  • 41. Data: 2014-09-08 09:25:26
    Temat: Re: Jaki dysk SSD?
    Od: atm <...@v...pl>

    > To chyba jakis przestarzaly artykul. Instalowalem Windows 8.1 z plyty a
    > wczesniej z ISO ze stron Microsoftu z wersja evaluate i nic tam nie
    > trzba kombinowac. A jesli interesuje cie cos z torrentow to kiedys tez
    > testowalem i tylko 1 na 4 dzialal w domenie MS.
    >
    > Pozdrawiam

    Mam oryginalna plyte DVD W8.0, w miedzyczasie poszukam ISO W8.1.
    Teraz tylko musze poczekac na zakupiony dysk :]

  • 42. Data: 2014-09-08 09:50:47
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-08 09:25, atm pisze:

    > Mam oryginalna plyte DVD W8.0, w miedzyczasie poszukam ISO W8.1.
    > Teraz tylko musze poczekac na zakupiony dysk :]

    http://getintopc.com/softwares/operating-systems/win
    dows-8-1-download/

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 43. Data: 2014-09-08 09:53:57
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-08 09:50, Chris wrote:

    > http://getintopc.com/softwares/operating-systems/win
    dows-8-1-download/

    Dzieki za link, wczesniej juz go znalazlem, niestety to angielska wersja
    Windowsa.

  • 44. Data: 2014-09-08 10:53:06
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-08 09:53, atm pisze:

    dows-8-1-download/

    > Dzieki za link, wczesniej juz go znalazlem, niestety to angielska wersja
    > Windowsa.

    To coś z tego:

    http://forum.centrumwindows.pl/Temat-Windows-8-1-Win
    dows-8-1-z-Update-1-PL-ISO-Linki

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 45. Data: 2014-09-08 12:30:28
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-07 23:48, zil0g wrote:
    > *atm* wdusil[a] knefle:

    .html

    > I znow te mity o niskim poborze pradu. Wspominany tu Crucial MX 256
    > ma pobor ~2x wiekszy od obecnych talerzowych, a od opisywanego WD DUALa
    > 3x. Wogole ten tekst wyglada jakby byl posklejany z kilku innych:
    >
    > "Z kolei po sformatowaniu dysku zostanie on uznany za uszkodzony i wypadnie z
    uzycia.
    > Z kolei bedzie mozna korzystac z calej reszty pojemnosci dysku. Warto o tym
    pamietac
    > i wiedziec, ze po awarii tego typu nasze dane nadal beda bezpieczne
    > i bedzie mozna je przeniesc w inne miejsce."

    Poszukalem testow gdzie badano pobor pradu:

    Crucial MX100 256GB: ok 3.40W (random write, sequential write)
    http://www.anandtech.com/show/8066/crucial-mx100-256
    gb-512gb-review/8

    WD Caviar Black 2TB: 10.70 Watts (Read/Write - ze specyfikacji)
    http://www.storagereview.com/western_digital_caviar_
    black_review_2tb
    Read and write power consumption were both consistent with the
    manufacturer's claims of 10.7 watts. Idle power consumption actually
    came up lower in our tests with an average of 6.41 watts measured over a
    one minute period with no disk activity.
    Startup current is one area larger drives tend to hit a foul ball on.
    With high rotational speeds and a lot of weight to spin up to speed the
    startup current tends to be quite high. The 2TB Caviar Black took a
    tradeoff between fast ready times and startup current with a slower
    startup time. This allowed the drive to limit the inrush power to just
    under 17 watts. To put this in comparison the Constellation ES and the
    RE4 used 27 watts and 24 watts respectively.

  • 46. Data: 2014-09-08 13:03:41
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-08 12:30, atm wrote:

> [...]
    > under 17 watts. To put this in comparison the Constellation ES and the
    > RE4 used 27 watts and 24 watts respectively.

    Nowy WD Black tez nie wypada duzo lepiej:
    Current Requirements
    Power Dissipation
    Read/Write 9.50 Watts
    Idle 8.10 Watts
    Standby 1.30 Watts
    Sleep 1.30 Watts
    http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=760#
    Tab3

  • 47. Data: 2014-09-08 13:09:19
    Od: atm <...@v...pl>

    > Nowy WD Black tez nie wypada duzo lepiej:
    > Current Requirements
    > Power Dissipation
    > Read/Write 9.50 Watts
    > Idle 8.10 Watts
    > Standby 1.30 Watts
    > Sleep 1.30 Watts
    > http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=760#
    Tab3

    Chyba, zeby wziac pod uwage 2.5" Black
    Power Dissipation
    Read/Write 1.75 Watts
    Idle 0.80 Watts
    Standby 0.20 Watts
    Sleep 0.20 Watts
    http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=790#
    Tab3
    Ale wtedy wydajnosc bedzie jeszcze bardziej na niekorzysc hdd.

  • 48. Data: 2014-09-08 15:13:12
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 08 Sep 2014 13:09:19 +0200
    doszła do mnie wiadomość <540d8e71$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    od atm <...@v...pl> :

> [...]
    #Tab3
    >Ale wtedy wydajnosc bedzie jeszcze bardziej na niekorzysc hdd.

    Tu chyba chodziło o wielkie dzieło firmy WD, czyli Black 2, jednak z
    tym trzykrotnie większym poborem mocy to ostro przesadzone.
    http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=1190
    Black 2 power consumption:
    http://www.anandtech.com/show/7682/the-wd-black2-rev
    iew/9
    MX100 power consumption:
    --
    Gdy się urodziłem, Polska miała Kościół katolicki.
    Dziś Kościół katolicki ma Polskę.

  • 49. Data: 2014-09-08 19:15:46
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 08/09/2014 08:53, atm wrote:

    dows-8-1-download/

    > Dzieki za link, wczesniej juz go znalazlem, niestety to angielska wersja
    > Windowsa.

    Aaa, to ja tez mowilem o angielskiej wersji. Tak czy owak upgrade z
    Windowsa 8 do 8.1 jest prawdopodobnie tego samego kalibru co 8.1 update 1
    wiec cos jak service pack. Czyli mozesz swojego Windowsa 8 upgradeowac. ;)

  • 50. Data: 2014-09-08 19:20:16
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-08 19:15, 2late wrote:

> [...]
    > Windowsa 8 do 8.1 jest prawdopodobnie tego samego kalibru co 8.1 update
    > 1 wiec cos jak service pack. Czyli mozesz swojego Windowsa 8

    Mam dwuletnia lub lepiej siodemke, przyda sie wyczyszczenie.
    Znalazlem juz odpowiedni obraz, teraz czekam na dysk :]