  • 51. Data: 2010-01-15 06:35:40
    Temat: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał:

    > Do tego dochodzą opłaty na PISF, ZAPA i ZAiKS.

    ZAiKS? Poważnie? Chyba przegiąłeś. Chyba, że nadają w sieci własny program.

    Remek

  • 52. Data: 2010-01-15 06:42:21
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > Nie, to nie ktoś określił cyfrową. To mój błąd - cały czas powinienem
    > pisać kablową.

    To się nazywa trollowanie. Zresztą większość Twoich wątków ma taki
    charakter. Pojęcia nie masz o temacie i wypisujesz horrendalne bzdury. Może
    poczytaj wpierw cokolwiek na temat, który poruszasz zamiast zaśmiecać grupę.
    W internecie jest sporo wiedzy, ale Ty wolisz pisać byle co.

    Remek

  • 53. Data: 2010-01-15 06:52:37
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    > Serio ? Przerwa tego rezystora 10W 5,6 ohm jest standardowym objawem
    > uszkodzenia przetwornicy ?

    Nie! Nie to, ale to:

    > Ale po wymianie (wstawiłem 10(5W)||10(5W)+0,82(3W)) to bezpiecznik
    > odparował, a nie rezystor(y).

    > Mnie to zadziwia, ale nie wykluczam, że tak jest - w końcu w momencie
    > awarii moc wydziela się na nim znacznie większa niż na bezpieczniku.

    Bzdury jak zwykle. Bezpiecznik obliczony jest również do układu
    rozmagnesowania kineskopu, który działa udarowo i bezpiecznik powinien być
    zwłoczny. W związku z tym często się zdarza, że w przypadku zwarcia w
    przetwornicy "leci" rezystor, a bezpiecznik wytrzymuje. Proponuję zamiast
    prób protekcjonalnego traktowania mnie, poduczyć się i przestać bredzić.

    Remek

  • 54. Data: 2010-01-15 09:35:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Remek,

    Friday, January 15, 2010, 7:52:37 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > prób protekcjonalnego traktowania mnie, poduczyć się i przestać bredzić.

    A ja bym Ciebie prosił, żebyś w stosunku do innych również zaprzestał
    prób protekcjonalnego traktowania oraz używania napisów typu
    "bredzić". Bo nie każdy musi być wielki mastaha naprawy współczesnych
    telewizorów a wiedzy i doświadczenia Piotrowi wszyscy możemy
    zazdrościć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 55. Data: 2010-01-15 09:54:23
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ZAiKS? Poważnie? Chyba przegiąłeś. Chyba, że nadają w
    > sieci własny program.

    Nie, nie przegiąłem.

  • 56. Data: 2010-01-15 10:46:45
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > A ja bym Ciebie prosił, żebyś w stosunku do innych również zaprzestał
    > prób protekcjonalnego traktowania oraz używania napisów typu
    > "bredzić".

    Nazywanie rzeczy po imieniu nazywasz protekcjonalizmem?

    > Bo nie każdy musi być wielki mastaha naprawy współczesnych
    > telewizorów

    To nie powinien pisać głupot, a na próbę pomocy usiłować potraktować
    respondenta poklepywaniem po ramieniu i mruganiem okiem do reszty świata.

    > a wiedzy i doświadczenia Piotrowi wszyscy możemy
    > zazdrościć.

    To sobie zazdrość. Tylko nie wiem w jakiej dziedzinie.

    Remek

    PS. mógłbyś mi podpowiedzieć co to jest w telewizorze warstwa pośrednia?

  • 57. Data: 2010-01-17 00:37:01
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Remek" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    > PS. mógłbyś mi podpowiedzieć co to jest w telewizorze warstwa pośrednia?
    W tamtym wątku tak długo tłumaczyłem, a wystarczyło, ze zrozumieniem
    przeczytać pierwsze pytanie.
    A jak już uzgodniliśmy, że rozróżniamy numer programu, numer pozycji pamięci
    (= moja warstwa pośrednia) i numer kanału TV to nagle chciałeś ode mnie
    jeden numer dla "programu (pozycji pamięci)", gdy programy mam do 49, a
    pozycje pamięci do 99. No i jak nie potrafiłem go podać to uznałeś, że nie
    umiem odpowiedzieć na proste pytanie. Nic a nic nie czuję się winny, że ten
    (20-letni) telewizor tak ma.

