  • Data: 2009-02-03 11:26:40
    Temat: Re: Jaki kit wybrac?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Feb., 11:46, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie rozumiesz pytania?

    > Nadal nie rozumiesz o co chodzi ???
    >
    > Chodzi o to, że tak wykonanym porównaniem to możesz udowodnić wszystko.
    > Zrób ponownie test. Ustaw tę hybrydę tak jak poprzednio(200ASA, 1/10s,
    > f/2.8), a potem ustaw Canona na 1/80s, 1600ASA, f/2.8 i dopiero wtedy
    > porównaj zdjęcia. Przy czym przy ogniskowej 20mm to powinieneś móc
    > utrzymać czasy 1/40s bez problemu. Ja przy takich szerokich kątach bez
    > stabilizacji utrzymuję 1/20s, czasami dłużej, ale wtedy już nie każde
    > zdjęcie jest ostre. Przy bezpiecznym czasie 1/40s powinieneś ustawić
> [...]

    to nie sa moje problemy a ogol ma takie same
    nie ma co tracic bez sensu czasu

    sprawa jest jasna.
    dla obiektywow o tej samej jasnosci jeden z IS drugi bez Is
    dla przypadku bez IS bedziesz musial podniesc czulosc ISO o tyle EV o
    ile ev pozwala wydluzyc czas naswietlania system IS.
    poniewaz panas ma b skuteczna stabilizacje siegajaca gdzies do 4 ev
    to w canonie bez IS musialbys podniesc czulosc o te 4 ev - a wowczas
    przewaga jakosc spada i to dramatycznie.

    to co proponujesz po fakcie powtorzyc zdjecia poprawiac parametry w
    canonie , moznaby tez analogicznie w panasie.

    przytoczylem ten przyklad wcale nie wydumny zeby pokazac tylko , ze to
    nie jest tak, ze jesli dslr to zdjecia musza byc lepsze.
    POwiedzialbym inaczej - jesli tani dslr z tanim kitem to zdjecia b
    czesto musza byc gorsze.

    w takich warunkach jak teraz ciemno i ponura na zewnatrz w zasadzie
    kitami o jasnosci 5,6 dobrych zdjec sie nie da technicznie robic -
    trza ciagnac iso na 1600 , 3200 a co to oznacza to wiemy.
    nic nie zastapi jasnego , dobrze skorygowanego obiektywu.