  • 11. Data: 2010-07-28 08:54:08
    Temat: Re: Jaki laptop wybrać?
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:op.vgiu5avv13q3bq@piotr-komputer...
    Dnia 27-07-2010 o 23:00:26 Santana <s...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości

    > To może rozwiń swoją wypowiedź :)
    > Co znaczy "wydajny procesor", co znaczy "długa praca na baterii", co
    > rozumiesz pod pojęciem "full hd"?

    Akurat doczepiłeś się i wyśmiałeś te full HD, odpisał Ci rzeczowo a teraz
    się wykręcasz. Bo chyba wiesz co to znaczy Full HD.
    Lepiej nic nie pisać niż nic nie warte 3 grosze i rozmowę kierować na
    bzdury.. Sam jestem ciekaw co mógłby ktoś polecić..

    Nie denerwuj się bo znowu jakiś kabel urwiesz :) Zamiast się mnie czepiać
    udziel koledze porady. Wszak bardzo dokładnie opisał czego oczekuje :)

  • 12. Data: 2010-07-28 08:57:27
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 20:29:38 +0200, Norbert napisał(a):

    > Moje wymagania to:
    > Wydajny procesor
    > Ram 4GB
    > Hdd minimum 500GB
    > Długi czas pracy na baterii
    > Matryca 17 lub lepiej 18,4
    > Mile widziany ekran LED

    Długi czas pracy na baterii przy wydajnym zestawie i matrycy większej
    niz 15" to góra 2 godziny. Albo długi czas pracy na baterii albo
    wydajność z duża matrycą - zdecyduj co dla Ciebie jest ważniejsze?

    Chichotek
    mail by rot13

  • 13. Data: 2010-07-28 09:55:53
    Od: domin <d...@m...pl>

    Norbert pisze:

> [...]
    > przegladaniu netu itd.
    > Co do czasu pracy na baterii bardziej mi zależy na miarodajnych
    > wypowiedziach użytkowników takich lapków. Wtedy można realnie podejść do
    > sprawy i mieć jako takie wyrobione zdanie.
    > Drugą sprawą jest ewentualna awaryjność, wygoda obsługi itd.
    > O ile sprzętowo umiem sobie porównać lapka do lapka o tyle już użytkowo,
    > pod względem niezawodności jak i czasu pracy na baterii wole oprzeć się
    > na opiniach użytkowników takich sprzętów niż czystych tabelkach
    > producenta które jak wiadomo w 90% nie pokrywają się ze stanem faktycznym.

    teraz doczytalem, ze lapek ma byc za max 4tys wiec masz wybor miedzy
    toshiba a acerem, toshiba duzo lepsza z tym, ze nie ma full hd, ale za
    to procek i7 i wydajna grafike

    tak jak ktos tu juz napisal przy takiej takiej mocy nie ma bata zebys
    uzyskal wydajnosc baterii na poziomie 3h, chyba ze na trybie
    oszczednosci baterii, ewentualnie mozesz poszukac baterii o wiekszej
    pojemnosci, wtedy bedziesz mial 2 i jak jedna bedzie bliska smierci to
    wsadzisz druga

  • 14. Data: 2010-07-28 20:13:03
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Piotr M napisał(a):

    > A jeżeli można spytać, po co Ci to i takie "miarodajne" informacje?
    > Przecież Twój lapek będzie mobilny na terenie domu, a Ty się głowisz i
    > zadajesz pytania jakbyś wybierał się do Amazonii. Olej.

    Pewnie że można. Mobilny na terenie domu ale powiedzmy że pare dni w
    miesiącu muszę mieć możliwość pracy poza domem przez około 3-4h w
    miejscu gdzie nie ma prądu niestety. Taka moja mała amazonia.

    > Co do awaryjności też olej i się nie bój. Tym bardziej jak to ma być
    > używane w warunkach bardzo dobrych czyli domowych. Trzymaj się Dell, HP,
    > Asus, Toshiba.

    Mnie tu bardziej chodzi o "padalność" laptopow roznych producentów
    A co powiesz o ACERach

  • 15. Data: 2010-07-28 20:15:30
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Chichotek napisał(a):

    > Długi czas pracy na baterii przy wydajnym zestawie i matrycy większej
    > niz 15" to góra 2 godziny. Albo długi czas pracy na baterii albo
    > wydajność z duża matrycą - zdecyduj co dla Ciebie jest ważniejsze?

    No i wlasnie sam widzisz... Ty podajesz takie info a np HP w lapku z
    podanych prze ze mnie podobnych parametrach wypisuje w specyfikacji 4
    godziny i 15 minut pracy testowane jakimś mobile markiem 2007.
    Jak to jest z bateriami. Wiem że są 6 , 8 komorowe.
    Ale ktore lepsze?

