  • 61. Data: 2009-09-09 20:03:44
    Temat: Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupić?
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    de Fresz pisze:

    > Już sprawdzałem. W różnych konfiguracjach. A Ty?

    Tak. Kopiowanie w obrębie dysku. Katalog 3GB z fotkami- 20-25 MB/s
    Ten sam dysk x3 w raid 0 70-80MB/s

    lepszego dowodu nie potrzebuję.

  • 62. Data: 2009-09-10 07:45:18
    Temat: Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupi
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 9 wrzesień (środa), gdy o godzinie 18:20 *Mariusz* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > 1-(1-1/4)*(1-1/4)*(1-1/4) = 0.58

    > 1-(1-1/4)*(1-1/4)*(1-1/4)*(1-1/4) = 0.68
    >
    > Czyli odpowiednio 58% i 68% szans na utratę danych.

    popraw Cię mnie w rozumowaniu, ale coś jest tu nie tak (znaczy się nie w
    obliczeniu). Myślę, że nie można brać wartości 1/4, ale najpierw oblicz
    należy prawdopodobieństwo awarii jednego dysku. Dopiero na podstawie tej
    wartości (z tą wartością) można obliczyć prawdopodobieństwo awarii RAID
    0.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-09-10 09:42:02

  • 63. Data: 2009-09-10 07:55:38
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Szymon von Ulezalka"
    >znaczy sie: przy awaryjnowsci 25% w pierwszym roku dzialania- raid0
    >zlozony z 4 dyskow maksymalnie po roku powinien kopnac w kalendarz.
    >ale, rozumiesz chyba ze ta awaryjnosc jest 'lekko' przesadzona :?

    Chłopie, weź jednak wróć do szkoły i poczytaj o rachunku
    prawdopodobieństwa trochę (do teorii niezawodności nawet cię nie będę
    namawiać na razie).

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 64. Data: 2009-09-10 10:51:25
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > Tak. Kopiowanie w obrębie dysku. Katalog 3GB z fotkami- 20-25 MB/s
    > Ten sam dysk x3 w raid 0 70-80MB/s
    >
    > lepszego dowodu nie potrzebuję.

    A jaki masz czas "wstania" Windows?
    Mierzoną od naciśniecia przycisku POWER do:

    a) zobaczenia pulpitu z ikonami,
    b) do pełnej "ciszy" (ustania aktuwności dysków).

    Dzięki,

    latet

  • 65. Data: 2009-09-10 12:08:55
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Latet pisze:

> [...]
    > Mierzoną od naciśniecia przycisku POWER do:
    >
    > a) zobaczenia pulpitu z ikonami,
    > b) do pełnej "ciszy" (ustania aktuwności dysków).

    Od Power do pełnej ciszy odpowiednio:
    RAID0 3x - 41s
    Pojedynczy dysk - 1:24s

    oba systemy "świeże" Win7 Prof (wstaje NOD32, ET6, software od dźwięku)

  • 66. Data: 2009-09-10 12:12:39
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    CUT_INZ pisze:

    > Od Power do pełnej ciszy odpowiednio:
    > RAID0 3x - 41s
    > Pojedynczy dysk - 1:24s
    >
    > oba systemy "świeże" Win7 Prof (wstaje NOD32, ET6, software od dźwięku)

    W tym ok 8s to ładowanie RAID BIOSU (w obu przypadkach)

  • 67. Data: 2009-09-10 15:06:25
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Piotr pisze:

    > RAID 0 ma bardzo wąskie zastosowania i nie jest to domowy użytek.
    > Duże pliki owszem, kopiują się szybciej. Z tym, że ja tam raczej właśnie
    > uruchamiam jakieś programy, korzystam z przeglądarki, gram w gry,
    > oglądam filmy, zamiast ciągle obrazy płyt czy gigabajty mp3/filmów w
    > jedną i drugą stronę przerzucać. No ale ja truskawki cukrem...
    >
    > Można podniecać się 2.5GBps w burst. Efekt placebo działa doskonale.

    Och nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.

    Filmy pobierasz z netu? - Spakowane rarem? To oświecę cię, że 95% tych
    filmów jest spakowanych z minimalną kompresją (bądź bez) i w takim
    wypadku przy rozpakowywaniu takiego archiwum to właśnie szybkość dysku
    ma znaczenie.

    Grasz w gry? - a myślisz, że z czego gra jest ładowana do ramu? Z czego
    ładowane są savy? Tu również prędkość dysku pokaże różnicę.

    Instalujesz gry/programy z ISO? - dorób sobie sam....

  • 68. Data: 2009-09-10 15:22:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "CUT_INZ" h8b4lr$g58$...@m...internetia.pl

> [...]
    spakowanych z minimalną kompresją (bądź bez) i
    > w takim wypadku przy rozpakowywaniu takiego archiwum to właśnie szybkość dysku ma

    Bo film już jest spakowany. RAR, bo wywołuje efekt ciągnięcia do pliku bez trudu.
    Inne rozszerzenia czasami dają inne efekty.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 69. Data: 2009-09-10 17:25:25
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    CUT_INZ pisze:

> [...]
    > filmów jest spakowanych z minimalną kompresją (bądź bez) i w takim
    > wypadku przy rozpakowywaniu takiego archiwum to właśnie szybkość dysku
    Yup. Zwłaszcza po pociągnięciu filmu z torrentów są one ładnie ułożone
    bajt po bajcie na dysku i porównanie odczytu burst pięknie obrazuje
    wydajność w takim zastosowaniu.

    > Grasz w gry? - a myślisz, że z czego gra jest ładowana do ramu? Z czego
    > ładowane są savy? Tu również prędkość dysku pokaże różnicę.
    http://images.anandtech.com/graphs/raptor%20in%20rai
    d0_06220420657/2584.png
    No carramba, iście diabelska różnica.

    > Instalujesz gry/programy z ISO? - dorób sobie sam....
    I robię to bazylion razy dziennie.

    Chwalenie się wynikiem burst jest tak sensowne, jak ilością 3Dmarków.
    Fajne w gimnazjum, później się z tego wyrasta.
    Jak widać na Twoim przykładzie, nie wszystkich to dotyczy.

  • 70. Data: 2009-09-10 18:48:35
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Piotr pisze:

    > Chwalenie się wynikiem burst jest tak sensowne, jak ilością 3Dmarków.
    > Fajne w gimnazjum, później się z tego wyrasta.
    > Jak widać na Twoim przykładzie, nie wszystkich to dotyczy.

    Jak do dziecka.

    3 Dyski po 500GB z parametrami odpowiednio:
    1) 103 MB/s 17,1ns
    2) 105 MB/s 14,4ns
    3) 107 MB/s 14,5ns

    w raid 0
    301MB/s 12,7ns

    Teraz lepiej???

    Ale widzę, że wszystko wiesz lepiej więc na tym zakończę dyskusje.