  • 131. Data: 2010-07-26 00:20:39
    Temat: Re: Jaki mandat?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    news:4c4cb119$0$2584$65785112@news.neostrada.pl...

    > Raczej każdy odmóżdżony, który nie ogarnia różnicy pomiędzy stanem
    > prawnym a pożądanym.

    Odmóżdżony to jest ktoś, kto od poszkodowanego domaga się, żeby ten zajął
    sie poszukiwaniem używanych zderzaków w sobie tylko wiadomych miejscach.
    Poszkodowany ma takie rzeczy w dupie - on chce jak najszybciej dostać swoje
    SPRAWNE auto spowrotem, a nie bujać się po giełdach i szrotach.

    Jurand.

  • 132. Data: 2010-07-26 01:13:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 23:22:52 +0200, Cavallino wrote:

    >W wycenie szkody u każdego ubezpieczyciela dla auta do lat 3 należą się nowe
    >części, więc po co pyszczysz, jak nie masz pojęcia o czym?

    A masz na to jakis zapis ustawowy ? :-)

    J.

  • 133. Data: 2010-07-26 01:20:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 23:15:43 +0200, Jurand wrote:

    >A rozumiesz pojęcie "przywrócić do stanu sprzed kolizji", czy dalej będziesz
    >bił pianę nie mając racji?

    Czekaj czeka - ale ma sporo racji. Co zlego w tym ze ma cztery warstwy
    lakieru zamiast dwoch ?
    To by zasadniczo podpadalo pod "nadmierne koszta" i jest na to
    ustawowy wyjatek :-)

    A ze bedzie wychodzilo na mierniku ... gorzej od tego nie jezdzi.
    Na plastikowym zderzaku zreszta nie bedzie :)

    J.

  • 134. Data: 2010-07-26 01:28:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 25 Jul 2010 21:02:11 GMT, to wrote:
    >Nie chcesz wiedzieć ile wyszło...

    Chce. Sam za mondeo place 345zl. Allianz ma na fordy dobra oferte.

    J.

  • 135. Data: 2010-07-26 01:31:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jurand wrote:

    > Miał zderzak fabrycznego montażu z oryginalną, jedną powłoką
    > lakierniczą.

    Czyli z powodu 5 cm rysy też należy WYMIENIĆ zderzak na nowy?

    Grubsza warstwa lakieru obiektywnie nie jest wadą, co więcej, jest
    zaletą. Wadę stanowi jedynie dla odmóżdżonych operatorów miernika
    grubości lakieru za 20 zł.

    > Teraz proszę o opcję przywrócenia samochodu do dokładnie
    > takiego samego stanu.

    To trzeba wymienić samochód na nowy, a potem zużyć go przez trzy lata.
    Najlepiej żeby zrobił to osobiście Cavallino jeżdżąc po tych samych
    trasach. Wtedy będzie w dokładnie takim samym stanie.

    --
    ignorance is bliss

  • 136. Data: 2010-07-26 01:43:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 23:15:15 +0200, Cavallino wrote:
    >Zero.

    No no - pogratulowac .. instruktora albo sklerozy :-)

    >Niech pomyślę. Z 5 czy 6?

    No to srednia wynosi 3. Na ile lat posiadania roznych samochodow ?

    >Niby dlaczego?
    >Byly uszkodzenia i za sto złotych, ggdzie sprawca biegł do bankomatu po
    >gotówkę, były i takie za 30 tys.
    >Ale średnia na pewno nie wychodzi 10 tys.
    >A niechby nawet - dlaczego miałbym nie naprawiać samochodu z czyjegoś OC,
    >jeśli ktoś mi wyrządził szkodę?

    Alez masz naprawiac, od tego OC jest.

    Na razie mowa tylko o tym ile by kosztowalo OC gdyby kazdy dostawal
    tyle ile wynosi wycena z ASO. Co mozna naprawic za 100 zl w ASO ?

    policz ile by kosztowaly te szkody razem w/g ASO, podziel przez ilosc
    lat, podziel przez dwa, napisz ile wyszlo.

    J.

  • 137. Data: 2010-07-26 02:14:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > Chce. Sam za mondeo place 345zl. Allianz ma na fordy dobra oferte.

    Uściślę. Nie znalazłem taniej całego pakietu czyli OC/AC/NNW. Samo OC w
    Allianz jest tańsze (ale i tak ponad 1000), ale za to AC jest bardzo
    drogie.

    --
    ignorance is bliss

  • 138. Data: 2010-07-26 02:23:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > Jedynym odmóżdżonym w tym wątku jesteś Ty. EOD

    Owszem, nie.

    --
    ignorance is bliss

  • 139. Data: 2010-07-26 09:15:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czekaj czeka - ale ma sporo racji.

    Nie ma.
    Ale ktoś kogo zadowala jeżdżenie 20 ltnim złomem o wartości ogólnej 0 zł
    nigdy tego nie pojmie, więc szkoda klawiatury.

  • 140. Data: 2010-07-26 09:22:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > No no - pogratulowac .. instruktora albo sklerozy :-)

    Nie mam aż takiej sklerozy, żeby nie pamiętać czy spowodowałem szkody u
    kogoś.
    Z AC korzystałem raz - gdy ktoś się połakomił na radio i rozwalił mi szybę w
    Punto.

    > No to srednia wynosi 3. Na ile lat posiadania roznych samochodow ?

    Ponad 20.

    > Alez masz naprawiac, od tego OC jest.

    No właśnie.
    Po co więc do trucie dupy?

    > Na razie mowa tylko o tym ile by kosztowalo OC gdyby kazdy dostawal
    > tyle ile wynosi wycena z ASO.

    Kosztowałoby tyle samo, jako że ubezpieczyciel musi wliczyć właśnie taką
    wartość szkody w kaźdym przypadku.
    A że tego nie wypłaca, to już jego zysk, którego ja nie mam ochoty
    sponsorować mu moim kosztem.

    > policz ile by kosztowaly te szkody razem w/g ASO

    Dwie były całkowita, więc bez zmian, wycenę ostatniej znasz, pozostałe 3 to
    rysy na drzwiach i felgach, gdzie różnica mogła wynieść max kilkaset zł, a
    których w ogóle nie naprawiałem, w ostatnim przypadku auto było dość stare,
    ale też zostało naprawione w ASO, tyle że na zamiennikach, bo tylko na tyle
    wystarczyło odszkodowania.
    Nie korzystam z zakładów krzaków, gdzie nie dostaję auta zastępczego, za to
    dostaję dużo dozę niepewności w zamian za niewiele niższy rachunek.