  • Data: 2015-01-19 02:03:52
    Temat: Re: Jaki operator i smartfon?
    Od: "JoteR" <u...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Ewa" napisała:

    > Zajrzałam jeszcze raz na gsmarena i czy dobrze mi się wydaje,
    > ze Lumia 535 nie ma Javy? Jeśli tak jest, to co z tego dla mnie
    > wynika?

    Nic. W "bezsystemowych" telefonach Java była środowiskiem, w którym można
    było uruchomić aplikacje (głównie gry), które teoretycznie były przenośne
    pomiędzy różnymi aparatami obsługującymi to środowisko. Teoretycznie, bo
    wystarczyła inna rozdzielczość ekranu lub inny sposób obsługi klawiatury i
    cały interes się sypał. Teraz środowiskiem do uruchamiania aplikacji jest
    Android, Bada, Windows czy iOS, dla których aplikacje są "natywne", więc
    kwestia Javy stała się poniekąd nieistotna.

    > I jeszcze jedno. Wiem, że starałeś się spełnić "warunek" limitu
    > 500 zł. Załóżmy, że byłabym gotowa dołożyć jeszcze 100 zł,
    > to czy wtedy radziłbyś mi coś innego i co bym na tym zyskała?
    > Czy wtedy lepszy byłby Samsung S III Mini?

    Mówimy o "prawdziwym" S III mini, nie o mini VE?
    Hmmm, porównajmy:
    http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/9880/9881/6689/0/
    Moim zdaniem lepiej wypada Lumia, tylko te gabaryty...
    Ale za to ma Gorilla Glass i 5-megapikselowy przedni aparat do "selfie" ;->
    Tak przy okazji, na pierwszy rzut oka papierowe porównanie tego S3 mini z
    mini VE wcale nie wypada na niekorzyść tego ostatniego, choć z pewnością
    oznaczenie Value Edition nie wzięło się z powietrza. Dlatego tak ważne są
    opinie użytkowników, którzy prędzej wychwycą ukryte niuanse.
    Co jeszcze? Podobają mi się Alcatele serii Idol - są cienkie (w sensie
    gabarytów) i mają przyzwoite parametry, choć tu, na grupie, nie cieszą się
    dużą popularnością, pozostałe egzotyczne marki radzę omijać, LG L90 wygląda
    całkiem przyzwoicie w odróżnieniu od LG L70 i Fino (chociaż ostrożnie z
    Androidem 4.4 - coś tam ponoć jest przyblokowane z obsługą kart pamięci),
    Sony Xperia M to sprawdzona konstrukcja, choć już dość wiekowa, Samsung
    Galaxy Core Prime też jest wart uwagi, choć ma niski ppi, poznikały aparaty
    HTC - takiego Desire X (niegdyś za 599 w Euro AGD) z czystym sumieniem bym
    polecił, HTC Desire 610 ma wariacką cenę, choć powinien mieścić się w
    przedziale do 600-650 zł, hmm... może warto jednak rozważyć opcję z
    abonamentem?

    JoteR