eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 31. Data: 2015-04-07 20:50:10
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    150zl z groszami na znanym portalu aukcyjnym.



  • 32. Data: 2015-04-07 21:02:11
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>


    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:mg163i$odt$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >>> A może poprostu zaopatrzyć się w cęgi prądowe. Są takie bez wyświetlacza
    >>> które wpinane do zwykłego miernika poszerzają jego zakres pomiarowy.
    >>
    >> Fajny pomysł - ile takie cęgi kosztują i jaki mają dolny zakres pomiaru?
    >
    > Może przystawka cęgowa CP-11 firmy CEM?
    > Ma dwa zakresy 40A i 400A. Piszą że czułość na zakresie 40A wynosi 0,1A/mV
    > ale jak w praktyce?
    > Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością komunikacji np:
    > po rs. np metex miał taką opcję.

    Pytanko mam, bo mnie wena opuściła, cóż, zdrówko się waha... cęgi na prąd
    stały... transduktor, czy hallotron?

    --
    Numery telespamerów: 814605413
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)


  • 33. Data: 2015-04-07 21:11:06
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Pytanko mam, bo mnie wena opuściła, cóż, zdrówko się waha... cęgi na prąd
    > stały... transduktor, czy hallotron?
    >
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1482558.html

    hallotron



  • 34. Data: 2015-04-07 21:49:52
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>


    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:mg1a4a$5ff$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >> Pytanko mam, bo mnie wena opuściła, cóż, zdrówko się waha... cęgi na prąd
    >> stały... transduktor, czy hallotron?
    >>
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1482558.html
    >
    > hallotron

    Uff, czyli z moim myśleniem nie jest jeszcze najgorzej... choć aktualnie i
    nie najlepiej (uroki skoków ciśnienia i cukru), myśląc o transduktorze
    zasugerowałem się ukladem regulacji liniowości obrazu, czy co tam było, ze
    starego... OTVC Rubin, tylko to chyba nie byo by zbyt liniowe,
    charakterystyka nasycania rdzenia rzecz jasna... I trzeba by było
    skalować... Choć to kusi, aby tak przestrajać obwód rezonansowy w
    generatorze :)
    Dzięki za wskazówkę! :)

    --
    Numery telespamerów: 814605413
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)


  • 35. Data: 2015-04-07 21:56:47
    Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 07.04.2015 o 20:02, pawel pisze:

    > Może przystawka cęgowa CP-11 firmy CEM?
    > Ma dwa zakresy 40A i 400A. Piszą że czułość na zakresie 40A wynosi 0,1A/mV
    > ale jak w praktyce?
    Używam miernika cęgowego Uni-T (symbol sprawdzę jutro jeśli ktoś
    potrzebuje) i na prądzie stałym na cęgach ma bodaj tylko zakres 20A.
    Pokazuje z rozdzielczością 0.1A, ale trzeba go bezpośrednio przed
    pomiarem zerować i to najlepiej w takiej pozycji jak się będzie
    mierzyło, a później nie ruszając miernika przełożyć przewód - wtedy
    można powiedzieć że pokazuje +/- 0.1A porównując z amperomierzem
    włączonym w szereg. Niewyzerowany albo wyzerowany i np. obrócony to tak
    +/- 1A spokojnie można się pomylić.

    > Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością komunikacji np: po
    > rs. np metex miał taką opcję.
    >

    Metex-y podobno i tak się wyłączały więc nici z logowania.

    Pytanie jeszcze co z takiego logu wywnioskujemy? Zakładając, że
    faktycznie jakieś krasnoludki coś włączają - dowiemy się kiedy i jaki
    prąd - i co z tego? Brakuje zapisu rozmów krasnoludków ;)
    Można by próbować włączać coś żeby uzyskać podobny prąd... powodzenia.
    Lepiej byłoby tak jak już pisałem mierzyć napięcie akumulatora i np. po
    wykryciu spadku zaalarmować właściciela (ale zasilanie osobne!). Wtedy
    (gdyby był akurat w pobliżu) mógłby wpaść z cęgami i coś ustalić.

    --
    Mirek.



  • 36. Data: 2015-04-07 22:10:27
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 07.04.2015 o 00:50, Pszemol pisze:

    > Ciekawe, muszę sprawdzić, ale alarmu nie mam i podejrzewam
    > że takich wynalazków w fabrycznie montowanym przez Hondę
    > immobilizerze nie będzie u mnie... ale kto wie?
    >
    > Jak przy padniętym aku otworzyłem drzwi z klucza
    > mechanicznego podniosłem maskę, to syrena zaczęła
    > wyć dopiero gdy z drugiego auta podłączyłem kable

    To nie masz alarmu, ale masz...syrenę?
    Immobilizer z syreną? (po mojemu jakiś rodzaj alarmu, ale jak zwał tak
    zwał) - tak czy inaczej sprawdź ten trop - czy czasem syrena nie
    koncertuje do wyczerpania akumulatora.

