  • 11. Data: 2012-01-10 00:45:39
    Temat: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik nenik napisał:

    > miedziany rdzen + zelazna powloka ale takich nie produkuja dla tych lutownic:(

    A po cholerę miedziany rdzeń? Przecież ten grot nie przenosi
    centymetrami ciepła, on je wytwarza na miejscu - zatem spokojnie drut
    może być po prostu żelazny bez cudowania z żelazowaną miedzią jak to
    trzeba w klasycznych lutownicach oporowych robić.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2012-01-10 01:10:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Tester napisał:

    > Wszystko jedno. Warstwa srebra rozpuści się po dwóch lutowaniach.

    A rdzeń miedziany po kilkunastu kolejnych.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2012-01-10 04:44:35
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4f0b9017$0$1257$65785112@news.neostrada.pl...

    > A rdzeń miedziany po kilkunastu kolejnych.

    Ale zawsze, "kilkanaście" > "dwa"...

  • 14. Data: 2012-01-10 07:56:18
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Kupione dawno temu na Wolumenie:
    > Końcówka "U" wygięta z 1cm stalowego drutu z dospawanymi czołowo dwoma
    > kawałkami
    > po ok 5cm mosiężnego drutu przeżyła już z 1000 miedzianych grotów i wciąż
    > ma się
    > dobrze.

    Też mam takie groty ale z Lutolą strasznie się przegrzewały i mogłem lutować
    tylko zasilając z regulowanego autotransformatora.

    Potem kupiłem drutu miedzianego o właściwej średnicy, naciąłem grotów od
    metra i do tej pory je mam ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 15. Data: 2012-01-10 08:14:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w wiadomości
    Użytkownik nenik napisał:
> [...]
    >może być po prostu żelazny bez cudowania z żelazowaną miedzią jak to
    >trzeba w klasycznych lutownicach oporowych robić.

    Tez tak kiedys myslalem - niestety, odpowiedniego spinacza nie
    potrafilem dobrac.
    Troche mnie to zdziwilo, ale widac drut musi miec odpowiednio niski
    opor.
    No i oczywiscie odpowiednio wysoki :-)

    J.

  • 16. Data: 2012-01-10 09:12:10
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 09 Jan 2012 20:57:23 +0100,
    Tester <n...@v...pl> screamed:

    > Wszystko jedno. Warstwa srebra rozpuści się po dwóch lutowaniach.

    Ale srebrzenie nie zaśniedzieje po tygodniu i nie trzeba będzie go
    rozkręcać bo nie grzeje.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 10:11:49 user up 13043 days, 22:06, 1 user, load average: 0.75, 0.04, 0.99 ]

    Backup not found! A)bort, R)etry, P)anic?

  • 17. Data: 2012-01-10 10:16:32
    Temat: [OT jaka lutownica
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    a przy okazji, sprzedaje ktoś gdzieś jeszcze lutownice starego typu? gdzie
    grot był normalnie (poziomo) zamocowany? takie pomarańczowe, żółte, zielone,
    pewnie kojarzycie? na allegro sam syf jak tym można w ogóle lutować,
    lutownica z grotem zmocowany mionowo to już kuriozum...

  • 18. Data: 2012-01-10 10:34:50
    Temat: Re: [OT jaka lutownica
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jeh360$r74$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    >zielone, pewnie kojarzycie? na allegro sam syf jak tym można w ogóle
    >lutować, lutownica z grotem zmocowany mionowo to już kuriozum...

    Pełno ich na Allegro. Oryginalne nowe Lutole (kilka kolorów), ZDZ (kilka
    kolorów), i jajowate TEX (tylko niebieskie).

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2012-01-10 11:52:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>
    napisał w

    >Pełno ich na Allegro. Oryginalne nowe Lutole (kilka kolorów), ZDZ
    >(kilka kolorów), i jajowate TEX (tylko niebieskie).

    Ale zadnej takiej zeby od raczki do konca grota bylo krotko :-(

    J.

  • 20. Data: 2012-01-10 11:56:13
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-01-10 12:52, J.F pisze:

    > Ale zadnej takiej zeby od raczki do konca grota bylo krotko :-(

    Trzeba tuningować :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem