  • 1. Data: 2011-05-16 10:56:57
    Temat: Jaki mały tani notebook
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jeszcze zastanawiam się, czy z czytnikiem płyt DVD czy tylko USB.
    Chodzi mi o maksymalnie tani, bez systemu operacyjnego, aby zainstalować
    Linuxa.

  • 2. Data: 2011-05-16 20:41:00
    Temat: Re: Jaki mały tani notebook
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości grup
    > Jeszcze zastanawiam się, czy z czytnikiem płyt DVD czy tylko USB.
    > Chodzi mi o maksymalnie tani, bez systemu operacyjnego, aby zainstalować
    > Linuxa.
    Jak jest ciśnienie na cenę i na nic innego to netbook. Są dostępne za 700 zł
    i to nawet z systemem. Sam niedawno kupiłem i jestem zaskoczony że podczas
    użytkowania typowego dla tego sprzętu nie widać żadnej różnicy na minus w
    stosunku to mojego starego laptopa z lepszym dwurdzeniowym prockiem.
    Przekonałem sie ze wąskim gardłem jest też obecnie dysk który jest ok 60%
    szybszy niż w starym sprzecie.

  • 3. Data: 2011-05-16 21:27:02
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-16 22:41, Użytkownik Agent napisał:

> [...]
    > dwurdzeniowym prockiem. Przekonałem sie ze wąskim gardłem jest też
    > obecnie dysk który jest ok 60% szybszy niż w starym sprzecie.

    Kiepski stosunek ceny do wydajności, i małej rozdzielczości matryca.
    Ale oczywiście w pewnych zastosowaniach wystarcza.
    Jeśli ma byś jednak z napędem optycznym to szukał bym na allegro
    wyprzedaży nie produkwanych już serii. Często bywają bez systemu.
    Tanie bywają też okazyjne wyprzedaże w supermarketach, ale tam to
    raczej z systemem.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-05-16 22:50:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Agent" iqs252$elm$...@n...onet.pl

> [...]
    > dla tego sprzętu nie widać żadnej różnicy na minus w stosunku
    > to mojego starego laptopa z lepszym dwurdzeniowym prockiem.

    Ja widzę różnicę -- w szybkości i w wielkości ekranu. :)

    > Przekonałem sie ze wąskim gardłem jest też obecnie dysk
    > który jest ok 60% szybszy niż w starym sprzecie.

    W obu mam Momentusy Seagate -- po 500 GB z G forsem. :)

    Teraz warto zaczekać na atomowy ;) napęd Z 670. :)
    I na notebooki dwuekranowe pozbawione klawiatury...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-05-17 08:35:01
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kiepski stosunek ceny do wydajności, i małej rozdzielczości matryca.
    > Ale oczywiście w pewnych zastosowaniach wystarcza.

    Parę razy byłem proszony o dobór sprzętu. Na pytanie do czego ma być sprzęt
    więszość osób mówiła że do interetu, word itp. Po czym nie słuchając rad
    kupowali sprzęt z wypasioną kartą graficzną, 4 i więcej RAMU itp W tych
    zastosowaniach nie widać nawet różnicy pomiędzy odchudzonym z programów
    chodzacych w tle netbookiem a tym wypasionym sprzętem.

> [...]
    > wyprzedaży nie produkwanych już serii. Często bywają bez systemu.
    > Tanie bywają też okazyjne wyprzedaże w supermarketach, ale tam to

    Jak system jest a mimo to sprzęt jest tani to chyba nie jest problem.

  • 6. Data: 2011-05-17 08:40:12
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    napisał w wiadomości news:iqs9p6$fm1$1@inews.gazeta.pl...

    > "Agent" iqs252$elm$...@n...onet.pl

    > Ja widzę różnicę -- w szybkości i w wielkości ekranu. :)

    Paru znajmowych ostatnio kupiło sobie nowe (ale nie wypasione) laptopy. W
    kazdym razie było procek i3, 4 GB RAM i ok 250 GB dysk.
    I tak czas uruchamiania systemu mój netbook z XP ma krótszy niż ich z W7
    Otwieranie programów jak Office, przeglądarka internetowa również nie jest
    szybsze na laptopach
    Poza tym nic innego nie robią.
    Przewaga jest oczywiście w wielkości ekranu - do dlugiej pracy netbook 10"
    ma za małą

    > W obu mam Momentusy Seagate -- po 500 GB z G forsem. :)

    To i dobrze.

