  • 1. Data: 2011-05-10 09:15:56
    Temat: Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Jak wiadomo jest np. Heidi eraser, który kasuje dysk algorytmem Guttman'a, ale on
    kasuje tylko wolne sektory i uruchamia się spod
    Win, czyli przynajmniej parę giga nie zostanie skasowane, bo będzie na nich OS.

    Jak wyrzucam stary komp to chcę wykasować dokładnie HD na wszelki wypadek.

    Pytanie: szukam erasera, najlepiej realizujący profesjonalny algorytm np. Guttman'a,
    ale który by można zbootować z flesza/CD i w
    ten sposób skasowałby mi się cały twardziel. I pewnie nie tylko ja :)

    Krzyś

  • 2. Data: 2011-05-10 09:22:44
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.05.2011 11:15, KrisB pisze:

> [...]
    > np. Guttman'a, ale który by można zbootować z flesza/CD i w ten sposób
    > skasowałby mi się cały twardziel. I pewnie nie tylko ja :)

    Przechowujesz tajne dane wywiadowcze o wielkim znaczeniu dla
    bezpieczeństwa kraju?

    Bo jeśli nie to wystarczy zapisanie całego dysku zerami - i do tego
    wystarczy każdy linux w wersji live.

    Jak jesteś bardzo paranoiczny - zapisz dysk parę razy ciągiem liczb
    losowych.

  • 3. Data: 2011-05-10 09:59:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2011 11:22:44 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Jak jesteś bardzo paranoiczny - zapisz dysk parę razy ciągiem liczb
    > losowych.

    Paranoikom maksymalnym zwracam uwagę, że bywają jeszcze sektory
    realokowane. Żeby je wykasować trzeba wywołać kasowanie przez SMART-a.

  • 4. Data: 2011-05-10 10:18:41
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Jak wyrzucam stary komp to chcę wykasować dokładnie HD na wszelki wypadek.

    To przyłóż kilka razy młotkiem w HDD i po kłopocie.

  • 5. Data: 2011-05-10 10:44:52
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 10-05-2011 11:15, KrisB rzecze:

    > Pytanie: szukam erasera, najlepiej realizujący profesjonalny algorytm
    > np. Guttman'a, ale który by można zbootować z flesza/CD i w ten sposób
    > skasowałby mi się cały twardziel. I pewnie nie tylko ja :)

    Każdy Linux live i polecenie shred. Niestety nie wiem,
    czy jest wystarczająco profesjonalny...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2011-05-10 10:58:22
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2011-05-10 11:15, KrisB pisze:
> [...]
    > np. Guttman'a, ale który by można zbootować z flesza/CD i w ten sposób
    > skasowałby mi się cały twardziel. I pewnie nie tylko ja :)

    DBaN. Odpalany z dyskietki/CD. Z pena nie próbowałem.
    aL

    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 7. Data: 2011-05-10 11:36:33
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jak wiadomo jest np. Heidi eraser, który kasuje dysk algorytmem Guttman'a,
    > ale on kasuje tylko wolne sektory i uruchamia się spod

    Pod win jest eraser z sourceforge,
    ale wywalal mi sie pare razy wiec nie polecam go.

    Na Hiren's BootCD znajdziesz cos, o np.
    Data Shredder 1.0 - A tool to Erase disk and files (also wipe free space)
    securely.

    W ogole to "zwykle" zerowanie dysku programem ze strony producetna dysku
    styknie.

  • 8. Data: 2011-05-10 13:00:57
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik KrisB napisał:
> [...]
    >
    > Jak wyrzucam stary komp to chcę wykasować dokładnie HD na wszelki wypadek.

    Jak wyrzucasz, to wez mlotek i fizycznie zniszcz dysk - elektronike i
    talerze. :)

  • 9. Data: 2011-05-10 19:35:40
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Użytkownik "aL" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skasowałby mi się cały twardziel. I pewnie nie tylko ja :)

    DBaN. Odpalany z dyskietki/CD. Z pena nie próbowałem.

    Dzięki spróbuję-jeśli działa to to jest to.

  • 10. Data: 2011-05-13 06:58:55
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    > Paranoikom maksymalnym zwracam uwagę, że bywają jeszcze sektory
    > realokowane. Żeby je wykasować trzeba wywołać kasowanie przez SMART-a.

    A wiesz że może się skuszę, jak to zrobić ?