    From: "Tomek" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki kompakt? Lustro już mam
    Date: Mon, 6 Sep 2010 14:31:57 +0200

    Użytkownik "Voytek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i622oo$vhg$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > po pierwsze lustrzankę mam. Drugiej nie potrzebuję.
    > Potrzebuje za to kompakt, ale taki naprawdę kompakt(LX3 itp odpada ze względu
    > na wielkość). Ma mieścić się w kieszeni. Najistotniejsza jest jakość zdjęć,
    > mniej ważne bajery typu filmy HD czy GPS i inne cuda. Wybór na rynku duży,
    > wstępnie wybrałem Panasa TZ7/TZ10, Sony HX5, a może Casio EX-H100? Testy
    > przeglądałem, każdy ma swoje wady i zalety. Może ktoś posiada w/w i podzieli
    > się wrażeniami z użytkowania.
    > Pozdrawiam

    Również mam lustrzankę, ale stwierdziłem że przydałoby się coś bardziej
    poręcznego np. na wycieczki rowerowe. Szukałem kompakta, który przede wszystkim
    bedzie miał małe gabaryty, dobrej jakości zdjecia, możliwość kręcenia filmów (bo
    w lustrzance nie mam takiej opcji). Wybór padł na lumixa tz10 i póki co jestem
    zadowolony. GPS który posiada czasem się przydaje w sytuacji kiedy robię zdjęcie
    gdzieś w terenie, a później chciałbym mieć dokładną lokalizację miejsca
    zrobienia zdjecia. Poza tym mam wyłaczony, bo jest bardzo energożerny i szybko
    pada akumulator. Zresztą akumulator to chyba słaba strona tego aparatu. Dosyć
    szybko pada a jest to akumualtor firmowy, więc kupienie drugiego na wymiane jest
    kosztowne.
    Poza tym jakoś zdjęć bez zastrzeżeń, filmy w podwyższonej rozdzielczości. Na
    temat parametrów nie piszę, bo informacje są w necie. Ogólnie polecam.
    Na tej stronie możesz zobaczyć dosyć dobre porównanie tego aparatu (zdjecia w
    różnych warunkach, filmy) z innymi kompaktami.
    http://www.dkamera.de/testbericht/panasonic-lumix-dm
    c-tz10/

    pozdrawiam
    T.