  • 41. Data: 2010-02-21 01:09:49
    Temat: Re: Jaki język?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:a9ca106e-5c20-47e6-a750-0aebaa032b32@b2
    g2000yqi.googlegroups.com...
    > PHP to bardzo zły wybór. Ten język w ogóle nie był projektowany,
    > wyszedł przypadkiem. Potem próbowano go łatać produkując potworka.

    Zgadzam się z tobą, Qurczak. PHP to czysta "praktyka programowania" czy
    nawet "praktyka robienia fuch".

    slawek

  • 42. Data: 2010-02-21 01:23:51
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:pnuvn55dt6gfm599hjhvu8kjtlhgfa2cba@4ax.
    com...
    > Windows ma architekturę opartą o zdarzenia i nie da się napisać
    > okienkowego programu z kontrolkami bez obsługi zdarzeń. Z drugiej

    Ale po co pisać "okienkowy program z bajerami"?

    Zdziwiłem się, jednak to prawda - 90% pracy to robienie okienkowości w
    programach które tego nie potrzebują. Linux jest dlatego tak dobry, bo nikt
    w nim nie szaleje z robieniem okienkowych programów tam, gdzie wystarcza
    konsola.

    > strony, każdy w miarę nowoczesny język, szczególnie ten który napędza
    > jakiś system RAD (Delphi, VB do 6, wszystko do .NET) ma obsługę tego
    > uproszczoną do maksimum - wyklikanie/npisanie procedury która coś robi
    > i przypisanie do zdażenia. Dla pozostałych języków masz z reguły

    Owszem, ale takie wyklikanie to raczej 16-latek. A w dodatku ta "uproszczona
    obsługa" przestaje być uproszczona gdy coś się zaczyna wieszać i psuć.

    > A certyfikaty? To chyba jak piszesz makra w Office.

    Bynajmniej.

    > Zaś .NET? To taka dodatkowa warstwa abstrakcji i tak właściwie
    > dodtakowy OS nałożony na bazowe Windows. Zaleta jest taka, że
    > wszystkie języki oparte na nim różnią się tylko językiem właśnie a

    Och, ja wiem jakie są zalety (i wady) .NET . Rzecz w tym, że to jak danie
    szlifierki kątowej - dyskutujemy o tym, jak uczyć 10-latków - a nie o tym,
    co powinno być na pierwszym semestrze informatyki :)

    slawek

  • 43. Data: 2010-02-21 01:32:26
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości grup

    > Moze jako preludiom do programowania zarzucic mu dwie gry: Colobot i
    > Ceebot? To moze byc dobry start, zwlaszcza ze efekty widac juz po 15
    > minutach! :-)

    Hmmm, może. W każdym razie Alice prawie spełnia wymagania - fajne, proste,
    milusie. Wada nr 1 - trochę za dużo angielskiego.

  • 44. Data: 2010-02-21 02:09:25
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 2/21/2010 2:32 AM, slawek wrote:

    > Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości grup

    > Hmmm, może. W każdym razie Alice prawie spełnia wymagania - fajne,
    > proste, milusie. Wada nr 1 - trochę za dużo angielskiego.

    Tą wadę można przekuć w zaletę. W tym wieku nauka języków idzie
    błyskawicznie. Sam zacząłem się uczyć rosyjskiego gdzieś w okolicach 1-2
    klasy podstawówki, bo zaintrygowały mnie literki, których nie znałem. A
    w 3-4 klasie angielski stał mi się niezbędnym do życia, bo pokochałem
    tekstówki na Atari. Grunt to motywacja, a taka Alice może jej dostarczyć
    i wątkotwórca będzie miał dwie pieczenie na jednym ogniu.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 45. Data: 2010-02-21 03:12:44
    Temat: Re: Jaki język? [antyK trybik]
    Od: proglem <c...@s...net>

    > Jak ktoś się uczy programować, to jeszcze jest nieskażony mentalnością
    > C.
    czystością składni? :->
    --
    qo |) CPL<=dataDPL CPL==/>=codeDPL:conform'/nc';max=CPL! AV0ID bHp
    _x/ , CPL<=TSS,gateDPL CPL>=/==dest_DPL:/(jmp&nc') ,RPL!- #GP -o0o
    | ng __ -- __ -- __ -- __ -- __ -- __ -- __ -- __ -x86-, EV3RY o0o
    ,__ -- __ -- Current/Requested/DescriptorPrivilegeLevel C/R/DPL , d4y m:#=

