  • Data: 2010-01-21 11:31:23
    Temat: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka wrote:

    > Moja wątpliwość - czy w kablu osiedlowym powinienem się raczej spodziewać
    > DVB-T, czy DVB-C ?

    Dobre pytanie. W Polsce oczywiście DVB-C, ale są kraje w których jest dowolność
    i w takim przypadku w kablu masz DVB-T, a w związku z tym nie jest potrzebny
    dodatkowy dekoder. Oczywiście stosując DVB-T operator musi kupić
    znacznie bardziej skomplikowany modulator i liczyć się z tym że DVB-T przy
    najlepszych nawet parametrach transmisji przepchnie wyraźnie mniej niż DVB-C.

    > No tak. to TV powinien mieć DVB-T2 i DVB-C2 ;-).

    DVB-C2 jest jeszcze w fazie badań więc nie ma komercyjnie dostępnych chipów
    które to wspierają. Na razie domaganie się DVB-C2 jest bezprzedmiotowe.

    > Czy Twoim zdaniem może się zdarzyć, że DVB-T zostanie zastąpione DVB-T2
    > jeszcze zanim zdąży się u nas masowo pojawić ?

    Wszystko zależy od opóźnień we wprowadzaniu DVB-T. Jeśli to ruszy dopiero
    przed Euro2012 to istnieje spora szansa, że odbiorniki będą już miały DVB-T2.

    > Z tego by wynikało, że w kablu raczej będzie DVB-C(2) niż DVB-T(2).

    Prawie na pewno, choć nie ma technicznych przeciwskazań innych niż droższy
    sprzęt i mniejsza przepustowość DVB-T.

    > Tak przypuszczałem.
    > Jak DVB-T zniknie zanim zdąży się pojawić (to samo z DVB-C) to praktycznie
    > wszystkie dekodery cyfrowe dostępnych obecnie TV będą nic nie warte.
    > Pocieszające jest to, że DVB-C2 ma być takie, aby DVB-C3 nie było co
    > opracowywać. Mam nadzieję, że to samo dotyczy DVB-T2 i T3.

    DVB-C takie jakie jest w tym momencie nie jest takie złe i przy wyśrubowanych
    parametrach może równać się z wolniejszymi wersjami DVB-S2.
    Jak do tej pory nikt publicznie nie zapowiadał, że DVB-T3 jest wykluczone.

    IMHO, przyszłość należy do IPTV, telewizji cyfrowej z wykorzystaniem
    protokołów internetowych do transportu danych, choć nie da się ukryć, że
    do tego jest potrzebna zdecydowanie wydajniejsza infrastruktura
    teletransmisyjna.