  • 1. Data: 2012-01-09 19:08:29
    Temat: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Jakie groty sa lepsze dla zwyklych lutownic transformatorowych ? Miedziane
    CU czy srebrzone AG ?

    Fantom

  • 2. Data: 2012-01-09 19:21:51
    Temat: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2012 20:08:29 +0100, Fantom napisał(a):

    Miedziane CU

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-01-09 19:57:23
    Od: Tester <n...@v...pl>

    W dniu 2012-01-09 20:08, Fantom pisze:
    > Jakie groty sa lepsze dla zwyklych lutownic transformatorowych ?
    > Miedziane CU czy srebrzone AG ?
    >
    > Fantom

    Wszystko jedno. Warstwa srebra rozpuści się po dwóch lutowaniach.

    Tester

  • 4. Data: 2012-01-09 19:57:47
    Od: Tester <n...@v...pl>

  • 5. Data: 2012-01-09 19:58:36
    Od: Tester <n...@v...pl>

  • 6. Data: 2012-01-09 21:48:06
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Tester pisze:

    > Wszystko jedno. Warstwa srebra rozpuści się po dwóch lutowaniach.
    >
    > Tester

    Jak lutujesz złocone kable audiofilskie to wymieniasz grot. Ale wtedy to
    i tak lepiej jest mieć z czystego srebra (na pewno lut się nie przegrzeje).

  • 7. Data: 2012-01-09 21:56:15
    Od: " nenik" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Jakie groty sa lepsze dla zwyklych lutownic transformatorowych ? Miedziane
    > CU czy srebrzone AG ?

    miedziany rdzen + zelazna powloka ale takich nie produkuja dla tych lutownic:(

    jesli ten uzytkownik
    http://www.sp2swj.sp-qrp.pl/DDS_DL4JAL/porady/groty.
    jpg
    nalozyl by powloke zelazna na taki miedziany rdzen to zywotnosc takiego grota
    wzrosnie ponad 100 krotnie, ale ze transformatorowka jest przeznaczona do
    pracy dorywczej to nikt sie takimi rzeczami nie zajmuje

  • 8. Data: 2012-01-09 22:07:06
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2012-01-09 22:56, nenik pisze:

    > miedziany rdzen + zelazna powloka ale takich nie produkuja dla tych lutownic:(

    Produkują, przejdź się do Castoramy.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 9. Data: 2012-01-09 22:49:36
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Jakie groty sa lepsze dla zwyklych lutownic transformatorowych ? Miedziane
    > CU czy srebrzone AG ?
    >
    > Fantom

    Kupione dawno temu na Wolumenie:
    Końcówka "U" wygięta z 1cm stalowego drutu z dospawanymi czołowo dwoma kawałkami
    po ok 5cm mosiężnego drutu przeżyła już z 1000 miedzianych grotów i wciąż ma się
    dobrze.

  • 10. Data: 2012-01-10 00:30:23
    Od: "Wojciech_B" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jakie groty sa lepsze dla zwyklych lutownic transformatorowych ? Miedziane
    > CU czy srebrzone AG ?
    >
    > Fantom
    Dawno,dawno temu kupiłem groty z blachy miedzianej.Była to blacha o grubości
    ok 0.5-1.0 mm a konkretnie pasek tej blachy o szerokości ok.2 mm rozcięty w
    połowie tak, że rozcięcie kończyło się ok.1 mm przed końcem paska tworząc
    ramiona grota.Taki grot,wprost nie do wiary, wytrzymywał około miesiaca
    intensywnego lutowania,a prawie rok rzadszego.Kupowałem to w blistrach po 3
    rozmiary grubości blach i po kilka sztuk kazdego rozmiaru.Do dzisiaj mam
    jeszcze kilka sztuk pomimo upływu co najmniej 25 lat.Aha,nieprzecieta
    końcówka takiego grota była lekko spęczniona.

    wibi