    --
    Mirek.


  • 37. Data: 2015-04-07 23:07:46
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    news:mg1djj$re1$1@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 07.04.2015 o 00:50, Pszemol pisze:
    >
    >> Ciekawe, muszę sprawdzić, ale alarmu nie mam i podejrzewam
    >> że takich wynalazków w fabrycznie montowanym przez Hondę
    >> immobilizerze nie będzie u mnie... ale kto wie?
    >>
    >> Jak przy padniętym aku otworzyłem drzwi z klucza
    >> mechanicznego podniosłem maskę, to syrena zaczęła
    >> wyć dopiero gdy z drugiego auta podłączyłem kable
    >
    > To nie masz alarmu, ale masz...syrenę?
    > Immobilizer z syreną? (po mojemu jakiś rodzaj alarmu, ale jak zwał
    > tak zwał) - tak czy inaczej sprawdź ten trop - czy czasem syrena nie
    > koncertuje do wyczerpania akumulatora.

    Alarm być moze mam taki fabrycznie instalowany :-)

    Syrena jest moim zdaniem tak samo dobrym źródłem
    zwrarcia/wyczerpania aku jak kazdy inny odbiornik...

    I nie bardzo wiem jak miałbym akurat syrenę sprawdzać, podpowiesz?


  • 38. Data: 2015-04-07 23:48:59
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "janusz_k"

    >
    > Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
    > karoserię auta z ujemnym biegunem auta czy może opór tego grubego
    > kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?
    Na multimetr za mały, musiałbyś dołożyć wzm na precyzyjnym opampie, tyle
    że nadal niewiele ci to da bo nadal nie będziesz wiedział co bierze
    prąd, lepiej mierzyć obwody skrzynce bezpiecznikowej, masz rozdzielone
    i łatwiej zawęzić obszar poszukiwań.
    ---
    Pewnie łatwiej tylko najpierw trzeba przekonać nie wiadomo które urządzenie
    do pobierania prądu a ono wcale nie jest do tego chętne skoro tylko
    sporadycznie zdarza się rozładowanie akumulatora.


  • 39. Data: 2015-04-07 23:53:23
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 07-04-2015 o 13:20, Pszemol pisze:

    > Ale nic nie szkodzi - ja to powolutku i spokojnie wyczaję! ;-)

    W megance miałem taki przypadek, że samochód zostawiony na kilka dni już
    nie odpalił. Normalnie nic nigdy się nie działo i po tym zdarzeniu też
    jest nadal dobrze. Ale wtedy najbardziej podejrzanym był centralny
    zamek. Zanim zacząłem cokolwiek kombinować, to podładowałem akumulator
    zaniosłem do auta i zmierzyłem pobierany prąd. Było ponad 0,2A.
    Poklikałem więc centralnym i przestał żreć prąd. Ale przy załączaniu
    jest właśnie zaskok tak ok. 0,2A na sekundę, dwie. Potem spada do
    minimum. Wtedy widać nie spadło. Co to było nie wiem. Być może któryś
    siłownik się zawiesił.


  • 40. Data: 2015-04-08 02:36:18
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "szod" <b...@a...pl> wrote in message
    news:5524521a$0$8381$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 07-04-2015 o 13:20, Pszemol pisze:
    >
    >> Ale nic nie szkodzi - ja to powolutku i spokojnie wyczaję! ;-)
    >
    > W megance miałem taki przypadek, że samochód zostawiony na kilka dni już
    > nie odpalił. Normalnie nic nigdy się nie działo i po tym zdarzeniu też
    > jest nadal dobrze. Ale wtedy najbardziej podejrzanym był centralny zamek.
    > Zanim zacząłem cokolwiek kombinować, to podładowałem akumulator zaniosłem
    > do auta i zmierzyłem pobierany prąd. Było ponad 0,2A. Poklikałem więc
    > centralnym i przestał żreć prąd. Ale przy załączaniu jest właśnie zaskok
    > tak ok. 0,2A na sekundę, dwie. Potem spada do minimum. Wtedy widać nie
    > spadło. Co to było nie wiem. Być może któryś siłownik się zawiesił.

    Ja się właśnie obawiam czegoś takiego - muszą zdarzyć się dwie rzeczy:
    1. taki właśnie zaskok siłownika od zamka, szyby, fotela
    2. akurat przed wyjazdem na urlop, gdy auto stoi parę dni
    Gdy się coś zatrzaśnie gdy auto będzie następnego dnia odpalane
    to prawdopodobnie wystarczy prądu w akumulatorze i nie zauważę
    nawet - ale co któryś tam wyjazd na delegację/urlop jest ból...

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: