  • 21. Data: 2022-01-25 15:25:18
    Temat: Re: Jaki nadmiar mocy zasilacza LED?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2022 15:12, J.F wrote:
    > a nie "Stefan, wracaj natychmiast, swiatla nie ma".
    > Zarowke ktos wymieni

    Stefan.

  • 22. Data: 2022-01-25 15:31:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 15:25:18 +0100, heby wrote:

    > Stefan.

    Jak jest pod reką.
    Wymiana żarowki nie przekracza możliwosci żony, dziecka, itp.

    J.

  • 23. Data: 2022-01-25 15:39:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2022 15:31, J.F wrote:
    > Jak jest pod reką.
    > Wymiana żarowki nie przekracza możliwosci żony, dziecka, itp.

    Przekracza możliwości prawnika, lekarza, tumanisty, celebrytki,
    dziennikarki itd. Ciekawe rzeczy dowiedziałem się od znajomego
    elektryka. 20% "interwencji" polega na wymianie żarowki LED. Nawet,
    jeśli wymaga to "wykręcenia" tylko. Klient płaci i wymaga.

    Taki suweren.

  • 24. Data: 2022-01-25 15:51:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 15:39:42 +0100, heby wrote:

> [...]
    > elektryka. 20% "interwencji" polega na wymianie żarowki LED. Nawet,
    > jeśli wymaga to "wykręcenia" tylko. Klient płaci i wymaga.

    W Polsce?

    Bo gdzies w USA:
    -wynajmujesz mieszkanie ... no to wynajmujesz mieszkanie z wodą,
    kanalizacją i oswietleniem. Sprawnym. Za to placisz.

    -sufit by warto obejrzec, jak wysoki. Wystarczy krzeslo,
    czy trzeba drabine. Na wyposazeniu, czy kupisz sobie wlasną i bedziesz
    wozil przy zmianie mieszkania.

    -a jak lokator spadnie z krzesla to kto placi odszkodowanie?
    Bo o drabinie to nawet nie wspominam - domyslam sie kto :-)

    A osobna kwestia:
    -jakos sie namnozylo w sklepach "żyrandoli" na wiele żarowek,
    ale z jednym obwodem. Angielska moda, czy co?

    -sporo tez takich lamp zwisających, strasznie nisko.
    znow moda, zeby lampe miec na srodku pokoju,
    czy mamy jakies niskie sufity?

    J.

  • 25. Data: 2022-01-25 17:18:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2022 15:51, J.F wrote:
    > W Polsce?

    Tak. Podobno efekt "darmowego elektryka do rachunku za prąd" i podobnych
    ułatwień powoduje, że ludzie wzywają do każdej możliwej pierdoły i
    oczekują tego od każdego elektryka. Suweren stratosferyczny, jak
    prawnik, ponoć uważa to za obciachowe coby samemu zmieniać. "Od tego ma
    się ludzi".

    > -jakos sie namnozylo w sklepach "żyrandoli" na wiele żarowek,
    > ale z jednym obwodem. Angielska moda, czy co?

    Pewnie cena miedzi ;)

    > -sporo tez takich lamp zwisających, strasznie nisko.
    > znow moda, zeby lampe miec na srodku pokoju,
    > czy mamy jakies niskie sufity?

    Ikeowe mody. Kiedyś każdy hipster montował lampy uliczne w jadalni, na
    goła cegłę, aby mieć efekt zaułka, w którym zamordowano rodziców
    Batmana, do obiadu. Ludzie sa podatni na manipulacje modą a niektórzy
    wręcz dążą do absurdu, aby się wyróżnić.

  • 26. Data: 2022-01-25 17:27:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 17:18:25 +0100, heby wrote:

    > Tak. Podobno efekt "darmowego elektryka do rachunku za prąd" i podobnych
    > ułatwień powoduje, że ludzie wzywają do każdej możliwej pierdoły i

    A to OK - płacą i wymagają :-)

    > oczekują tego od każdego elektryka. Suweren stratosferyczny, jak
    > prawnik, ponoć uważa to za obciachowe coby samemu zmieniać. "Od tego ma
    > się ludzi".

    No coz - ma prawo nie znac sie na pradzie, i nie wiedziec jak sie
    zarowke dobiera w sklepie :-)

    > Pewnie cena miedzi ;)

    Kabli tyle samo, ale spiete w jeden obwod.

    J.

  • 27. Data: 2022-01-25 17:34:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2022 17:27, J.F wrote:
    > Kabli tyle samo, ale spiete w jeden obwod.

    Ja mówie o tych w ścianach. Jak budowałem koło 2012 to elektryk mi
    powiedział, że mało kto już ciagnie po dwie fazy do oświetlenia. Taniej
    pociągnąć jedną. *Taniej*. Nie lepiej ;)

  • 28. Data: 2022-01-25 17:53:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 17:34:05 +0100, heby wrote:

    > Ja mówie o tych w ścianach. Jak budowałem koło 2012 to elektryk mi
    > powiedział, że mało kto już ciagnie po dwie fazy do oświetlenia. Taniej
    > pociągnąć jedną. *Taniej*. Nie lepiej ;)

    Taniej pewnie tak.
    Ale ciagna dwie. Wylacznikow podwojnych tez sporo w sprzedazy.

    Dawniej jeszcze dochodzil problem z odpowiednim kablem, teraz są
    takie.

    J.

  • 29. Data: 2022-01-25 21:27:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    8.5A/24VDC jest na Ali za rozsądną cenę ok. 83 zł
    aliexpress.com/item/1005002351195556.html
    - żeby tylko jeszcze znać pobór prądu biegu jałowego :-o

    -----

  • 30. Data: 2022-02-02 23:15:12
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "heby" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ALbo jeszcze lepiej: dwa 12V, szeregowo.

    Z laptopowymi szeregowo radzę uważać. Mogą mieć minus wyjścia połączony z PE
    (ochronny).
    i przy szeregowym połączeniu na jednym z nich zrobi się zwarcie. Chyba, że
    kabel zasilający
    tego z "+" szeregowego wyjścia pozbawicie połączenia do PE.

    Arek