  • 1. Data: 2015-12-24 22:58:45
    Temat: Jaki multimetr ~200zł
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Muszę wymienić swojego staruszka MAXCOMa bo przełącznik zakresów odmawia
    współpracy. 20 lat...

    Oglądam multimetry na allegro i widzę że praktycznie nie ma nic poza
    UNI-T. Pytanie: co wybrać?

    a) 5 lub więcej cyfr
    b) standardowe zakresy DC do 1000V / 20A
    c) bargraf
    d) łączność z PC (usb/rs232)
    e) pomiar pojemności i indukcyjności bardzo by się przydał
    f) cena około 200zł
    g) może pomiar częstotliwości
    h) pomiar temperatury zbędny

    Nie wiem czy w tej cenie jest cokolwiek co spelnia te parametry. Ma ktoś
    może jakiś model który przynajmniej częsciowo by mnie zadowolił?

    Nie musi być super dokładny, jeśli tylko będzie trzymał +- 2 jednostki
    na 5 polach to będzie ok.

    PS. Rozebrałem kiedyś jakiegoś starszego UNI-T i w środku wyglądał
    kiepsko. Może jednak nowsze modele takie kiepskie nie są?

  • 2. Data: 2015-12-24 23:02:21
    Temat: Re: Jaki multimetr ~200zł
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-24 22:58, Sebastian Biały wrote:
    > a) 5 lub więcej cyfr

    Ha, ponioslo mnie. 4 *pełne* cyfry.

  • 3. Data: 2015-12-25 14:10:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > współpracy. 20 lat...
    >
    > Oglądam multimetry na allegro i widzę że praktycznie nie ma nic poza
    Nie wiem jak teraz ale ja 10 lat temu też kupiłem UNI-T60A z początku
    chodził dobrze, potem zaczął szwankować, niestety okazało się że to jest
    padaka, potrafi na V pokazywać przypadkowe napięcia, albo wcale,
    przełączenie na omy i z powrotem czasami pomaga i znowu mierzy,
    czasami budzi się do życia i mierzy bez problemu. No i oczywiście
    zaczął tak szwankować po gwarancji :(
    Nie wiem jak teraz ale drugi raz tej firmy niczego nie kupię.

> [...]
    >
    > Nie wiem czy w tej cenie jest cokolwiek co spelnia te parametry. Ma ktoś
    > może jakiś model który przynajmniej częsciowo by mnie zadowolił?
    Tak, u tego sprzedawcy można kupić takie coś
    http://allegro.pl/precyzyjny-multimetr-6-1-2-cyfry-s
    chlumberger-7150-i5861028924.html

    kupiłem do firmy gdzie pracuję, drugi mam w domu, nawet lepszy bo "plus".
    Stwierdziłem że do ciągłych pomiarów w firmie jest potrzebny porządny
    sprzęt a i problem bateryjek odpada.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-12-25 16:07:35
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 24/12/2015 21:58, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > PS. Rozebrałem kiedyś jakiegoś starszego UNI-T i w środku wyglądał
    > kiepsko. Może jednak nowsze modele takie kiepskie nie są?

    dołóż pare zeta i kup jakiegoś Brymena z TME.
    Bardzo dobre mierniki. EEVblog i Martin Lorton mówią o nich w samych
    superlatywach.
    Ja od kilku miesięcy używam BM867s (ten akurat jest duzo drozszy) a moj
    stary uni-t poszedł w odstawkę

    c.

  • 5. Data: 2015-12-25 16:40:28
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-12-25 o 16:07, cezar pisze:
> [...]
    > superlatywach.
    > Ja od kilku miesięcy używam BM867s (ten akurat jest duzo drozszy) a moj
    albo Metexa, mi służy od nastu lat.
    Do obu musisz jednak dołożyć 50-70pln

  • 6. Data: 2015-12-25 17:41:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-25 16:40, Jawi wrote:
    > albo Metexa, mi służy od nastu lat.
    > Do obu musisz jednak dołożyć 50-70pln

    OK, dziękue za propozycje, zerknę na nie.

  • 7. Data: 2015-12-25 19:28:45
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 24 Dec 2015 22:58:45 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > c) bargraf
    > d) łączność z PC (usb/rs232)
    > e) pomiar pojemności i indukcyjności bardzo by się przydał

    Pomiar pojemności to mają chyba wszystkie lepsze, indukcyjności bardzo
    rzadko.
> [...]
    > Nie wiem czy w tej cenie jest cokolwiek co spelnia te parametry. Ma ktoś
    > może jakiś model który przynajmniej częsciowo by mnie zadowolił?

    Podpisuję się pod tym, co inni napisali - nieco dorzucić i kupić
    Brymena.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 8. Data: 2015-12-25 20:30:40
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > może jakiś model który przynajmniej częsciowo by mnie zadowolił?
    >
    > Nie musi być super dokładny, jeśli tylko będzie trzymał +- 2 jednostki

    Czyli chciałbyś żeby miał 0,01%. Mierniki za 600-800 zł mają z reguły
    0,02% lub 0,03% + 2digity. łączność z PC to w nich dodatkowo ze 200 zł.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2015-12-25 20:34:22
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > superlatywach.
    > Ja od kilku miesięcy używam BM867s (ten akurat jest duzo drozszy) a moj

    Mam od dwóch miesięcy 869. Oprócz dużej dokładności ma jeszcze
    jednoczesny pomiar dwóch parametrów, np. dwie temperatury, l;ub składową
    stałą i zmienną napięcia lub napięcie i częstotliwość.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2015-12-25 20:37:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-25 20:30, Mario wrote:
    > Czyli chciałbyś żeby miał 0,01%. Mierniki za 600-800 zł mają z reguły
    > 0,02% lub 0,03% + 2digity. łączność z PC to w nich dodatkowo ze 200 zł.

    W 4 cyfrach. Moja pomyłka.