niż
    kompresja? Mi się wydaje, że tak, więc różnica wydajności kompilacji
    mogła by być większa niż przy teście WinRar.

    A może ktoś z Was przeprowadzał prawdziwe testy kompilacji na takich
    prockach? W takim wypadku tym bardziej bym prosił o opinię.

    Więc jaki procek do programowania Waszym zdaniem był by najlepszy? W
    cenie od 500 do 1000zł.

    dzięki i pozdro
    Szyk

  • 2. Data: 2012-03-14 17:28:10
    Temat: Re: Jaki procek do programowania?
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    In pl.comp.programming Szyk <s...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Niby Intel ma 10 razy więcej kasy i przez to powinien robić znacznie
    > lepsze procki niż AMD. Ale...
    ... jak to co, ARM;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 3. Data: 2012-03-16 09:35:53
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Adam Przybyla <a...@r...pl> napisał(a):

    > ... jak to co, ARM;-) Z powazaniem
    > Adam Przybyla
    Kiedys myslalem zeby z ARM klaster zlozyc. Atrakcyjny byl z powodu
    niskiego poboru mocy w stosunku do wydajnosci. Zdaje sie ze byly dwie
    wersje gdy sie interesowalem, jedna pobierala 0.2W druga wydajniejsza 0.5W.
    Jednak koszt zakupu byl przechyli szale na korzysc AMD 64x86. Ale moze jakby
    odkupic gdzies uzywane takie procki...

  • 4. Data: 2012-03-17 15:13:08

    Szyk <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > prockach? W takim wypadku tym bardziej bym prosił o opinię.
    >
    > Więc jaki procek do programowania Waszym zdaniem był by najlepszy? W

    trudno powiedziec (ja np nie znam sie na sprzecie, gdybym
    byl w sklepie to pewnie spytalbym czy ma avx (moze to nie takie
    wazne ale niewykluczone ze chcialbym popisac w asmie),
    oraz ile pradu zuzywa - im wiecej rdzeni tym lepiej 8 lepiej
    niz 6 ale nie wiem jak z poborem pradu ))