  • 11. Data: 2011-05-13 07:00:44
    Temat: Re: Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:iqbcu9$o1u$1@news.onet.pl...
> [...]
    kasuje tylko wolne sektory i uruchamia się spod

    > Jak wyrzucasz, to wez mlotek i fizycznie zniszcz dysk - elektronike i talerze. :)

    Zwróć uwagę że w wielu sytuacjach trzeba oddać komp a nie możne go rozkręcać.
    BTW nie mam żadnych danych nielegalnych czy tajnych-ale tak samo jak papieru z danymi
    osobowymi nie zaleca się wyrzucać tak samo HD

  • 12. Data: 2011-05-13 07:56:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 13 May 2011 08:58:55 +0200, KrisB napisał(a):

    > A wiesz że może się skuszę, jak to zrobić ?

    Poszukaj w googlach haseł "Enhanced Secure Erase" i może "CMRR"

  • 13. Data: 2011-05-13 16:42:03
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik KrisB napisał:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Zwróć uwagę że w wielu sytuacjach trzeba oddać komp a nie możne go
    > rozkręcać.

    Na przyklad w jakich? Serio pytam.

    > BTW nie mam żadnych danych nielegalnych czy tajnych-ale tak samo jak
    > papieru z danymi osobowymi nie zaleca się wyrzucać tak samo HD

    Papier do niszczarki. CD/DVD do niszczarki. Notatki i wyciagi do
    niszczarki. Dysk do niszczarki - znaczy pod mlotek.

    :)

  • 14. Data: 2011-05-13 18:54:12
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    > Na przyklad w jakich? Serio pytam.

    Komp w robocie, nie ?

  • 15. Data: 2011-05-13 20:03:47
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik KrisB napisał:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Komp w robocie, nie ?

    W sumie dziwne, bo skoro masz uprawnienia do puszczenie szredera i
    wyczyszczenia dysku, to dlaczego nie masz do zniszczenia dysku? :)

    Niewazne. pojechac szrederem, zainstalowac linuxa, pojechac szrederem i
    po danych :)

  • 16. Data: 2011-05-14 11:47:12
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > Na przyklad w jakich? Serio pytam.

    np. przenosne dyski oddawane do naprawy gwarancyjnej, co dziwniejsze
    netbooki i laptopy gdzie zeby dostac sie do dysku trzeba rozebrac
    pol komputera, zaplombowane komputery pc itd. itp.

  • 17. Data: 2011-05-14 14:09:24
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-14 13:47, m4rkiz wrote:
> [...]
    > netbooki i laptopy gdzie zeby dostac sie do dysku trzeba rozebrac
    > pol komputera, zaplombowane komputery pc itd. itp.

    Jezeli kupujesz laptop, w okresie gwarancji zobowiazany jestes do
    oddania calego sprzetu. jezeli zas wymieniles sobie dysk we wlasnym
    zakresie, to wtedy oddajesz sam dysk, ktory objety jest osobna umowa
    gwarancyjna. Bez przesady tez, w sporej czesci urzadzen przenosnych
    dostep do dysku jest dosc latwy (czasami gorzej z pamieciami).

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 18. Data: 2011-05-16 08:56:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-05-14, o godz. 16:09:24
    Rafał Łukawski <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > gwarancyjna. Bez przesady tez, w sporej czesci urzadzen przenosnych
    > dostep do dysku jest dosc latwy (czasami gorzej z pamieciami).

    Nie do końca. Np serwis HP czy Dell bez problemu przyjmuje do naprawy
    komputery bez dysków po zapytaniu o taką sprawę przy zgłoszeniu
    serwisowym. Gorzej jeśli uszkodzony jest sam dysk ale jeśli zakłada się
    że dane nie powinny opuścić siedziby firmy wykupuje się gwarancję w
    wersji z pozostawieniem uszkodzonych nośników u nas. Drożej ale ma się
    pewność że nikt w tym grzebać nie będzie. Co do firmowych komputerów
    zwracanych do firmy to warto zwrócić uwagę że dane z dysku zostaną
    usunięte ale potem okazuje się że są dostępne dla pracodawcy np. w
    obowiązkowych backupach.

    Zdrówko