  • 46. Data: 2010-02-21 03:13:38
    Od: proglem <c...@s...net>

    "Przemyslaw Osmanski" rozwiązał/a/o:
    > Choć jak popatrzę na swoje początki (troszkę później niż 10 lat), to
    > zaczynałem od Basica (bo był wbudowany) i prosty program typu: 10 print
    > "Hello world"
    > 20 goto 10
    > dawał niesamowitą radochę. Patrząc z perspektywy to był chyba najgorszy
    > z możliwych początków bo w samym tym krótkim programie można znaleźć co
    > najmniej kilka podstawowych złamań zasad. Szybko jednak przeskoczyłem na
    > asm, bo wtedy żadnej poważnej alternatywy nie było...
    jakich zasad? :->
    --
    / qo |) :@=N%_g=v=a=g_eD_e=c()=d=8! =%!gN@8'Re. w8in/ad
    \ _x/ , ;h-%-a'hA'H4,X0'Xo~xo~xO,R`-%EXp01ITed: *-7/+eh

  • 47. Data: 2010-02-21 03:14:33
    Od: proglem <c...@s...net>

    "slawek" rozwiązał/a/o:
    > Zgadzam się z tobą, Qurczak. PHP to czysta "praktyka programowania" czy
    > nawet "praktyka robienia fuch".
    praktyka. a język? :->
    --
    -oh yea, i got it!
    -oh, stupid!

  • 48. Data: 2010-02-21 03:26:03
    Od: proglem <c...@s...net>

    "slawek" rozwiązał/a/o:
    > Logo wydaje mi się wyjątkowo głupie - bardzo różne od "normalnych"
    > języków, nie mające rozwinięcia OOP, z dziwacznym cudzysłowem.
    > Niepraktyczne - tzn. nie wiem, czy ktokolwiek pisze jakieś programy w
    > Logo (poza zabawą w programowanie). Żółw to był niezły pomysł w latach
    > 70-tych. Teraz? Ok, podobne rzeczy to w PostScripcie można zrobić, w
    > sumie jedno mało różni się od drugiego ;)
    takie się wydaje. natomiast dla znających ten język, jest on uprosz-
    czonym językiem funkcyjnym ściśle powiązanym z urządzeniem prezentacji
    danych (taka jego specjalizacja). pozwala intuicyjnie zrozumieć
    co to jest definiowanie funkcji, która nie ma podstaw w fizycznej repre-
    zentacji proceduralnej, lecz w algorytmie.

    > Komendy po polsku? Zapomnij. Jednym z zysków nauki programowania to
    > także opanowanie parunastu słówek angielskich.
    to zależy, czy planujesz dla swojego dziecka ( :-) ) żywot informatyka,
    czy żywot klepacza kodu, znającego superskomplikowane składnie języków
    przeobiektowych, które są konieczne do wyrażenia prostych rzeczy,
    czy może ma ono po prostu umieć korzystać z istniejących rozwiązań
    przy pomocy komputera tam gdzie to okaże się konieczne. :->
    --
    -oh yea, i got it!
    -oh, stupid!

  • 49. Data: 2010-02-21 04:28:59
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 17:19:20 +0100, jacem napisał(a):

    > Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > wyświetlania i wprowadzania danych w formularzu.
    > Można w excelowym VBA? Można.
    > Dodałbym do tego podstawy posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym.
    > W końcu to też jakby meta - programowanie, a jakże użyteczne.
    > Kto wie, czy takie rozwiązanie na początku nawet nie byłoby lepsze niż Python.
    >
    > Acha, przypomniało mi się, że MS niedawno zaprojektował specjalne bardzo proste
    > środowisko programistyczne dla uczących się podstaw programowania i dzieci, ale
    > gdzieś mi umknęła nazwa tego języka i adres do pobrania (darmowe).

    Excel fajna rzecz, ale kosztuje...
    Mysle, ze malowanie w takim darmowym VS 2008 i troche kodu pod kontrolki,
    to dla 10cio latka mila zabawa w programowanie.

  • 50. Data: 2010-02-21 06:25:08
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 02:04:23 +0100 slawek <s...@h...pl> napisał:
    > Tak, ale obiektowość w stylu C++ czy Javy - to na początek za duże
    > obciążenie - zwłaszcza jeżeli będzie potrzebne tworzenie nowych klas.
    może moja propozycja dot. php trochę odbiega od tego, co
    napiszę, ale lepiej OOP uczyć się dłużej niż na dziwnie
    uproszczonych językach

    > Owszem, jednak składnia bash-a nie nastraja optymistycznie - a i zadania
    > jakie można realizować chyba nie są atrakcyjne dla 10-latka.
    > Wątpię. Tzn. PHP jest jakimś tam rozwiązaniem okołowebowym. A jeżeli chodzi
    > o prostotę to z Basicem i Jeanem przegrywa.

    co jest na topie: Internet,
    co najbardziej lubią robić dzieci: to czego nie wolno.

    jestem przekonany, że łatwiej dziecku nauczyć się
    programowania przez ogólną frajdę z włamu, xss, sql-inc...
    dekompilacji, crackowania, itd

    i tu żaden język typu basic,jean,prolog... nie są trendy:)

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek
    http://tocheckserver.pl