eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki kompresor do kół - osobówkiRe: Jaki kompresor do kół - osobówki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
    highwinds-media.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fee
    d-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 05 Dec 2013 09:11:57 +0100
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.1.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki kompresor do kół - osobówki
    References: <l7mitq$hjp$1@node2.news.atman.pl>
    <529ee584$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
    <529eeca5$0$2171$65785112@news.neostrada.pl>
    <l7ndip$136f$2@news2.ipartners.pl>
    <529f3b7c$0$2179$65785112@news.neostrada.pl>
    <529f4857$0$2139$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    In-Reply-To: <a...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 19
    Message-ID: <52a0354b$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-71-75-200.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1386231115 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2140 89.71.75.200:51048
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 3711320740
    X-Received-Bytes: 3097
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2513478
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-12-04 20:29, k...@g...com pisze:

    > Tego się tak nie robi. Na złomie trzeba znaleźć, zamówić itp do kompletu butlę po
    butanie, do osobówki taka 5 kilo jest w sam raz. Nie, nie po to żeby zrobić kompresor
    z butlą. Do zaworu trzeba coś dorobić żeby wężyk od tego dinkasa z marketu dało się
    zamocować. Ale nie tym co się na wentyl zakłada. To co się zakłada na wentyl zakłada
    się na rurkę wystającą ze sprężarki i nabija butlę do 10 bar. Potem się bierze butlę
    i podchodzi do kola i dopompowuje z niej koło. tak nabita butla powinna wystarczyć na
    dopompowanie 4 kół i powinno w niej jeszcze trochę zostać. Wygodne bo nie ma
    pierdolenia się z przewodami od sprężarki. W PRL robili fabrycznie takie
    dopompowywaczki. Ale to niesłuszny system gospodarczy był i się nie liczy.
    Ambitniejsi mogą zamontować zawór bezpieczeństwa, od bojlera na przykład ( chyba 6
    złotych kosztuje). Z zaworem nie ma ryzyka że za dużo napompuje. Dobre sprężarki od
    lodówki potrafią dać trochę więcej
    niż wynosi ciśnienie próby butli do gazu płynnego. Nowej butli. Dla starej 10-12 bar
    będzie w sam raz. Zawór od bojlera bez problemu daje się podkręcić na takie
    ciśnienie.

    Bardzo sprytny pomysł, który podsunął mi takie coś:

    Po co kompresor w garażu. kompresory są na stacjach benzynowych.
    Może wystarczy tylko ta butla. Napełnię ją na stacji i będę miał na zaś.

    Zawór musi być szczelny, ale chyba to nie problem. Można zrobić jakiś
    mechaniczny "kranik". No i dobrze byłoby mieć na stałe przy butli
    miernik ciśnienia.

    Jakie ciśnienie dają kompresory na stacjach? Wiem, że co najmniej 6 atm.
    A może więcej?

    --
    MN

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: