eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
  • Data: 2019-01-03 14:19:18
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 09:44:34 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > https://eli.thegreenplace.net/2004/08/08/equality-in
    -lisp

    > Tylko 5 różnych operatorów porównania, "which can be very confusing".
    > Jak tylko zapamiętam, czym się różnią, skupię się na interesujących zastosowaniach.

    W lispach masz dużo operatorów stwierdzających tożsamość dwóch
    obiektów, bo samo pojęcie tożsamości jest nieoczywiste.
    (istnieją całe traktaty filozoficzne na ten temat)

    Jako początkujący możesz zawsze używać equalp i dalej iść
    przez życie.

    Warto też zwrócić uwagę, że nawet w C sprawa wcale nie wygląda dużo
    lepiej. Wyjaśnij początkującemu, dlaczego następujący kod wypisze
    "różne".

    char s1[] = "abc";
    char s2[] = "abc";

    if (s1 == s2) {
    printf("równe");
    }
    else {
    printf("różne");
    }

    > No i nie trzeba w ogóle zapomnieć o zaawansowanych rzeczach. To oznacza, że być
    może Twoja ocena C++ nie jest zgodna z faktyczną praktyką jego używania.

    "scientific computing" to nie są programistycznie zaawansowane rzeczy.
    Naukowcy z reguły piszą na tyle małe programy, że niechlujstwo
    może uchodzić na sucho.
    Jak wpiszesz w Googla "fortran scientific computing", to też zaleje
    Cię wynikami.

    Mówiąc "zaawansowane rzeczy", mam na myśli duże, złożone systemy informatyczne.

    Zwolennikom języka C++ proponuję następujące wyzwanie, żeby
    wzieli książkę "Paradigms of Artificial Intelligence" Norviga
    jest dostępna za darmo tutaj: https://github.com/norvig/paip-lisp
    i spróbowali przełożyć zawarte w niej przykłady na C++.

    Myślę, że to dobre ćwiczenie, i można się przy tej okazji wiele nauczyć.