  • 31. Data: 2014-09-06 11:18:12
    Temat: Re: Jaki dysk SSD?
    Od: Stregor <s...@g...com>

    > tylko parę lat temu mój wd black 500 był tańszy od dzisiejszego, te same
    > pojemności
    > pamięć 2x4 gskill około 2 lata temu 190zł, obecnie ta sama 380zł
    > dziwne, ale prawdziwe

    Wzrost ceny dysków w ostatnim czasie to wynik katastrof w Tajlandii
    (powodzie). Na jakiś czas popyt znacznie przekroczył podaż, więc ceny
    wzrosły, a... później zostały na tym poziomie. Teraz powoli spadają.

    Jeśli chodzi o kości pamięci to też był jakiś motyw ze spaloną fabryką
    Samsunga? Ale szczegółów nie pamiętam.

    Zasadniczo jednak na przestrzeni lat pamięć magnetyczna strasznie
    tanieje biorąc pod uwagę cenę mega/gigabajta powierzchni

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 32. Data: 2014-09-07 11:35:52
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:luchjr$3u2$1@node2.news.atman.pl...
    > to jest zmowa, oni mają zarobić po 500% i dlatego ceny wiszą...

    Dokładnie, nikt mi nie wmowi ze wyprodukowanie kilku kosci pamieci kosztuje
    tyle ile obecnie sobie życzą producenci. Tu jest gigantyczna przebitka.
    Smiem twierdzic ze wyprodukowanie dysku SSD o tej samej pojemności juz
    dzisiaj jest tańszcze od HDD. Przeciez w HDD jest kupa megaprecyzyjnych
    technologii i mechanizmów, przy których szwajcarskie zegarki są jak ruski
    czołg. A SSD to nic innego jak kilka scalakow na plytce plus kontroler.
    Niestety przyjdzie poczekac na tanie SSD az producenci odetną swoje kupony.
    Ja mam 120GB SSD na system i poki ceny nie spadną do poziomu przynajmniej
    dwukrotnosci HDD to nie zamierzam w to "inwestowac".

    Pozdr

  • 33. Data: 2014-09-07 12:12:12
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 07/09/2014 10:35, miumiu wrote:
> [...]
    > Ja mam 120GB SSD na system i poki ceny nie spadną do poziomu przynajmniej
    > dwukrotnosci HDD to nie zamierzam w to "inwestowac".

    W cenie placisz za labolatoria i za to, zeby za rok podwoily pojemnosc.
    Kazdy w lancuchu dystrybucji tez chce zarobic, bez promocji tez nie wiele sprzedasz.

  • 34. Data: 2014-09-07 20:26:42
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-05 01:04, Przemysław Ryk wrote:

    > Sasmung 840 / 850 Evo lub Pro
    > Crucial MX
    >
    > Tak na mój gust. :D

    Dziekuje wszystkim za rady i propozycje. Ostatecznie zdecyduje sie chyba
    na Crucial MX100 256GB. Bralem pod uwage Samsunga 850 Pro, ale
    nie potrzebuje enterprise quality. Trzy lata gwarancji plus maly zapas
    to akurat tyle, zeby sie zestarzal technologicznie. Za chwile wchodzi
    SATA Express, ktory w pelni wykorzysta potencjal kosci umieszczancych
    obecnie...dlawionych przez SATA 6GB.
    Poza tym tutaj znalazlem troche ciekawych informacji na temat SSD:
    http://www.spidersweb.pl/2014/01/dysk-ssd-kompendium
    .html

    Offtopowo troche, czy ktos z Was stawial system W8.1 od zera, nie robiac
    update W7?

  • 35. Data: 2014-09-07 23:21:08
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 07/09/2014 19:26, atm wrote:

    > Offtopowo troche, czy ktos z Was stawial system W8.1 od zera, nie robiac
    > update W7?

    To takie nie typowe?
    Mnie sie zdarzylo ;)

  • 36. Data: 2014-09-07 23:48:54
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *atm* wdusil[a] knefle:

    >http://www.spidersweb.pl/2014/01/dysk-ssd-kompendiu
    m.html

    I znow te mity o niskim poborze pradu. Wspominany tu Crucial MX 256
    ma pobor ~2x wiekszy od obecnych talerzowych, a od opisywanego WD DUALa
    3x. Wogole ten tekst wyglada jakby byl posklejany z kilku innych:

    "Z kolei po sformatowaniu dysku zostanie on uznany za uszkodzony i wypadnie z uzycia.
    Z kolei bedzie mozna korzystac z calej reszty pojemnosci dysku. Warto o tym pamietac
    i wiedziec, ze po awarii tego typu nasze dane nadal beda bezpieczne
    i bedzie mozna je przeniesc w inne miejsce."

  • 37. Data: 2014-09-08 00:23:13
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >tyle ile obecnie sobie życzą producenci. Tu jest gigantyczna przebitka.

    Wejdź w ten biznes i zostań miliarderem. Zabijesz konkurencję niską
    przebitką :P

  • 38. Data: 2014-09-08 08:33:47
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-07 23:21, 2late wrote:

    > To takie nie typowe?
    > Mnie sie zdarzylo ;)
    >
    > Pozdrawiam

    Dawno temu, niedlugo po premierze zainstalowalem W8.0 jako upgrade.
    Chcialbym jednak miec czysty system bez pozostalosci po W7.
    Znalazlem taki przepis:
    http://antyweb.pl/omin-problemy-z-aktualizacja-i-pob
    ierz-dysk-instalacyjny-z-windows-8-1-chociaz-microso
    ft-teoretycznie-go-nie-udostapnia/
    Ale fragment z uniwersalnym kluczem seryjnym trąci partyzantka ;]

  • 39. Data: 2014-09-08 08:39:33
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-07 23:21, 2late wrote:

    > To takie nie typowe?
    > Mnie sie zdarzylo ;)
    >
    > Pozdrawiam

    Jest tez instrukcja MS:
    http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-8/clean-i
    nstall
    Tutaj chyba jest potrzeba posiadania zainstalowanej wczesniejszej wersji
    systemu.

  • 40. Data: 2014-09-08 09:14:54
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 08/09/2014 07:33, atm wrote:

> [...]
    ft-teoretycznie-go-nie-udostapnia/

    > Ale fragment z uniwersalnym kluczem seryjnym trąci partyzantka ;]

    To chyba jakis przestarzaly artykul. Instalowalem Windows 8.1 z plyty a
    wczesniej z ISO ze stron Microsoftu z wersja evaluate i nic tam nie trzba
    kombinowac. A jesli interesuje cie cos z torrentow to kiedys tez testowalem
    i tylko 1 na 4 dzialal w domenie MS.