  • Data: 2010-01-20 13:35:12
    Temat: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Expert DVB" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hj6tip$3ui$1@inews.gazeta.pl...

    > W tym momencie nie ma jeszcze na polskim rynku odbiorników certyfikowanych
    > pod
    > wymagania ogłoszone przez UKE. Z pewnym przybliżeniem można przyjąć, że
    > powinien mieć głowicę do odbioru DVB-T i dekoder MPEG zdolny do
    > dekodowania
    > MPEG4 AVC (h264).

    Moja wątpliwość - czy w kablu osiedlowym powinienem się raczej spodziewać
    DVB-T, czy DVB-C ?

    > DVB-C2 jest w przygotowaniu. Jednym z założeń DVB-C2 jest zbliżenie się do
    > granic teoretycznych w taki sposób aby nie było potrzeby tworzenia DVB-C3.

    No tak. to TV powinien mieć DVB-T2 i DVB-C2 ;-).

    > Nie wiem co to jest DVB-T+, zapewne jakiś bełkot marketingowy. DVB-T2
    > istnieje
    > i trwają już emisje w tym systemie, choć nie ma to jeszcze skali masowej
    > ani
    > tym bardziej dominującej. Niewątpliwe DVB-T2 ma zastąpić DVB-T.

    Wg bełkotu marketingowego DVB-T to MPEG2, DVB-T+ to MPEG4.

    Czy Twoim zdaniem może się zdarzyć, że DVB-T zostanie zastąpione DVB-T2
    jeszcze zanim zdąży się u nas masowo pojawić ?

> [...]
    > analog
    > i rekompresuje do MPEG po czym ze strumieni MPEG pojedynczych kanałów
    > konstruuje się multipleksy, moduluje do DVB-C i puszcza w kabel. Drogę
    > analogową stosuje się jeśli zachodzi np. potrzeba zmiany bitrate kanału.
    > Nic
    > nie stoi jednak na przeszkodzie aby rekompozycję strumieni dokonywać na
    > poziomie strumieni transportowych (pojedynczych pakietów MPEG). Podobnie
    > redukcja strumienia może odbywać się wewnątrz specjalizowanych układów bez
    > jawnego przesyłania sygnałów analogowych kablami.

    Z tego by wynikało, że w kablu raczej będzie DVB-C(2) niż DVB-T(2).

    > W tym momencie najbardziej "obłożony" sprzęt jaki znam to seria monitorów
    > Samsunga P2x70HD, które mają zabudowany odbiornik MPEG2/MPEG4 DVB-T/C i
    > odbiór
    > telewizji analogowej.

    Wczoraj zmieniła się koncepcja przemeblowania i z 22" przeniosłem się na
    32". Tu widzę, wiele Samsungów z DVB-T/C, MPEG4 i analog. Niestety tylko
    LE32B530 mieści się w zaplanowanym miejscu (0.5mm luzu w pionie), a on jest
    bez USB (choć sprawdziłem to tylko pobieżnie).
    W jednym sklepie uważali Samsunga za bardzo dobrą firmę dopóki nie dostali
    partii TV, która cała wróciła na reklamację. Teraz polecają Sharpa, ale
    Sharp 32" nie ma DVB-C.

    > Owszem istnieją demodulatory COFDM do których ładuje się mikrokod. Ale
    > biorąc
    > pod uwagę złożoność modulacji DVB-T2 obawiam się, że zmiana kodu nic nie
    > da, a
    > poza tym konieczne może być zastosowanie innych komponentów na wejściu
    > analogowym (mniejsze szumy, większe wzmocnienie, lepsza separacja kanałów)
    > co
    > spowoduje że nawet gdyby demodulator był reprogramowalny nie uda się
    > odebrać
    > DVB-T2.

    Tak przypuszczałem.
    Jak DVB-T zniknie zanim zdąży się pojawić (to samo z DVB-C) to praktycznie
    wszystkie dekodery cyfrowe dostępnych obecnie TV będą nic nie warte.
    Pocieszające jest to, że DVB-C2 ma być takie, aby DVB-C3 nie było co
    opracowywać. Mam nadzieję, że to samo dotyczy DVB-T2 i T3.
    P.G.