    Osobiście nie widzę nic zdrożnego w posługiwaniu się słownictwem
    zdefiniowanym na potrzeby danego pytania, ale może nie wszyscy sobie z tym
    radzą.
    P.G.

  • 58. Data: 2010-01-17 01:38:16
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > a wiedzy i doświadczenia Piotrowi wszyscy możemy zazdrościć.

    RoMan. Głupio mi się robi, jak tak piszesz, bo w tej kwestii (zdrowo)
    przesadzasz.
    Tak często widzę tu dialogi, które pokazują mi jak mało wiem, że aż wstyd
    się przyznać i wydaje mi się, że Twoja wypowiedź wręcz obraża tych ludzi.
    Wrażenie, że dużo wiem, bierze się pewnie stąd, że jak tu się kiedyś często
    wypowiadałem to tylko wtedy, gdy byłem pewien tego, co piszę, ale ile razy
    (kilka się zdarzyło) zadałem jakieś pytanie to zawsze wyłaziły przy tej
    okazji wyraźne luki w mojej wiedzy.
    Przypuszczam, że wielu (w tym ja) chciałoby wiedzieć tyle o DC/DC (i nie
    tylko) co Ty.
    O ile pamiętam, to tylko raz udało mi się Ciebie zaskoczyć gdy napisałem, że
    telefony bezprzewodowe padły, bo mają dwa przewody w przeciwieństwie do
    przewodowych, które mają tylko jeden.
    Każdy wie to, czego miał czas (i chęci) się nauczyć. Wiedzy jest tak dużo,
    że zawsze da się znaleźć to, czego się nie wie (np.: czy się da i jak
    przestroić ten mój TV), ale nie ma co zazdrościć tym, co wiedzą, bo oni na
    pewno nie wiedzą czegoś innego.
    P.G.

  • 59. Data: 2010-01-17 01:51:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Owszem. To znaczy wejście HDMI/component+audio, i wystarczy. Zależnie od
    > potrzeb odpowiedni dekoder/odbiornik/demodulator/decośtam dostaniesz razem
    > z abonamentem lub kupisz. Wyjdzie znacznie lepiej, uniwersalniej i taniej
    > niż do każdego sprzętu wkładać wszystko, a klient i tak nie będzie
    > korzystać z 90% funkcji.

    Jeszcze nigdy nie stawiałem koło TV żadnej skrzynki aby móc odbierać
    programy - może dlatego mam klapki na oczach i wydaje mi się, że tak powinno
    być dalej. Jeszcze kilka dni temu myślałem, że są tylko dwa sposoby odbioru
    sygnału TV: analogowy i cyfrowy i odbiornik albo, ma tuner cyfrowy, albo
    nie. Ale jak zacząłem przeglądać ofertę TV w Skąpcu to dotarła do mnie
    różnorodność możliwości tunerów cyfrowych, a że nie rozważałem nawet
    możliwości stawiania czegokolwiek koło odbiornika stąd moje pytanie.
    Wydaje mi się, że zaczynam ogarniać (z trudem) całość zagadnienia.
    P.G.

  • 60. Data: 2010-01-17 01:57:26
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości

    > Przez pewien czas pisałem i słałem sprawozdania itp.,
    > ale się poddałem i podpisałem umowę z zakładem przetwarzania.
    > Kosztuje ciut więcej, ale kompletny spokój.

    Początkowo Organizacje Odzysku miały zaporowe warunki, ale znalazła się
    taka, co bierze tylko jakąś dolę od kg. Nie ja to załatwiam, ale umowa z Oo
    zdejmuje z człowieka chyba więcej niż umowa z Zakładem Przetwarzania, ale
    nie pozwala chyba obniżyć kosztów poprzez wykazanie się odpowiednim
    procentem odzysku.
    P.G.