  • 41. Data: 2010-01-14 16:43:30
    Temat: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Czy to chodzi o płacenie za odbiór programów cyfrowych,
    > czy o koszt sprzętu ?

    Chodzi o inwestycję w sprzęt umożliwiający transmisję i
    kodowanie programów. To niestety koszt niezależny od liczby
    odbiorców, dlatego pozwoliły sobie na to tylko największe
    sieci...

    > ...wydaje mi się, że to, co będzie nadawane cyfrowo
    > naziemnie to będzie do odbioru gratis.

    Bo tak chyba będzie, ale to raptem kilka kanałów ;-)

  • 42. Data: 2010-01-14 16:54:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4b4f44b9$1@news.home.net.pl,
    Piotr Gałka <p...@C...pl> nabazgrał:
    > Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    (ciap)
    > Czyli nie dość, że wbijają mi do głowy różne głupoty (i to głośniej
    > niż normalny program) to jeszcze za to płacę.
    >
    > Ale jakbym sam postawił sobie antenę na balkonie to chyba nie
    > musiałbym się umawiać z nadawcami ?

    Nie znam aktualnego stanu, nie jestem już operatorem TVK, ale mozesz mieć
    rację
    w przypadku kilku programów, ZTCP Discovery dla indywidualnych (bezposrednio
    z satelity odbierających) było kiedyś za free, dla op. kablowych opłata
    kilka centów od gniazda :-)

    Włodek

  • 43. Data: 2010-01-14 17:33:52
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Ale jakbym sam postawił sobie antenę na balkonie to chyba nie musiałbym
    > się umawiać z nadawcami ?

    Wg stanu na dziś, to tak :)
    A za małe kilka lat to może mieć sens - w końcu mają być co najmniej
    trzy multipleksy, czyli ok. 20 kanałów cyfrowych w powietrzu.

    Byłem niedawno u rodziny we Włoszech - mają w naziemnej
    TV cyfrowej chyba z 70 kanałów, w zapadłej wiosce w Dolomitach.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 44. Data: 2010-01-14 17:37:02
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Dla tzw.
    > świętego spokoju płacimy ten haracz..

    Przez pewien czas pisałem i słałem sprawozdania itp.,
    ale się poddałem i podpisałem umowę z zakładem przetwarzania.
    Kosztuje ciut więcej, ale kompletny spokój.

    Nie obrażę się :)
    Pozdrowienia,
    MKi

  • 45. Data: 2010-01-14 17:59:20
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > w przypadku kilku programów, ZTCP Discovery dla
    > indywidualnych (bezposrednio
    > z satelity odbierających) było kiedyś za free,

    To musiałeś być chyba bardzo dawno ;-). Ja w tej branży
    tkwię od 20 lat i takiego stanu sobie nie przypominam, ale
    operatorem jestem od 7 lat, więc możliwe że kiedyś coś
    takiego było (po prostu wcześniej aspekty prawne mnie nie
    interesowały). Jednak wątpię...

    > dla op. kablowych opłata kilka centów od gniazda :-)

    Teraz jest zdecydowanie więcej. Za Animal Planet jest 0,18
    USD, Discovery Channel 0,25 USD, a pozostałe 3 Discovery
    0,20 USD (za wszystkie trzy, trzeba wziąć całość). Problem
    jest z małymi sieciami, ponieważ dzierżawiąc dekoder od
    Discovery (w Polsce pośrednikiem jest firma Kabelkom) trzeba
    płacić za minimum 400 abonentów. Jeśli chce się płacić za
    faktyczną liczbe trzeba dekodery kupić. Nie wiem jak dziś,
    ale kilka lat temu jeden kosztował czapkę pieniędzy, coś ok.
    2500 netto. Nie ma możliwości używania własnego sprzętu ani
    żadnych innych kombinacji.
    Eurosport jest jeszcze droższy, w tym roku chyba 0,33 USD.
    Do tego doliczysz TVN-y, Polsaty, jakieś dodatkowe programy
    dla dzieci, sportowe, coś filmowego (nie HBO bynajmniej) i
    masz naprawdę sporo kasy do wydania...

  • 46. Data: 2010-01-14 18:00:31
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Wg stanu na dziś, to tak :)

    Dokładnie, bo opłata jest za retransmisję, a nie za sam
    odbiór :-))

  • 47. Data: 2010-01-14 18:37:40
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

> [...]
    > operatorem jestem od 7 lat, więc możliwe że kiedyś coś
    > takiego było (po prostu wcześniej aspekty prawne mnie nie

    lata 90-te

    Włodek

  • 48. Data: 2010-01-14 18:40:02
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-13 16:00, Piotr Gałka pisze:
    > Jak TV analogowa ma przestać istnieć to nawet 10" TV powinny mieć
    > wszystko co trzeba.
    Owszem. To znaczy wejście HDMI/component+audio, i wystarczy. Zależnie od
    potrzeb odpowiedni dekoder/odbiornik/demodulator/decośtam dostaniesz
    razem z abonamentem lub kupisz. Wyjdzie znacznie lepiej, uniwersalniej i
    taniej niż do każdego sprzętu wkładać wszystko, a klient i tak nie
    będzie korzystać z 90% funkcji.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 49. Data: 2010-01-14 18:44:50
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Robert_J pisze:

    > Bo tak chyba będzie, ale to raptem kilka kanałów ;-)

    czyli podstawowe kanały telewizji publicznej i niektóre tematyczne (np.
    TVP Historia), a także prywatne ogólnopolskie / ponadregionalne, które
    dzisiaj nadają naziemnie (Polsat, TVN). W sumie wielu ludziom to
    zupełnie wystarczy i być może - jeśli będą mieć odpowiednie warunki
    odbioru / możliwość powieszenia anteny) - zaczną rezygnować z satelity
    czy kabla i wracać do naziemnego odbioru. Tym bardziej, że będzie to za
    friko bądź jakąś formę publicznego abonamentu RTV.

    --
    Bogdan
    53.659956 N, 17.347842 E

  • 50. Data: 2010-01-14 18:52:41
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Robert_J pisze:

    > My w naszej sieci po konsultacjach (własnych i z dużą liczbą
    > abonentów) postawiliśmy na zwiększanie oferty programów analogowych,
    > uznając że cyfra jest za droga i tak naprawdę potrzebna niewielu
    > klientom.

    a czy lud nie pyta o cyfrę w kontekście jakości obrazu na odbiornikach
    LCD (a w mniejszym stopniu plazmach)? Bo jest oczywiste, że żyleta na
    takich odbiornikach = sygnał cyfrowy (oczywiście na wszystkich etapach)
    Trochę sobie odpowiem, bo sąsiedzi czy znajomi mający analog i LCD jakoś
    nie są przekonani, że warto - ot, kupili telewizor jakie były w
    saloonie, bo "baniek" już praktycznie nie ma w sprzedaży :-)

    --
    Bogdan
    53.659956 N, 17.347842 E