  • 51. Data: 2015-04-17 12:39:11
    Temat: Re: Jaki monitor
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 17 Apr 2015 08:36:55 +0200, JDX napisał(a):

    > On 2015-04-16 18:29, Przemysław Ryk wrote:
    > [...]
    > Ale porównujesz pracę na jednym monitorze 24" z pracą na jednym 27"? Bo
    > ja od jakichś 3 lat używam w chacie 2 x 24" w 1920x1200 (Dell U2412M) i
    > jestem bardzo zadowolony z tej konfiguracji, ale już od dłuższego czasu
    > zastanawiam się jak by to było na jednym monitorze 27" (a jeszcze lepiej
    > jakieś 30") w 2560x1440. Przy czym ja nie robię w DTP tylko w
    > programowaniu. No i gram trochę w pokera w Sieci, gdzie duży monitor(y)
    > bardzo się przydaje do multitablingu.

    Mówię o tym, co mam na ekranie głównym. Niezależnie od tego, czy mam 24"
    (jak obecnie) czy miałbym 27" z 2560×1440, to dwóch dodatkowych monitorów
    (1280×1024 każdy) się nie pozbędę. Wielomonitorowe stanowisko jest diablo
    wygodnym rozwiązaniem. :)

    [ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.]
    [ (Gregory House "House M.D. 1x07 Fidelity") ]

  • 52. Data: 2015-04-17 13:45:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-04-17 12:39, Przemysław Ryk wrote:
    [...]
    > to dwóch dodatkowych monitorów (1280×1024 każdy) się nie pozbędę.
    A ja bym je jednak wyrzucił na śmietnik i kupił np. wspomniane Dell-e
    które są stosunkowo tanie (prawie jak barszcz :-D ). 1280×1024 to w
    obecnych czasach jednak zbyt mało.

    > Wielomonitorowe stanowisko jest diablo wygodnym rozwiązaniem. :)
    Ano. :-D Aż obrzydzenie bierze, gdy człowiek musi popracować czy coś
    przeczytać na laptoku albo, nie daj Boże, smartfonie. :-D

  • 53. Data: 2015-04-17 14:19:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 17 Apr 2015 13:45:29 +0200, JDX napisał(a):

> [...]
    > A ja bym je jednak wyrzucił na śmietnik i kupił np. wspomniane Dell-e
    > które są stosunkowo tanie (prawie jak barszcz :-D ). 1280×1024 to w

    Mam 1280×1024 + 1920×1200 + 1280×1024. Jest sympatycznie. I o ile jednego
    Samsunga to może bym się pozbył, tak EIZO będę katował do sądnego dnia. ;D

    > Ano. :-D Aż obrzydzenie bierze, gdy człowiek musi popracować czy coś
    > przeczytać na laptoku albo, nie daj Boże, smartfonie. :-D

    Weź nic nie mów... ;D

    [ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz ]
    [ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą. ]

  • 54. Data: 2015-04-17 16:32:06
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 15/04/2015 21:49, Poldek wrote:

    > Efekt po skalowaniu wygląda najczęściej fatalnie.

    Sorry, ale jeśli autor programu nie bierze pod uwagę tak elementarnej
    rzeczy jak prawidłowe zaprojektowanie GUI to ja nie chcę wiedzieć co
    jeszcze spartaczył tworząc soft.
    Od lat używam skalowania i przyznaję, że ostatnio sytuacja uległa
    poprawie, tj. coraz częściej autorzy softu zwracają na to uwagę.
    Aktualnie używam 125% na FHD 22".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 55. Data: 2015-04-21 09:19:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Ryk p...@g...com ...

    > matrycę TN bym sobie raczej odpuścił.

    A powiedz prosze czy różnica w patrycach pva vs tn to tylko kwestia
    odwzorowania kolorów i równego podswietlenia czy tez sprawa zmeczenia
    wzroku?

    Innymi słowy - czy wzrok mniej sie meczy przy korzystaniu z monitora z
    matrycą PVA?

  • 56. Data: 2015-04-21 10:16:23
    Od: " 666" <...@...6>

    A pod jakim kątem patrzenia i w ile osób bedziesz męczył ten wzrok?

    -----

  • 57. Data: 2015-04-21 11:11:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 666 ...@...6 ...

    > A pod jakim kątem patrzenia i w ile osób bedziesz męczył ten wzrok?

    1 osoba, na wprost monitora.
    To monitor typowo do pracy biurowej, gry czy filmy własciwie sie nie
    zdarzają.

  • 58. Data: 2015-04-21 11:40:53
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-04-21 o 11:11, Budzik pisze:
    > Użytkownik 666 ...@...6 ...

    > 1 osoba, na wprost monitora.
    > To monitor typowo do pracy biurowej, gry czy filmy własciwie sie nie
    > zdarzają.

