    From: "Robert_J" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Date: Thu, 14 Jan 2010 18:59:20 +0100

    > Nie znam aktualnego stanu, nie jestem już operatorem TVK,
    > ale mozesz mieć
    > rację
    > w przypadku kilku programów, ZTCP Discovery dla
    > indywidualnych (bezposrednio
    > z satelity odbierających) było kiedyś za free,

    To musiałeś być chyba bardzo dawno ;-). Ja w tej branży
    tkwię od 20 lat i takiego stanu sobie nie przypominam, ale
    operatorem jestem od 7 lat, więc możliwe że kiedyś coś
    takiego było (po prostu wcześniej aspekty prawne mnie nie
    interesowały). Jednak wątpię...

    > dla op. kablowych opłata kilka centów od gniazda :-)

    Teraz jest zdecydowanie więcej. Za Animal Planet jest 0,18
    USD, Discovery Channel 0,25 USD, a pozostałe 3 Discovery
    0,20 USD (za wszystkie trzy, trzeba wziąć całość). Problem
    jest z małymi sieciami, ponieważ dzierżawiąc dekoder od
    Discovery (w Polsce pośrednikiem jest firma Kabelkom) trzeba
    płacić za minimum 400 abonentów. Jeśli chce się płacić za
    faktyczną liczbe trzeba dekodery kupić. Nie wiem jak dziś,
    ale kilka lat temu jeden kosztował czapkę pieniędzy, coś ok.
    2500 netto. Nie ma możliwości używania własnego sprzętu ani
    żadnych innych kombinacji.
    Eurosport jest jeszcze droższy, w tym roku chyba 0,33 USD.
    Do tego doliczysz TVN-y, Polsaty, jakieś dodatkowe programy
    dla dzieci, sportowe, coś filmowego (nie HBO bynajmniej) i
    masz naprawdę sporo kasy do wydania...