  • 7. Data: 2011-05-17 08:57:41
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-17 10:35, Użytkownik Agent napisał:

> [...]
    > RAMU itp W tych zastosowaniach nie widać nawet różnicy pomiędzy
    > odchudzonym z programów chodzacych w tle netbookiem a tym wypasionym

    To że ludzie nie potrafią zdefiniować swoich potrzeb specjalnie
    dziwne nie jest. Dla wielu ten netbook czy laptop jest pierwszym
    mobilnym kompem, nie wiedzą co będzie w nim tak naprawdę
    potrzebne więc robią z tego zamiennik desktopa z możliwością
    odpalania gier. I zamiast wydać 1,5 tyś wydają 2,5 tyś lub
    więcej.

    > Jak system jest a mimo to sprzęt jest tani to chyba nie jest problem.

    Nie, ale przy takich założeniach warto poszukać jeszcze tańszego
    o kolejne sto czy dwieście złotych.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-05-17 09:10:04
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    > Nie, ale przy takich założeniach warto poszukać jeszcze tańszego
    > o kolejne sto czy dwieście złotych.

    Jak gdzieś znajdziesz nowego netbooka za 500zł to daj cynk :)

  • 9. Data: 2011-05-17 10:02:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Agent" iqtc9f$ia2$...@n...onet.pl

> [...]
    > Otwieranie programów jak Office, przeglądarka internetowa również nie jest szybsze

    Do takich zadań jak uruchamianie systemu, otwieranie programów typu Office
    czy przeglądarka internetowa kupili takie komputery? :) Winszuję rozwagi. :)
    IMO do takich zadań nadaje się każdy komputer -- także z demobilu za paręset
    złotych.

    Szybkość ładowania programów zależy prawie wyłącznie od szybkości dysku.
    Kup sobie (jeśli chcesz) hybrydowy dysk i będziesz Ci wszystko śmigało
    na cieniuteńkim komputerku z procesorem taktowanym zegarkiem
    jednogigahercowym a nawet wolniejszym.

    -=-

    Ale jeśłi zabirzezsz się za obróbkę filmów, grafiki czy
    muzyki -- atom 450 okaże się **nieco** za słaby.

    > Poza tym nic innego nie robią.

    :) Niech kupią komputery dzieciom, a od nich zabiorą
    ich stare, wysłużone rupiecie. Będzie rozsądniej.

    > Przewaga jest oczywiście w wielkości ekranu - do dlugiej pracy netbook 10" ma za
    małą

    Ja przyzwyczajam się szybko. Rozdzielczość ekranu mała, szybkość CPU mała,
    do map ekran za mały jest i w notebooku -- dobry to tak ze 45 cali :)
    z rozdzielczością taką, aby było na nim ze 30 megapikseli, ale filmy
    (kinoplex, iplex itp.) można oglądać z powodzeniem. :)

    > To i dobrze.

    Pewnie, że dobrze. Ciche, szybkie, od czasu wstawienia do notebooka
    wentylator pracuje rzadziej, więc kolejny atut, ale energii bierze
    sporo -- to nie jest dysk oszczędny. W notebooku to nie przeszkadza,
    bo sam notebook dużo bierze, ale w netbooku każde 100 mW jest cenne.

    (trzydziestomiesięczny notebook pracuje na bateriach kwadrans -- raczej
    to UPS, nie zasilanie alternatywne; netbook na swoim dysku ciągnął dłużej
    niż 4 godziny, na 320 GB Toshibie do 4 godzin, a na Momentusie chyba tylko
    ze 3 godziny -- chyba, bo kto by tyle czasu siedział ciągle bez przerwy przy
    komputerze)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2011-05-17 10:13:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Santana" iqte1b$rnc$...@u...news.interia.pl

    > Jak gdzieś znajdziesz nowego netbooka za 500zł to daj cynk :)

    Nawet za 200 złotych można znaleźć -- ale ponoć trzeba mieć silne
    łokcie. ;) W drodze jest Z 670 -- więc N 450 będzie taniał. :)

    Ponadto wchodzi Thunderbolt z szybkością 10 Gb/s więc szykuje
    się rewolucja. :) USB 3.0 może stać się przeżytkiem jak USb 1.1
    czy komputerowe formaty DVD...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'