  • 16. Data: 2010-07-28 20:56:02
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.07.2010 20:29, Norbert pisze:
    > Wydajny procesor

    W komputerze przenośnym?

    > Ram 4GB

    Wiele nie obsługuje. Zresztą mało który notebook ma 64-bitową
    wersję Windows dołączoną.

    > Długi czas pracy na baterii

    W takiej kobyle?

    > Matryca 17 lub lepiej 18,4

    To po co notebook? Stacjonarny taki duży sobie spraw, a
    potrzeby przenośne załatwiaj małym, lekkim komputerem
    przenośnym. 15" max, a - z doświadczenia mówię - lepiej
    coś rzędu 12" lub 13".

    > Waga się nie liczy bo raz że większość czasu będzie używany w domu lub
    > ogrodzie a tylko okazyjnie bede go zabierał gdzieś w plener.

    Lepiej kupić przyzwoitego, małego, cichego stacjonarnego
    z wygodną klawiaturą i dużym monitorem, a jeżeli koniecz-
    nie chcesz mieć też coś co noszenia, to albo małego note-
    booka (który faktycznie będzie mógł pracować 4 godziny na
    zasilaniu bateryjnym), albo wręcz PDA lub telefon z opcją
    pracy na WiFi.

    > Ma mi po prostu zastąpić desktopa na którego zrobiło się za mało miejsca
    > w domu.

    Przesadzasz chyba. Wiesz, ile taka kolubryna, którą sobie
    wymarzyłeś, zajmuje miejsca na biurku z całym osprzętem?
    Komputer stacjonarny all-in-one zajmie zdecydowanie mniej
    i będzie zdecydowanie wygodniejszy w użyciu!

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 17. Data: 2010-07-28 21:25:50
    Od: "Worfik" <s...@g...com>

    > Chichotek napisał(a):
    >
    > Jak to jest z bateriami. Wiem że są 6 , 8 komorowe.
    > Ale ktore lepsze?

    Im wiecej komór tym dluzej bateria trzyma.

  • 18. Data: 2010-07-29 08:22:51
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Radosław Sokół napisał(a):

    > To po co notebook? Stacjonarny taki duży sobie spraw, a
    > potrzeby przenośne załatwiaj małym, lekkim komputerem
    > przenośnym. 15" max, a - z doświadczenia mówię - lepiej
    > coś rzędu 12" lub 13".

    Czytasz watek odpoczatku?
    Stacjonarny mam i chce go zamienic na notegooka.
    4h na takiej kobyle jak piszesz?
    Owszem , Toshiba to umozliwia z tych co do tej pory przejrzałęm.
    Chce lapsa z duza matryca bo tak mi wygodnie.
    Zona ma 15 cali i jest za maly bo meczy mi sie wzrok po godzinie.
    Chce miec duza przestrzen robocza. A jak zapragne ogladac na nim film to
    podepne sobie pod 50cali lcd na scianie i tez nie bedzie problemu.

  • 19. Data: 2010-07-29 13:27:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.07.2010 10:22, Norbert pisze:
    > Czytasz watek odpoczatku?

    Od początku? Tak -- przecież zacytowałem właśnie jego po-
    czątek. Czy czytam cały wątek? Nie -- udzielam odpowiedzi
    na oryginalne pytanie. Ledwie prześlizgnąłem się wzrokiem
    po przepychankach.

    > Stacjonarny mam i chce go zamienic na notegooka.

    Dlaczego chcesz zamienić komputer stacjonarny, nadający się
    do pracy, na notebooka o parametrach, dzięki którym nie bę-
    dzie się nadawał za bardzo ani do pracy stacjonarnej, ani
    mobilnej?

    > Chce lapsa z duza matryca bo tak mi wygodnie.

    Ale duża matryca wcale nie jest wygodna w komputerze
    *przenośnym*.

    > Zona ma 15 cali i jest za maly bo meczy mi sie wzrok po godzinie.

    Problemem jest nie tyle rozmiar, co *jakość* i *położenie*.
    Byle jaki samodzielny monitor LCD ma lepsze parametry, niż
    typowa matryca komputera przenośnego, a do tego może stać
    na wysokości wzroku i pionowo, a nie pod kątem zaraz nad
    stołem.

    Po prostu każdy notebook powoduje ból pleców (garbienie się)
    i oczu (marny ekran).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 20. Data: 2010-07-29 13:51:01
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Radosław Sokół napisał(a):

    > Dlaczego chcesz zamienić komputer stacjonarny, nadający się
    > do pracy, na notebooka o parametrach, dzięki którym nie bę-
    > dzie się nadawał za bardzo ani do pracy stacjonarnej, ani
    > mobilnej?

    No i nie czytasz... wyraznie napisalem ze nie mam miejsca na kompa
    stacjonarnego.