  • 191. Data: 2010-08-13 10:41:49
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    news:slrni6a84s.1rk8.januszek@gimli.mierzwiak.com...
    > Yakhub napisa?(a):

    > Hmm... IMO to nie jest wina systemu tylko kodu niektorych aplikacji,
    > ktore po prostu bez swapu glupieja.

    Na szczęście nie dotyczy to wszystkich aplikacji i mogę bez problemów
    pracować z wyłączonym plikiem wymiany.

    --
    marfi

  • 192. Data: 2010-08-13 10:53:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > komputerze tyle ramu, żeby ją wyłączyć - i to po prostu nie działa. To
    > znaczy - działa, ale jakoś tak... niezabardzo.

    Możesz napisać coś więcej? Na XP bez problemu wyłączyłem swap.

  • 193. Data: 2010-08-14 15:00:09
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-08-13 12:53:37 niejaki qwerty napisał:
    > Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Możesz napisać coś więcej? Na XP bez problemu wyłączyłem swap.

    ja na w7 też

    chyba

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 194. Data: 2010-08-16 05:44:03
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia 13 Aug 2010 12:37:23 +0200, januszek napisał(a):

    > Yakhub napisa?(a):

    > Hmm... IMO to nie jest wina systemu tylko kodu niektorych aplikacji,
    > ktore po prostu bez swapu glupieja.

    Być może, spierał się nie będę - fakt jednak pozostaje - dla mnie wyłącznie
    swapu nie wchodzi w grę.

    --
    Yakhub

  • 195. Data: 2010-08-16 10:07:10
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-14 17:00, p0li pisze:

    > ja na w7 też

    ja tez kiedys wylaczalem, ale system dzialal gorzej niz z wirtualnym
    ramdyskiem.
    Zreszta Microsof nie wprost sam sie przyznaje do tej ulomnosci oferujac
    przyspieszanie windowsa za pomoca pendrive'a...
    Marx

  • 196. Data: 2010-08-16 13:10:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marx napisa?(a):

    [...]

    > Zreszta Microsof nie wprost sam sie przyznaje do tej ulomnosci oferujac
    > przyspieszanie windowsa za pomoca pendrive'a...

    Chyba musisz jeszcze sporo doczytać o ReadyBoost ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 197. Data: 2010-08-16 18:49:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości grup
    l...
> [...]
    > Zreszta Microsof nie wprost sam sie przyznaje do tej ulomnosci oferujac
    > przyspieszanie windowsa za pomoca pendrive'a...

    readyboost to nie jest swap.

  • 198. Data: 2010-08-17 08:40:28
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-16 20:49, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości grup
    l...

    > readyboost to nie jest swap.

    http://www.microsoft.com/poland/technet/article/art0
    25.mspx

    "Technologia ta nie wykorzystuje pamięci na dyskach przenośnych
    bezpośrednio do zwiększenia ilości pamięci RAM (z powodu ogromnej
    dysproporcji wydajności), natomiast zapisuje tam dane wykorzystywane
    przez menadżera pamięci. Jeśli użytkownik uruchamia wiele aplikacji na
    systemie z małą ilością pamięci, Windows ReadyBoost wykorzysta dysk
    flash do stworzenia KOPII PAMIĘCI WIRTUALNEJ, która nie jest tak szybka
    jak RAM, ale i tak szybsza niż dysk twardy dla losowych odczytów/zapisów."

    Nigdzie nie pisałem ze readyboost to swap. Natomiast napisalem ze
    pendrive sluzy do przyspieszania windowsa. W jaki sposob, napisano
    powyzej. Jak ktos nie widzi analogii z ramdyskiem w RAM to juz nie moja
    wina...
    Marx

  • 199. Data: 2010-12-30 15:21:07
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.08.2010 11:59, Mariusz Kruk pisze:

    > Niestety, czasem swapowanie jest po prostu nadgorliwe.

    Owszem. Ale tylko czasem jest to wina systemu operacyjnego,
    najczęściej jednak budowy (lub po prostu rozmiaru) aplikacji.

    > "Oprogramowanie niedostosowane do algorytmu swapowania w OS"???

    Źle to sformułowałem może. "Oprogramowanie było na tyle
    niefajnie napisane, że proste algorytmy swapowania imple-
    mentowane w systemie operacyjnym okazały się niewystarczają-
    ce i trzeba było wprowadzić bardziej skomplikowane, uwzględ-
    niające większe rozmiary kodu i danych niż założono jako
    optymalne dla aplikacji".

    > Swapowanie ma być przezroczyste dla userlandu. Jeśli sobie nie radzi, to
    > znaczy, że jest skopane. Albo nieprzystosowane do pewnego konretnego

    Jest przezroczyste, ale funkcjonalnie, a nie wydajnościowo.

    > BTW, nigdy się w to jakoś specjalnie nie zagłębiałem - jest we windows
    > jakiś odpowiednik linuksowego /proc/sys/vm?

    Jeżeli chodzi o statystyki, to jest. Jeżeli o regulowanie
    procesu wymiany -- nie, algorytm zawsze był bardzo prosty
    i są tylko ze 3-4 klucze w rejestrze wpływające na jego
    działanie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 200. Data: 2010-12-31 09:30:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >W dniu 04.08.2010 11:59, Mariusz Kruk pisze:

    Uojeza. Radek, na koniec roku porządki robisz? ;-)

    >Owszem. Ale tylko czasem jest to wina systemu operacyjnego,
    >najczęściej jednak budowy (lub po prostu rozmiaru) aplikacji.

    Może. Powód jest nieistotny, efekt się liczy.

    >Jeżeli chodzi o statystyki, to jest. Jeżeli o regulowanie
    >procesu wymiany -- nie, algorytm zawsze był bardzo prosty
    >i są tylko ze 3-4 klucze w rejestrze wpływające na jego
    >działanie.

    Statystyki, to wiem. Chodziło mi właśnie o regulację. Możesz coś bliżej
    o tych kluczach?

    --
    [ K...@e...eu.org ]