  • 1. Data: 2011-12-11 15:44:47
    Temat: Jaki prepaid na Egipt
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Ostatnio mbank mobile miał fajną ofertę
    http://komorkomania.pl/2011/07/02/mbank-mobile-tani-
    roaming-na-wakacje ale
    się skończyła. Szukam czegoś w tym guście - wyjeżdzam na 7 dni do Egiptu i
    łączność z rodziną byłaby fajna po normalnych cenach a nie po 7 zl brutto
    jak u mojego operatora u którego mam abonament ;)

  • 2. Data: 2011-12-11 18:12:21
    Temat: Re: Jaki prepaid na Egipt
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kriss" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > łączność z rodziną byłaby fajna po normalnych cenach a nie po 7 zl brutto
    > jak u mojego operatora u którego mam abonament ;)

    Egipski Vodafone będzie chyba dobry...
    Wsadzisz go do modemu USB i za 50 LE będziesz mieć jakieś 500MB
    za 100LE dostaniesz 1500MB do rozmów VoIP, Skype itp.
    http://www.vodafone.com.eg/vodafoneportalWeb/en/P400
    0137531293542683098

    Mi się jednak nie udało karty SIM zaktywowanej do pracy w modemie USB
    uruchomić w telefonie - jakieś zabezpieczenie mają albo ja nieumiejętnie
    się tym obsługiwałem w Nokii 5360 więc kupiłem dwie, jedną do telefonu
    a drugą do modemu.

  • 3. Data: 2011-12-11 18:52:25
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

> [...]
    > uruchomić w telefonie - jakieś zabezpieczenie mają albo ja nieumiejętnie
    > się tym obsługiwałem w Nokii 5360 więc kupiłem dwie, jedną do telefonu

    Mi się przyjacielu bardziej rozchodzi o dzwonienie lub esmesowanie z Egiptu
    do Polski z wykorzystaniem krajowego operatora ;) Biorę pod uwagę zakup SIMa
    jakiegoś egipskiego opa, ale wolałbym kupic coś u nas :) A internet mnie
    średnio interere ...

  • 4. Data: 2011-12-11 20:35:53
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    W dniu 2011-12-11 19:52, Kriss pisze:
> [...]
    > Egiptu do Polski z wykorzystaniem krajowego operatora ;) Biorę pod uwagę
    > zakup SIMa jakiegoś egipskiego opa, ale wolałbym kupic coś u nas :) A

    Tam kafejki internetowe ze Skype na każdym rogu - więc najlepiej IMO
    SkypeOut doładować :-)

    p\P.

  • 5. Data: 2011-12-12 09:26:05
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    > Tam kafejki internetowe ze Skype na każdym rogu - więc najlepiej IMO
    > SkypeOut doładować :-)

    Cenię Waszą troskę, wiem że są kafejki, bywałem i korzystałem, ale to nie
    załatwia sprawy konieczności wysyłania 5-10 smsów dziennie po niskim koszcie
    i wykonywania 3-5 minut rozmów dziennie. Przy mojej obecnej taryfie w play
    zapłacę za to jak za zboże, a patrząc na ceny roamingowe prepaidów play
    drogi nie jest :/ Nie będę z plaży czy hotelowego baru latać do kafejki
    wysłać z bramki SMSa ... Na razie testowo zakupiłem numer w Freeconet i
    testuję go w swoim smartfonie - działa i dzwoni gdy mam WiFi, a koszt rozmów
    niski. Tyle że jestem zależny od internetu wifi. Zastanawiałem się jeszcze
    nad taką opcją: kupuję miejscową kartę sim z pakietem internetowym i w
    ramach niego uruchamiam voip'a. Minimum sieć musi mieć 3G by to pociągnąć...

  • 6. Data: 2011-12-12 15:03:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Muszyński" <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org> wrote in message

    > Tam kafejki internetowe ze Skype na każdym rogu - więc najlepiej IMO
    > SkypeOut doładować :-)

    Pod warunkiem że jedziesz oglądać piramidy i będziesz w regionach
    cywilizowanych a nie pojedziesz na pustynię półwyspu Synaj gdzieś
    nurkować do Dahab. Ja tam byłem i widziałem tylko jedną kafejkę
    internetową która miała coś skopane z klimatyzacją i siała jakimś
    powietrzem z pleśnią czy innym grzybem i nie dałem rady usiedzieć
    tam 10 minut bo mi tak oczy zaczęły łzawić od tego że ekranu peceta
    nie widziałem... Mimo że zapłaciłem z góry za czas na internecie ledwie
    skończyłem ładować driver do modemu USB to zwiałem stamtąd
    i potem oczy mnie bolały jeszcze ponad godzinę... nie polecam :-)
    Warto mieć internet w kieszeni zamiast na kafejkach polegać.

  • 7. Data: 2011-12-12 15:12:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kriss" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > koszcie i wykonywania 3-5 minut rozmów dziennie. Przy mojej obecnej
    > taryfie w play zapłacę za to jak za zboże, a patrząc na ceny roamingowe

    Dlatego taniej jest kupić lokalną egipską kartę SIM i smsy wysyłać
    jako międzynarodowe i to Ci wcześniej radziłem.

> [...]
    > ... Na razie testowo zakupiłem numer w Freeconet i testuję go w swoim
    > smartfonie - działa i dzwoni gdy mam WiFi, a koszt rozmów niski. Tyle że

    Twoi znajomi i rodzina nie są w stanie zrozumieć że jesteś na wakacjach
    i nie możesz zaspokajać ich towarzyskich potrzeb sms'ami co pół godziny? :-)

    > Zastanawiałem się jeszcze nad taką opcją: kupuję miejscową kartę sim z
    > pakietem internetowym i w ramach niego uruchamiam voip'a. Minimum sieć
    > musi mieć 3G by to pociągnąć...

    Jak Ci się uda znaleźć takiego operatora co ma dobry pakiet internetowy
    na komórki (nie na modem USB) dający ceny porównywalne do Vodafone
    USB modem (500MB za 50LE i 1.5GB za 100LE) to daj znać - przyda mi się
    przy następnym wyjeździe na nurkowanie do Egiptu.

    Mi się tego z Vodafone nie udało skonfigurować tak aby internet w telefonie
    miał taką samą taryfę jak ta modemowa i naliczało mi jakieś 3 LE za
    megabajt.
    Wbrew pozorom traci się pieniądze z konta dosyć szybko w ten sposób...
    Ale skoro Ty chcesz głównie do sms'owania to może Ci to styknie przy
    okazyjnym wejściu na internet ze smarfona.

  • 8. Data: 2011-12-13 07:26:05
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:jc347a$evq$1@usenet.news.interia.pl...
    > Tam kafejki internetowe ze Skype na każdym rogu - więc najlepiej IMO
    > SkypeOut doładować :-)

    skype jest za drogi
    http://voipdiscount.com, http://nonoh.net i inne klony betamax

    oraz

    http://fastvoip.com

    erator/

  • 9. Data: 2011-12-13 12:56:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:

    > skype jest za drogi

    Skype owszem, jest drogi, ale z reguły przedrze się przez wszelkie NATy i
    firewalle. A z SIPem to nie jest takie oczywiste.

  • 10. Data: 2011-12-13 16:14:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl>

    > Skype owszem, jest drogi, ale z reguły przedrze się przez wszelkie NATy i
    > firewalle. A z SIPem to nie jest takie oczywiste.

    O to właśnie chodzi, że SIP się przedrze jak ma się przedrzeć i nie przedrze
    jak nie ma a Skype wysyła nie wiadomo jak, nie wiadomo co i nie wiadomo
    gdzie.