    W sensie "do pracy biurowej więc może być gówniany" ? Ja szukałem
    monitorów do wielogodzinnej pracy i w końcu mam w domu
    eizo foris fs2331 a w pracy ev2450. Tylko to nie są monitory za 350
    zł. W pracy miałem kilka epizodów z tn i oby nigdy więcej.

  • 59. Data: 2015-04-21 12:09:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 21 Apr 2015 07:19:24 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > wzroku?
    >
    > Innymi słowy - czy wzrok mniej sie meczy przy korzystaniu z monitora z

    Wzrok mniej się męczy przy:
    1) poprawnie skonfigurowanym stanowisku pracy
    2) sensownym monitorze, który ma szeroki zakres regulacji parametrów
    wyświetlania, a przy pracy z niskim poziomym jasności sterowanie
    podświetleniem jest tak zrobione, żeby nie dostać szału od jego
    (podświetlenia) migotania.

    Człowiek ma naturalną tendencję do takiego ustawiania się przed monitorem,
    by jak najbardziej zakłócenia niwelować. Migotania podświetlenia nie
    zniwelujesz choć byś nie wiem jak kombinował z ustawianiem się przed
    ekranem, tak samo zmęczenia wzroku nie zniwelujesz, jeżeli monitor ma wysoki
    poziom minimalnej jasności, a dodatkowo na stanowisku masz duży kontrast
    między walącym jasnym obrazem po oczach monitorem, a ciemnym tłem.

    Bolące ramiona wskutek nadmiernego napięcia mięśni to też często i gęsto
    skutek takiego ustawienia stanowiska, że np. na ekranie masz odbicia z
    zewnętrznych źródeł światła (pozdrowienia dla wszystkich wielbicieli
    błyszczących powłok na matrycach). W efekcie mimowolnie zaczynasz się tak
    ustawiać, by odbić było jak najmniej. No ale jak masz przed sobą lustro o
    przekątnej 27", to jak byś się nie wyginał - zawsze się w tym cholerstwie
    będzie coś zza Ciebie odbijać.

    Nie bez znaczenia są też kądy widzenia w pionie, jak i możliwości regulacji
    położenia monitora (pochylenie, wysokość).

    Podsumowując: wzrok się mniej męczy na porządniejszej klasy monitorze
    (użycie matrycy IPS wcale nie jest z tym tożsame) i takim stanowisku,
    którego konfiguracja nie polega wyłącznie na słuchaniu projektanta wnętrz i
    specjalisty od feng-shui na nutę ,,tutaj to się będzie biureczko rewelacyjnie
    komponować i doskonale wpływać na przebieg energii jogicznej", a tym czasem
    dostajesz okno na ścianie z południową ekspozycją, w pokoju pomalowanym na
    jebitnie pomarańczowy kolor i monitor ustawiony ,,twarzą" do okna (no i
    obowiązkowo iMak, bo on taki ślyczny).

    Przez długie lata, mając (jako dodatkowy) EIZO z serii EV na TN nie miałem
    co na niego narzekać, że to TN (jako podstawowy monitor do pracy z kolorem
    służył CG na PVA). Po prostu nie masakrował oczu. Poza tym stanowisko miałem
    w rogu pokoju, nie na wysokości samego okna, biurko ustawione bokiem do
    owego. Szlag trafiał jesienią i zimą - sufitowe, jarzeniowe oświetlenie mnie
    gryzło w oczy (ale na szczęście wykręcenie z niego starterów nie
    spowodowało, że się koleżanki z działu bardzo wściekły, a lampka na biurku o
    jednak kompletnie innych parametrach światła niż jarzeniówki, dawała
    sytuację w miarę unormalnić).

    Teraz często siedzę przy iMaku + Iiyamie na TN i na jednym i drugim psy
    wieszam dzień w dzień. W iMaku się świeci wszystko jak w lustrze, Iiyama ma
    tak tragiczną matrycę, że patrzysz na to i górna część obrazu wydaje się być
    10-20% jaśniejsza od dolnej. W jednym i w drugim ponadto nie wyregulujesz
    wysokości - no bo po kiego grzyba taka opcja? Choć odnośnie odbić
    wszystkiego na ekranie, to ja wszystkich czterech osób tam pracujących i tak
    mam chyba najmniej z tym problemów...

    [ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never ]
    [ getting it. (Max Payne) ]

  • 60. Data: 2015-04-21 12:09:07
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 21 Apr 2015 09:11:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > 1 osoba, na wprost monitora.
    > To monitor typowo do pracy biurowej, gry czy filmy własciwie sie nie
    > zdarzają.

    Wystarczy mocno nierównomierne podświetlenie i brak regulacji wysokości
    położenia ekranu, byś się zaczął przestawiać z głową tak, by przyjąć pozycję
    ciała gdzie jakoś te mankamenty niby minimalizujesz. Tylko tak prawdę mówiąc
    - kto tu do czego się powinien dopasowywać?

    [ Saying things doesn't make them true. ]
    [ ("House M.D.") ]