  • 41. Data: 2015-04-15 22:59:11
    Temat: Re: Jaki monitor
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 15 Apr 2015 22:49:37 +0200, Poldek napisał(a):

    > Efekt po skalowaniu wygląda najczęściej fatalnie.

    Tak? A na jakim systemie sprawdzałeś? To po pierwsze.

    Po drugie - jak wygląda efekt wyświetlania rozdzielczości 1440×900 na
    ekranie mającym 1920×1080? Przecudnie przecież...

    [ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić, ]
    [ odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować i działkę pod ]
    [ lasem, abym ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurwili. (znalezione) ]

  • 42. Data: 2015-04-16 16:43:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-15 o 21:56, marfi pisze:

    > Przecież już nawet w XP można było powiększyć ikony bez cudowania z
    > rozdzielczością monitora :)

    Dużo prościej zrobić z siebie idiotę kupując niewłaściwy monitor
    a potem robić to dalej w dyskusji przyznając się do świadomego
    psucia obrazu niż rozsądnie wybrać monitor.
    Monitora nie kupuje się patrząc na przekątną tylko przekątną
    dobiera się do potrzebnej rozdzielczości z uwzględnieniem
    możliwości własnych oczu do pracy z konkretną wielkością plamki.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2015-04-16 16:46:59
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Tak? A na jakim systemie sprawdzałeś? To po pierwsze.
    >
    > Po drugie - jak wygląda efekt wyświetlania rozdzielczości 1440×900
    > na
    > ekranie mającym 1920×1080? Przecudnie przecież...

    obraz tak przeskalowany jest akceptowalny, oczywiście wiadomo że nie
    jest idealny ale rozmycia krawędzi są minimalne, z tego co pamiętam ta
    rozdzielczość jest najlepsza z tych innych niż maksymalna i tak
    zostało ( najlepsza w tym przypadku oznacza najmniejszą ilość błędów
    związanych z przeskalowaniem)

    ale zeszło chyba nie w tą stronę co trzeba bo to nie ja mam problem z
    monitorem
    podsumowując: kupując monitor do pracy z tekstem ( zwłaszcza) wyższa
    rozdzielczość maksymalna nie jest zaletą ( to moje zdanie).

  • 44. Data: 2015-04-16 18:29:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Apr 2015 16:46:59 +0200, Jeffrey napisał(a):

> [...]
    > rozdzielczość jest najlepsza z tych innych niż maksymalna i tak
    > zostało ( najlepsza w tym przypadku oznacza najmniejszą ilość błędów

    Tak jasne, oczywiście, szkoda tylko, że chyba w jakiejś rzeczywistości
    równoległej.

    Zdecydowanie sensowniejszym rozwiązaniem jest przeskalowanie elementów
    interfejsu (uważać na programy, w których jakiś domorosły marketoid wymyślił
    korzystanie z niestandardowych kontrolek okien przez co całość można o kant
    kuli potłuc).

> [...]
    > podsumowując: kupując monitor do pracy z tekstem ( zwłaszcza) wyższa
    > rozdzielczość maksymalna nie jest zaletą ( to moje zdanie).

    Pracuję sporo z tekstem (jestem DTPowcem). Duża rozdzielczość ma tą
    kapitalną zaletę, że jestem w stanie na 24" monitorze wyświetlić rozkładówkę
    dwóch stron A4 w naturalnej wielkości. Przy 27" i 2560×1440 jest jeszcze
    lepiej.

  • 45. Data: 2015-04-16 21:08:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    > dwóch stron A4 w naturalnej wielkości. Przy 27" i 2560×1440 jest jeszcze

    Tu nie chodzi o to, żeby dało się zmieścić dwie, cztery, czy też 44
    strony A4 na ekranie.

  • 46. Data: 2015-04-16 21:09:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jeffrey wrote:

    > podsumowując: kupując monitor do pracy z tekstem ( zwłaszcza) wyższa
    > rozdzielczość maksymalna nie jest zaletą ( to moje zdanie).

    Oczywista oczywistość.

  • 47. Data: 2015-04-17 08:36:55
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-04-16 18:29, Przemysław Ryk wrote:
    [...]
> [...]
    > dwóch stron A4 w naturalnej wielkości. Przy 27" i 2560×1440 jest jeszcze
    Ale porównujesz pracę na jednym monitorze 24" z pracą na jednym 27"? Bo
    ja od jakichś 3 lat używam w chacie 2 x 24" w 1920x1200 (Dell U2412M) i
    jestem bardzo zadowolony z tej konfiguracji, ale już od dłuższego czasu
    zastanawiam się jak by to było na jednym monitorze 27" (a jeszcze lepiej
    jakieś 30") w 2560x1440. Przy czym ja nie robię w DTP tylko w
    programowaniu. No i gram trochę w pokera w Sieci, gdzie duży monitor(y)
    bardzo się przydaje do multitablingu.

  • 48. Data: 2015-04-17 09:35:10
    Od: " 666" <...@...6>

    Jaja sobie robisz.
    Oczywiście fotografia mojego dziadka 6x9 cm także jest akceptowalna.

    -----

  • 49. Data: 2015-04-17 09:41:04
    Od: " 666" <...@...6>

    Nie rozumiesz, trudno.
    No chyba, ze Twój procesor tekstu nie posiada funkcji powiększenia (75%, 100%, 125%
    itp.)
    Chyba, że jako tekst rozumiesz różne komendy i okienka (ramki) różnych programów.
    Reasumując:
    Przy pracy z tekstem przeskalowanie czcionek zapewnia procesor tekstu i już on o to
    zadba, żeby czcionki były 'piksel do piksela'.
    Ja tam wolę przed oczami mieć czcionkę 13x13 pikseli, niż czcionkę 11x11 pikseli, tak
    przykładowo.

    -----

  • 50. Data: 2015-04-17 09:50:55
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Ależ oczywiście. Przy 24" i rozdzielczości full HD (przypomnę Ci -
    > 1920×1080), to absolutnie nie idzie pracować.

    "nie można". Nie idzie pająk gdy mu się ostatnią nogę urwie.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor