  • Data: 2015-12-29 02:37:51
    Temat: Re: Jaki multimetr ~200zł
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-12-29 00:53, k...@g...com wrote:
    > Boże święty, kupiłbym ze trzy na zapas w tej cenie, gdybym widział tę aukcję.
    Schlumberger (czy tam Solartron) to jest znakomita firma w zakresie precyzyjnych
    instrumentów pomiarowych, mieli w ofercie m.in. metrologiczne 8 1/2 cyfry (model
    7081) i mają stertę patentów na magiczne przetworniki analogowo-cyfrowe.

    > Jedna tylko uwaga, jak z bateryjką do podtrzymywania danych kalibracji? Proponuję
    zwrócić na to uwagę, bo tam zwykle jest albo NVRAM Dallasa z wbudowaną baterią, albo
    osobna bateria litowo-tionylowa o datowanym czasie życia 10 lat i żaden z tych
    elementów w praktyce tych "magazynowo-wojskowych" ofert nie był wymieniany od nowości
    (w tym roku udało mi się kupić miernik z 1985, który miał oryginalne naklejki z
    kalibracji i bateria trzymała, muszę pogratulować producentowi ogniwa, 30 lat
    wytrzymało...). Procedura wymiany jest dość kłopotliwa (zwykle na włączonym sprzęcie,
    może być np. lutowanie w powietrzu koło elementów, których nie należy zwierać), a do
    tego te baterie idealnie trzymają napięcie do momentu, gdy padną, więc ciężko
    przewidzieć przy takich eksponatach, kiedy przyrząd przywita nas jakimś errorem 159.
    Radzę przejrzenie instrukcji serwisowej i wymianę, zanim przytrafi się niespodzianka
    i okaże się, że trzeba wydać dwukrotność wartości multimetru na kalibrację :)

    Mówisz i masz ...
    Click --> <http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5880016474>

    Piotrek