  • Data: 2015-12-29 10:02:25
    Temat: Re: Jaki multimetr ~200zł
    Od: KrzysiekSX <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, December 24, 2015 at 10:59:27 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:
    > Cześć.
    >
    > Muszę wymienić swojego staruszka MAXCOMa bo przełącznik zakresów odmawia
    > współpracy. 20 lat...
    >
    > Oglądam multimetry na allegro i widzę że praktycznie nie ma nic poza
    > UNI-T. Pytanie: co wybrać?
    >
    > a) 5 lub więcej cyfr
    > b) standardowe zakresy DC do 1000V / 20A
    > c) bargraf
    > d) łączność z PC (usb/rs232)
    > e) pomiar pojemności i indukcyjności bardzo by się przydał
    > f) cena około 200zł
    > g) może pomiar częstotliwości
    > h) pomiar temperatury zbędny

> [...]

    Od razu zastrzegam, że jestem amatorem i nisko-średnia klasa miernika mi wystarczy,
    byle by działał :)
    Szukałem identycznego czegoś do zastapienia starego miernika unita, który przestawał
    czasem kontaktować na przełączniku (pewnie uszkodziły się jakieś ściezki, bo
    czyszczenie przełącznika nic nie daje)
    Po przesiewie cenowym odpuściłem bargrafa i rs-a, bo mierniki w tej cenie mierzą
    delikatnie mówiąc rzadko, a jeśli nawet by zrzucały wartość z bargrafa częściej to i
    tak jest tylko kilka bądź kilkanaście razy na sekundę. Do szybkich pomiarów
    zbudowałem sobie ze strony http://grzesiek21.republika.pl/pomiar_napiecia_pc.ht
    m ten na tlc549, działa ok, uzyłem 2 razy do tej pory...
    A miernik kupiłem mastecha my-65, tego co ma zakres 19999 (4 pełne cyfry i jeszcze 1
    z przodu, bardzo wygodne, praktycznie dla V nie zmieniam poza zakres 20v). Kosztował
    około 140zł. Jest zdecydowanie lepiej zbudowany niz mierniki za 50zł noname - sztywna
    obudowa z zabezpieczająca gumą, przełącznik chodzi precyzyjnie, gniazda kabelków
    jakby zabezpieczone przed przebiciem wysokim napięceim, bezpieczniki na OBU zakresach
    pomiaropwych prądu (tak, są dwa bezpieczniki 10A i chyba 0,2A), scieżki w okolicach
    złącza prądowego, sa porządne, właściwie to drut jest wlutowany w pola rzędu 1-2cm2
    na płytce, nie spalą się przed bezpiecznikiem. Z wad to oczywiście czas pomiaru -
    około sekundy, ale ostatnia cyfra stabilizuje się dopiero po dwóch-trzech pomiarach,
    o ile nie skacze ciągle +-1, ale może to kwestia układów które mierzyłem a na
    faktycznie stabilnym napięciu było by bardziej stabilnie. Przydał by się też pomiar
    względny i podświetlenie. Generlanie polecam do zabawy, do pro to nie wiem, ale chyba
    za niska klasa szczególnie szybkości.
    pozdrawiam Krzysiek