  • 1. Data: 2011-12-09 11:54:07
    Temat: Czy nastąpił jakiś ruch w temacie dwóch kart sim do jednego numeru?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czy nadal dla klientów indywidualnych pozostaje era tandem?

    Aż dziwne, bo w czasach wymuskanych smartfonów wielu moich znajomych
    odczuwa potrzebę posiadania drugiego, śmieciowego aparatu do zabrania
    na budowę, rower...
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2011-12-09 13:22:39
    Od: "Maciej Muran" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał
> [...]
    > Aż dziwne, bo w czasach wymuskanych smartfonów wielu moich znajomych
    > odczuwa potrzebę posiadania drugiego, śmieciowego aparatu do zabrania

    Ja też odczuwam taką potrzebę.
    Ale jak widać w naszej gospodarce "wolnorynkowej" obowiązuje inny model
    konkurencji, z którego jak dotąd wyłamywała się tylko P4.
    Obecnie najbardziej zbetoniałą wydaje się być sieć Plus - to w kwestii
    okresu ważności konta, możliwości przekierowań, itd. No ale coś kombinują z
    LTE...
    PTC daje 2 karty z 1 numerem ale zalicza absurdalne porażki w jakości
    obsługi klienta, stąd moje obawy a przecież takie rozwiązanie wydaje się być
    kwintesencją telefonii przenośnej. Ale to też dopiero wtedy, gdy PTC miałaby
    roaming wewnętrzny z kimś jeszcze. Że niby z Orange? No nie wiem... :)

    Wobec powyższego dochodzę do wniosku, że najwyższy czas wrócić do
    prawdziwego monopolu -> jeden operator, koniecznie państwowy i tylko na
    abonament. Jak gazownia...

    No, to se pogadalim.

    --
    M.

  • 3. Data: 2011-12-09 14:19:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał
    >
    > Ja też odczuwam taką potrzebę.
    > Ale jak widać w naszej gospodarce "wolnorynkowej"

    GSM to typowy oligopol, na calym swiecie.

  • 4. Data: 2011-12-09 15:57:43
    Od: "Maciej Muran" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał
    > GSM to typowy oligopol, na calym swiecie.

    No widzisz, nie znam się. Rozumiem, że to co jest będzie już tak w
    nieskończoność... Trwać?

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-12-09 16:03:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał
    >
    > No widzisz, nie znam się. Rozumiem, że to co jest będzie już tak w
    > nieskończoność... Trwać?

    Raczej tak. Az sie pojawi cos zupelnie nowego.

  • 6. Data: 2011-12-09 21:47:56
    Od: "Piotr z Frosty" <p...@f...com>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnje3tmu.kk2.samotnik@localhost.localdomain..
    .
> [...]
    >
    > Aż dziwne, bo w czasach wymuskanych smartfonów wielu moich znajomych
    > odczuwa potrzebę posiadania drugiego, śmieciowego aparatu do zabrania

    Nie znam się, ale nie można jakoś sklonować karty u jakichś domorosłych
    hakierów/piratów?

  • 7. Data: 2011-12-10 09:19:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2011 22:47:56 +0100, Piotr z Frosty napisał(a):
> [...]

    na rower to smartfon z gps, a na budowe smartfon z poziomica, internetem i
    dobrym aparatem :-)

    > Nie znam się, ale nie można jakoś sklonować karty u jakichś domorosłych
    > hakierów/piratów?

    nie mozna. Odkad sie to udalo, to operatorzy wypuscili lepsze karty i teraz
    sie nie daje. Tylko jakies bardzo stare simy.

    J.

  • 8. Data: 2011-12-10 10:58:11
    Od: Jan Bartnik <j...@o...pl>

    Bardzo się cieszę, że temat został odgrzebany. Szkoda tylko, że (chyba) nic się nie
    zmieniło. Chciałem przy okazji w podobnej kwestii zapytać - czy są jakieś telefony z
    funkcją "car phone"? Większość telefonów udostępnia usługę "zdalny SIM" ale poza
    faktycznymi zestawami samochodowymi tego nie widziałem. Jaki to problem, żeby inny
    telefon mógł zdalnie odczytać SIM drugiego?

    PS. Z powodzeniem udało mi się wepchnąć słuchawkę BT do nokii 8800 i podczepić
    odbieranie do guzika... ale to nie do końca to, co by mnie zadowoliło, bo SMS-a już
    tak nie napiszę...

  • 9. Data: 2011-12-10 12:04:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 02:58:11 -0800 (PST), Jan Bartnik napisał(a):
    > Bardzo się cieszę, że temat został odgrzebany. Szkoda tylko, że
    >(chyba) nic się nie zmieniło. Chciałem przy okazji w podobnej
    >kwestii zapytać - czy są jakieś telefony z funkcją "car phone"?

    Rynek raczej poszedl w druga strone - samochod sie laczy z twoim telefonem
    w kieszeni przez BT.

    >Większość telefonów udostępnia usługę "zdalny SIM" ale poza faktycznymi
    >zestawami samochodowymi tego nie widziałem.

    A jestes pewien ze to jest "zdalny sim" ?
    Sporo funkcji telefon udostepnia polaczony jako modem, ale "zdalnym simem"
    bym tego nie nazwal.

    >Jaki to problem, żeby inny
    >telefon mógł zdalnie odczytać SIM drugiego?

    Technicznie moze i zaden, ale po co, wiec nikt tego nie oferuje.
    A w dodatku .. jak bardzo zdalny ?
    Jakies lacze danych trzeba, a nie moze byc GSM, wiec zostaje cos krotkiego
    zasiegu :-) No chyba zeby telefon na dwie karty.

    Wiec rozwiazanie w zasadzie dotyczace samochodu.

    > PS. Z powodzeniem udało mi się wepchnąć słuchawkę BT do
    > nokii 8800 i podczepić odbieranie do guzika... ale to nie
    >do końca to, co by mnie zadowoliło, bo SMS-a już tak nie napiszę...

    W czasie jazdy ? To bardzo dobrze ze nie napiszesz :-)
    Ajphona sobie kup, moze Siri potrafi wyslac sms o tresci podyktowanej.
    Ewentualnie jakis inny ... opla ostatnio widzialem ze sterowaniem glosowym
    do telefonu, ale sms byly raczej poza jego zasiegiem. No i rozkazywac
    trzeba bylo po niemiecku.

    J.

  • 10. Data: 2011-12-10 12:10:54
    Od: "Piotr z Frosty" <p...@f...com>

> [...]
    > teraz
    > sie nie daje. Tylko jakies bardzo stare simy.

    Jak sprawdzić czy mam bardzo starego sima, 2003 kwalifikuje się i da się
    skopiować?